Ga naar inhoud


Wel of geen HD op extra kaart


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV staat een stukje geschreven waarin wordt beweert dat je op de extra kaart sinds 1 aug. geen HD-zenders meer kunt ontvangen zonder extra HD-abonnement. Een uitzondering hierop zou zijn voor zenders die niet meer in SD worden uitgezonden. Zie hier het betreffende artikel: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17494/hd-zenders-niet-op-extra-smartcard-canaldigitaal.html

Ik geloof echter dat wat daar beweert wordt niet waar is want met mijn twee extra kaarten bij mijn familiepakket waar ik geen extra HD op heb zitten, kan ik de volgende zenders zowel in SD als in HD ontvangen:
NPO 1-2-3
Eén
Canvas
Eurosport

Ben ik een uitzonderingsgeval of zijn er meer mensen die deze zenders zowel in SD als in HD kunnen ontvangen?
En zijn er ook mensen die inderdaad deze zenders alleen nog maar in SD kunnen ontvangen?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het niet zo, dat wanneer je al voor die veranderingen, laat zeggen vorig jaar een abonnement zou hebben afgesloten dat alles blijft zoals je het op dat moment had? 

 

Pas op het moment dat je nu een abonnement af zou sluiten zou het ingaan zoals het nu is wat betreft de HD zenders enz.?

 

Deze M7 group toko heeft het gewoon niet zo goed voor elkaar met al dat gedraai en verander. Laat ze eens één jaar proberen te opereren zonder gedoe, dat zal ze ten goede komen. 

 

Paar tips:

 

De voornaamste zenders (lees de algemene zenders zoals elke provider ze heeft) enkel nog maar in HD vanaf heden.

Een meer overzichtelijk pakketstructuur met afgeronde prijzen.

Extra zenders zoals filmkanalen en sportkanalen per maand aan of uit te zetten.

 

Daarnaast nog een keuze voor de kijker: een Fastscanlijst voor Astra 1, Astra 1 en 2, Astra 1,2 en 3, Astra 1,2,3 en Hotbird. Dan bedienen ze hun eigen producten optimaal want ze verkopen duo lnb's, triple lnb's (tripletenne) en de huidge lijst is gebaseerd op Multytenne ontvangst.

 

Nog een hoop te doen dus voor CD maar vooral eerst maar eens een jaar proberen door te komen zonder veranderingen van dit of dat. Het siert ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo, dat wanneer je al voor die veranderingen, laat zeggen vorig jaar een abonnement zou hebben afgesloten dat alles blijft zoals je het op dat moment had? 

 

Pas op het moment dat je nu een abonnement af zou sluiten zou het ingaan zoals het nu is wat betreft de HD zenders enz.?

 

Het klopt dat meestal kleine pakketwijzigingen door CD pas worden doorgevoerd bij vernieuwing of verlenging. Zo ben ik onlangs i-Concerts kwijtgeraakt. (Opzegging Film/Sport)

Aan de andere kant moest ik opnieuw een abonnement aangaan op 2e en 3e kaart door de tariefsverhoging. Ik had immers de mogelijkheid eruit te stappen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gehele abonnementen circus zou eens volledig op de schop moeten.

Een verschil tussen nieuwe en oude abonnementen is bovendien discriminerend en erg klant onvriendelijk.

De nieuwe klanten worden niet bepaalt welkom geheten en worden nu achtergesteld ten opzichte van de oude klanten.

Van hetzelfde met de verschillende prijzen die abonnees betalen voor een identiek pakket.

De afgedwongen prijscorrecties die je afdwingt bij de afdeling abonnement opzeggen.

En zelfs daar zijn ze niet consequent bezig. Prijzen gaan er met handje klap.

Wie het best kan onderhandelen krijgt de laagste prijs. :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat schrijf je nu Eduard? Moest je een nieuw abonnement aangaan voor je tweede en derde kaart omdat CanalDigitaal een tariefsverhoging heeft doorgevoerd? Dat kan toch niet?
Dan zou je bij elke tariefsverhoging die CanalDigitaal doorvoert, of dit nu voor de hoofdkaart is of voor een extra kaart een nieuw contract met je hebben van 1 jaar. Het maakt natuurlijk niet uit of de tariefverhoging 10% of 80% is. Wel is het zo dat je bij elke tariefsverhoging je je contract kan opzeggen binnen de gestelde termijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat schrijf je nu Eduard? Moest je een nieuw abonnement aangaan voor je tweede en derde kaart omdat CanalDigitaal een tariefsverhoging heeft doorgevoerd? Dat kan toch niet?

Dan zou je bij elke tariefsverhoging die CanalDigitaal doorvoert, of dit nu voor de hoofdkaart is of voor een extra kaart een nieuw contract met je hebben van 1 jaar. Het maakt natuurlijk niet uit of de tariefverhoging 10% of 80% is. Wel is het zo dat je bij elke tariefsverhoging je je contract kan opzeggen binnen de gestelde termijn.

 

Het woord "abonnement" sloeg alleen op die 2e, resp. 3e kaart. Die kon ik stoppen of verlengen n.a.v. de prijsverhoging, los van het hoofdabonnement. 

Ik neem aan dat dat gewoon de standaardprocedure is geweest. Mijn hoofdabonnement had ik separaat op een ander moment gewijzigd.

 

Misverstand?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gehele abonnementen circus zou eens volledig op de schop moeten.

Een verschil tussen nieuwe en oude abonnementen is bovendien discriminerend en erg klant onvriendelijk.

De nieuwe klanten worden niet bepaalt welkom geheten en worden nu achtergesteld ten opzichte van de oude klanten.

Van hetzelfde met de verschillende prijzen die abonnees betalen voor een identiek pakket.

De afgedwongen prijscorrecties die je afdwingt bij de afdeling abonnement opzeggen.

En zelfs daar zijn ze niet consequent bezig. Prijzen gaan er met handje klap.

Wie het best kan onderhandelen krijgt de laagste prijs. :D

 

 

Bij cd doen ze helemaal niet aan handjeklap. Ben je het niet eens met een prijsverhoging dan zeg je gewoon op. En komen zij weer terug met een prijsverlaging. LOL

 

Dus helemaal geen handjeklap en onderhandelen.

 

Gewoon weglopen en cd komt op de knieen achter je aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel is het zo dat je bij elke tariefsverhoging je je contract kan opzeggen binnen de gestelde termijn.

 

En dat heb ik dus niet gedaan. Heb tegen gereduceerd tarief een jaarcontract afgesloten op de extra kaart.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV staat een stukje geschreven waarin wordt beweert dat je op de extra kaart sinds 1 aug. geen HD-zenders meer kunt ontvangen zonder extra HD-abonnement. Een uitzondering hierop zou zijn voor zenders die niet meer in SD worden uitgezonden. Zie hier het betreffende artikel: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17494/hd-zenders-niet-op-extra-smartcard-canaldigitaal.html

 

Ik geloof echter dat wat daar beweert wordt niet waar is want met mijn twee extra kaarten bij mijn familiepakket waar ik geen extra HD op heb zitten, kan ik de volgende zenders zowel in SD als in HD ontvangen:

NPO 1-2-3

Eén

Canvas

Eurosport

 

Ben ik een uitzonderingsgeval of zijn er meer mensen die deze zenders zowel in SD als in HD kunnen ontvangen?

En zijn er ook mensen die inderdaad deze zenders alleen nog maar in SD kunnen ontvangen?

 

 

Goh, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad.

 

Ik denk dat je abonnement een unieke uitzondering is in het oerwoud van verschillen tussen dezelfde abonnementen.

De aankondiging van CanalDigitaal lijkt mij anders erg duidelijk.

Het zou mij niet verbazen dat je zonder aankondiging € 5,- extra gaat betalen voor de HD zenders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sprietje, ik heb als hoofdkaart het familie pakket en op de hoofdkaart een los HD pakket.

Verder is er op de hoofdkaart nog een restant van het thema pakket.

Dit is een overeenkomst uit het verleden, waardoor thema/HD pakket klanten van het eerste uur geen nadeel ondervonden bij het opheffen van het thema pakket.

 

Verder heb ik 2 extra kaarten waarop ik tot augustus NED 1,2,3 in HD had.

 

Per Augustus is de Prijs voor de extra kaart voor mij van Euro 2,50 naar Euro 4,50 gegaan (per stuk) en zijn de NPO HD zenders verdwenen.

Ik ben dus dubbel ge...........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...