Ga naar inhoud


Dure kostprijs digitale TV in 2de kamer?


spacebird

Aanbevolen berichten

Zover ik weet heeft TV Vlaanderen geen speciale extra kaart en betaal je €79,- voor een extra smartcard. O.K. voor TV Vlaanderen maar €2,50 per maand voor de extra kaart maar wel €29,95 activatiekosten. En op de tweede kaart kun je geen HD-zenders ontvangen behalve dan Eén, Canvas en vtm.


Dan is de rekensom als je geen linux ontvanger hebt anders:
Aanschaf TV Vlaanderen kaart €79,-
Activatiekosten €30,-
Totaal €109,-
Dus al €10,- duurder dan een Smartwi.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Let wel op dat de linux ontvanger die server speelt dan altijd in standby moet staan en niet in deep standby kan. Dit verbruikt veel meer stroom dan een smartwi.

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, zie hier:

http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/optie-extra-kaart.aspx

 

en momenteel betaal je 79€ voor de module met smartcard (-50€ kortingsactie) en ik vermoed idd een activatiekost van net geen 30

 

Ik denk niet dat je een losse extra kaart kan kopen omdat ze wss gekoppeld is aan de CI+ module, vermoed ik (net zoals telenet)...

 

En het ging we mij idd ook om (zie eerste post) om andere kanalen te hebben op die 2de kaart...

 

Heb je al eens de rekensom gemaakt van het verschil tussen 2 niet linux ontvangers met smartwi en 2 linux onvangers met software home sharing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cheapwatcher, goed punt... weet jij de specs van die smartwi? Wat is het verbruik hiervan? Wat is "veel meer stroom", heb je een idee? Ik vermoed dat de smartwi zowel stroom nodig heeft voor zijn processor als zijn zender/ontvanger en stopt die met zenden/ontvangen als je niet kijkt? Ik heb ook geen idee wat bvb een xp1000 verbruikt als hij niet in deep-standby staat... iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de review van de smartwi II is het stroomverbruik van de master iets meer dan 2 watt.

De XP 1000 4 watt in standby. Dus dat scheelt niet heel veel.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb speciaal mijn berichtje zo geschreven, om het ergens zo juist mogelijk te houden.

Ik ben zelf voorstander van vrije hardware, en dat is bij ons het enig voordeel die je hebt.

Maar door misbruik van bepaalde technieken, mensen die hun kaartje uitleent aan mensen die niet mag, zullen wij "consument" het gelach betalen, door het steeds meer dichtvijzen van de codering, en in het slechtste geval ook verplichte hardware.

Ik ben dan ook voorstander van een legaal systeem, die toelaat op diverse tv te kijken met 1 kaart en abonnement.

Dan kan de kijker/abonnee zelf kiezen om het op alternatieve manier te doen, met alle beperkingen die er nu zijn en nog kunnen volgen, of het doen zoals de provider het aangeeft.

Maar ik durf vrezen, dat we binnen een niet bekende periode ook aan gesloten hardware zullen zitten bij M7. Misschien bij hun viacces systeem en als ze seca gaan uitfaseren. gelukkig is die tijd nog niet bekend

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn pech is dat wanneer ik na jaren twijfelen voor zo een oplossing kies, die na 2 maanden onbruikbaar is omdat er een extra beveiliging ingeschakeld is.

Ik denk bijvoorbeeld aan de persberichten waarin M7 aankondigt dat men in de Benelux de nieuwe codering gaat uitproberen.

Ik heb een hele kast vol liggen met hardware die niet meer werkt, de Luxscript decoder ging bijvoorbeeld uit de lucht 2 maanden na aanschaf.....

 

Wanneer ze zo een rekensom neerzet dien je in mijn ogen de waarschuwing mee te geven dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan het voordeel van de hobbyist die er vanuit gaat dat een hobby geld mag kosten.

Doe je het om geldelijk gewin loop je snel achter de feiten aan en heb je geen hobby maar ben je gewoon je geld kwijt.

 

Overigens, het voordeel van vrije apparatuur keus raken we binnen afzienbare tijd kwijt.

De provider wil dit gewoon net als de CI+, daar hebben ze genoeg r€d€n€n voor.

Heeft dus niets met de hobbyist van doen.

Dus waarschuwingen en de schuld bij de consument leggen is complete onzin.

Dit versterkt alleen maar de mogelijkheden voor de provider om het maatschappelijk geaccepteerd te maken nog grotere winsten te maken en het kijken onaantrekkelijker door nog meer reclame door de kijkers strot te duwen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is een firma, met het oogmerk om winst te maken,als het even kan zo veel als mogelijk.

Wanneer het een stichting was, maar wat let ons om net 100.000 gelijk gestemden in een stichting een transponder te huren ...

 

O wacht, binnen de kortste keren zou ons signaal door wan share lieden gehacked worden en voor de helft te zien zijn en bleven we met een schuld zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe oud de gemiddelijke lezer/sat kijker er is, maar ik heb al ettelijke malen geschreven, dat de jeugd 18-35 jarigen niet stilstaan bij de zaken die wij bespreken. Zij krijgen de verplichte hardware van de provider in handen, en gebruiken die zonder zich vragen te stellen. Ook stellen ze zich geen vragen, waarom ze bvb extra zouden moeten betalen voor opname.

Erger nog bepaalden, zelfs hoger geleerden vinden het maar normaal, dat je zal moeten betalen om reclame door te spoelen.

Heb er zelfs gesproken, over dit artikel hier, over verplichte reclame bij zappen en aansteken tv, en vinden dit geen hinder om verder tv te zien, en zullen het erbij nemen.

Zolang die generatie en komende generatie dit aanvaard, dan klinkt dat als muziek in de oren bij aanbieders en content providers, en gaan ze voor alles en nog wat extra geld voor vragen.

Dan kan je vragen: wordt tv gebruikt voor ontspanningsdoeleinden, of om zoveel mogelijk geld uit de kijkers hun beurs te halen? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hobbyisten en er zijn gebruikers die alleen voor de centen meelopen.

Die laatsten hebben een kast met onbruikbare spulletjes die door ondernemers geleverd worden.

Je wil niet weten wat er op het grootste internet bedrijf (beurswaarde +/- 180 miljard) van China aangeboden wordt.

 

We dwalen ongemerkt echter weer af.

Verder maar weer on topic dus ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...