Ga naar inhoud


TV Vlaanderen kopen in België voor Spanje


pierrewit

Aanbevolen berichten

 @Joan45: de link in post 18 wijst naar de uitspraak in de zaak Murphy en die is wel degelijk van toepassing op de TS. De rechter beperkt zich namelijk niet tot de zaak, maar gaat veel verder in zijn uitspraak. Het is echter nogal een juridisch gewrocht om door te lezen. Kijk bijvoorbeeld naar punt 4  van de uitspraak:

4)      De bedingen van een tussen een intellectuele-eigendomsrechthebbende en een omroeporganisatie gesloten exclusieve licentieovereenkomst vormen een door artikel 101 VWEU verboden beperking van de mededinging wanneer zij de omroeporganisatie verplichten geen decodeerapparatuur die toegang verschaft tot het beschermde materiaal van die rechthebbende, aan te bieden voor gebruik buiten het door die licentieovereenkomst bestreken grondgebied.

 

Daar staat moeilijk omschreven dat een omroeporganisatie helemaal geen exclusieve uitzendrechten voor een kleiner gebied dan de EU mag hebben : 'een verboden beperking'. CanalDigitaal en TVV mogen het gebruik van decoders buiten 'het door de licentieovereenkomst bestreken grondgebied' , lees resp. Nederland en Vlaanderen, helemaal niet verbieden en hiermee is art. 25 van de algemene voorwaarden van CanalDigitaal nietig verklaard.  Dat je zelfs een valse naam en adres moet opgeven om aan abonnement of decoder te komen is ook niet relevant,  zoals blijkt uit een ander deel van de uitspraak.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

4)      De bedingen van een tussen een intellectuele-eigendomsrechthebbende en een omroeporganisatie gesloten exclusieve licentieovereenkomst vormen een door artikel 101 VWEU verboden beperking van de mededinging wanneer zij de omroeporganisatie verplichten geen decodeerapparatuur die toegang verschaft tot het beschermde materiaal van die rechthebbende, aan te bieden voor gebruik buiten het door die licentieovereenkomst bestreken grondgebied.

 

 

 

Dit is hier bij TS niet het geval. Hij kan alles geleverd krijgen, mits hij een adres op geeft.

Een appels met peren vergelijking. Daar kan TS  geen rechtszaak mee winnen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon,

als ik het dus goed begrijp kan ik hier in België (nu ik hier nog tijdelijk woon) geen abonnement op TV Vlaanderen nemen en dan alles (materiaal) meenemen naar Spanje (wanneer ik definitief verhuis).

Als ik het goed begrijp is dit toch wel echt met het haar getrokken. Eens dat je dan verhuist moet je je apparatuur maar wegdoen?

En diegene dan die TV Vl. aanbieden in Spanje? welk adres geven die dan door?

Ik denk er het mijne over: gewoon abon. nemen, domic.betaling via Belg. rek., materiaal aankopen en vertrekken.

Alvast dank aan al diegene die info gegeven hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Spaanse winkels werken met Belgische tussenpersonen die ook nog eens (flink) betaald worden, net als al die winkels die in Europa Engelse sky abonnementen verkopen.

Maar de dag dat ze controle doen via het internet, is het gedaan met de pret in het buitenland, maar misschien ook voor bepaalde aanbieders, waardoor we geluk hebben, dat zij dergelijke heel waarschijnlijk niet zullen doen, totdat één of meerdere content aanbieders of achterliggende dit zullen vereisen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pierrewit: Dat is inderdaad de beste oplossing en volgens het Europese hof van justitie (de hoogste rechter) volkomen legaal.

Maar dan moet wel America en diens filmhuizen het willen, en daar ben ik bang voor.

Dat zal wachten zijn, nog langer, dan dat we zijn vergaan in enkel beentjes  :(  :angry: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...