Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een stuurmodule van een wasautomaatmotor repareren en heb een relais nodig...

Bij onze lokale primitieven is dit niet te vinden en de fabrikant verwijst me naar die lokale dealers...

Op het relais staat:

SCHRACK typnr: RP 920074 ( RP 420034 ) Spulespeisespannung 34V, 2 wechselkontakte 8A - 230V

Volgens TE Connectivity is dit onder TE ordering p/n 7-1393235-0 door de dealer te bestellen...

Maar die zijn doof langs die kant!

Module volledig kost ca 160€

Wie ziet hier een oplossing voor?

Geplaatst: (aangepast)

Dit is een gewoon flut relais,zie google, overall te koop €5- +_ spoel sp.van 12 ,24 of 48v dc ,ook in sommige TV's zitten deze rellais 12 of 24v net naar gelang het toestel.

Overigens meet evt de spanning op de print ,zal wel ongeveer 24v>30v dc zijn dit komt niet zo nauwkeurig hoor.

Voor het amp. dat is allemaal bij  deze rel.gelijk.

Dus naar de dicht bij zijnde electronica  shop.

aangepast door columbo
  • Moderator
Geplaatst:

Dan zet je er toch een spanningsregelaar voor.

Wel de blusdiode niet vergeten anders is die regelaar zo weer stuk.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Is van Olympia 1001 maar RS heeft ze in 12 & 24V....

Ik heb hier een 3 tal modules liggen en bij alle 3 hetzelfde stuk: relaiskontakten ingebrand, een kontakt blijven plakken en aan elkaar gesmpolten en een printbaan doorgebrand.

Nu heb ik er zitten bij studeren: spoel is goed en kan losgewrikt worden met kern====> dus ev een 24V relais kopen en spoel+kern verwisselen is een risiko maar zou moeten lukken...

Nen techneut moet toch z'n hemel verdienen hé ;)

Geplaatst: (aangepast)

Probleem is ik heb er geen schema van, en weet niet of het AC of DC gevoed is, en hoe het geschakeld is...

AC of DC staat op het relais zelf ,als je wild weten hoe hij geschakeld is haal je hem er uit als je tenminste zeker weet dat hij kapot is ,en met een beetje ( Rechts )handigheid kunt ge het zo zien ,overigens die spoel spanning komt niet zo nauwkeurig ,het is maar dat hiij goed aantrekt ,en nie heet word.goe ge lezen ???

Overigens een ander model doe je gewoon los aansluiten buiten om met losse draden evt. doet aan de werking niks af 10A  rel.mag ook hoor .

NIET LIGGEN KNOEIEN ,met een losse spoel ""Levens gevaarlijk"" ,als de kontakten ingebrand zijn en vast zitten is het relais te licht ,,mag niks kosten tgw.,,dus een zwaarder  rel. plaatsen 24v ,kijk of hij heet word ,zo ja dan het cirquit aanpassen ,

aangepast door columbo
Geplaatst:

Er staat 34V en --- ___ (boven elkaar),  is als m'n geheugen me niet in de steek laat gelijk en wisselspanning?

Meten en voelen terwijl ie in gebruik is...

Tegenwoordig zijn alle draden juist lang genoeg en je moet meer dan 3 linkse handen hebben om en eraan te kunnen en te meten...

Heb op de print gezien dat het gestuurd wordt door een tor.

Ik denk van ev de stroom te meten en dan een serieweerstand te gebruiken met een 24V relais als de spoel vervangen zou mislukken.

Maar knoeien is het niet, is juist zelfde relais, en met een schroevedraaier lift je zo spoel en kern in een glijsleufje omhoog.

Is zo geconstrueerd dat het kan vervangen worden en een andere in dezelfde plaats.

Inderdaad in een machine die trilt kan je geen risikos nemen!

• Moderator
Geplaatst:

Dan zet je er toch een alternatief solid state relais in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

_ _ _ _

______       is gelijkspanning en 24 volt is te gebruiken even meten welke stroom het 24 volt relais neemt en dan

een serie weerstand berekenen voor die 34 volt.

Geplaatst:

Ik heb een oud relais "gekuist" en de kontakten bijgevijld om de proef te doen, en alles werkt naar behoren.

Nu uit principe wil ik er een nieuw relais in zodat alles netjes origineel is.

Vandaar dat ik dan 24V relais ga bestellen en spoelen uitwisselen.

Dan is machine opnieuw hersteld en origineel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...