Ga naar inhoud


TV Vlaanderen kopen in België voor Spanje


pierrewit

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik verhuis binnenkort naar Spanje , regio Murcia, en zou daar graag TV Vlaanderen willen ontvangen.

Mijn vraag is nu: koop ik al mijn materiaal (schotel en decoder) hier in België en neem dit gewoon mee. Of koop ik dit best in Spanje zelf?

Kent iemand een goede installateur in regio Murcia?

Danke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste pierrewit

Welkom op dit forum.

In de regio Murcia kun je niets met een 60cm-schotel met een TV Vlaanderen duo-lnb. Je hebt daar een grotere schotel nodig en een andere duo-lnb of monoblock. Als je aangeeft waar je ongeveer in de provincie Murcia je schotel gaat plaatsen, dan kan ik je wel advies geven over de gebruikte materialen.

Tja, en zoals iedereen hier op dit forum al wel weet, zijn de officiele M7 ontvangers van TV Vlaanderen eenvoudig te bedienen maar hebben ze ook zo hun beperkingen.

Je zult wel een abonnement in België af moeten sluiten en dus blijvend moeten beschikken over een Belgische rekening waar het abonnement op afgeschreven kan worden want op een Spaans adres met Spaanse bankrekening kun je geen abonnement afsluiten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van ontvanger, stel je best bij jezelf een paar vragen als:

ik wil enkel kijken (desnoods opnemen) en verder niks.

of

ik wil kijken en eventueel opnemen, en buiten tv kijken er ook een nieuwe hobby van maken.

Dit bepaald je keuze ontvanger. Hou er rekening mee, dat je per tuner (zelfs indien in hetzelfde toestel aanwezig) je een lnb uitgang moet hebben (dus de geschikte lnb) en een coax kabel. Denk er goed over, of je wilt opnemen en kijken tegelijkertijd, of in meerdere ruimte's wil kijken eventueel gecombineerd met opnemen of niet.

Vooral als je in verschillende ruimte's wil kijken, moet je rekening houden met het abonnement die je neemt bij tv vlaanderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een lnb nodig met 2 uitgangen. welke dat moet zijn laat ik over aan sprietje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Sprietje;

eventjes aanndacht: Voor je abo heb je een belgisch adres nodig, dat klopt. 

Maar je kan je maandelijkse betaling abo van een spaanse bank rekening laten afhalen: het zogenaamde SEPA MANDAAT.

 

Ik heb het sinds kort en dit werkt prima....

Groetjes, Erudiet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Erudiet voor deze info. Zover ik weet ben jij de eerste die aangeeft dat de maandelijkse afschrijvingen ook via een buitenlandse rekening kan. Het zou best eens kunnen dat dit nu kan omdat we sinds 1 aug. allemaal een verplicht IBAN-nummer hebben.
Dat is dan mooi als je in het buitenland woont. Dan hoef je alleen nog maar een adres op te geven van een familielid of bekende in Nederland en de financiele zaken lopen dan via je eigen rekening.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mensen, ik kan er eigenlijk niet goed meer aan uit.

Er zijn techniekers in Spanje die je het ganse boeltje daar ook verkopen. Hoe zit dat dan? adres + abonnement.

En stel ik koop alles hier in België, ik heb hier geen adres meer, geen familie. Ik neem wel een abonnement en betaal via een Belgische rek.(domiciliering). Kan dat dan niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...