Ga naar inhoud


Media groepen zelf hun signaal verspreiden en zorgen voor hardware,haalbare kaar


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

al geruime tijd, zijn we al op de ene plaats meer dan de andere bepaald wat we zien, omdat een extern bedrijf, de signalen voorziet.

Als dus een zender start, hangen we o.a. van de wil van het bedrijf waar we de signalen van af nemen of we die zenders al of niet zullen/ kunnen zien.

Nu vroeg ik me af, of het geen haalbare kaart zou zijn, dat ieder mediagroep zoals in jullie geval sbs,rtl,npo,film1 en bij ons, de vrt,medialaan,sbs zelf zouden zorgen, dat het signaal bij ons op de tv komt. dus ook instaan voor de hardware codering en ondersteuning.

In de beginjaren, toen mijn eerste wok aan de muur ging, dan haalde ik mijn benodigde extra apparatuur, via weliswaar verdelers die rechtstreeks te maken had, met de zenders.

Ik had een luxcypt decoder, en daar was geen extern bedrijf mee gemoeid.

Ook toen ik een legaal abonnement had bij filmnet, huurde ik de benodigde hardware rechtstreeks bij filmnet zelf. (voor de latere gestarte hobbyisten, was dit d2mac).

Maar de dag van vandaag, is dit niet meer mogelijk, om bij de meeste bekeken zenders rechtstreeks zich aan te sluiten, zonder dat men via een extern bedrijf gaat, zoals bij ons bvb M7 voor sat.

Ik weet wel, als zenders die aanbieden, via een extern bedrijf, zich bijna niks hoeven aan te trekken van technische problemen e.v.a., maar tenslotte moet een bedrijf toch kunnen leven, van de bijdragen van de abonnee's. En omdat zij zouden kunnen leven, betalen we wij (mogelijks?? :confused: ) meer.

Ik vroeg me af, of het niet zou goedkoper zijn, mochten die mediagroepen zelf instaan voor de verspreiding van het signaal ? Of kunnen zij dan wel net goedkoper gaan via een extern bedrijf, omdat ze dan misschien een gunstiger prijs kunnen krijgen, omdat zij meerdere transponder tegelijk kunnen huren?

Ben benieuwd hoe en waarom zenders werken met externe bedrijven voor het leveren van het signaal, en niet meer zoals vroeger de eind jaren 80 zelf instonden voor hun signaal te verspreiden. :confused:

post-40019-0-59860400-1411928467.jpg

post-40019-0-59433400-1411928830.jpg

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wel eens van de omroepwet gehoord?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want het is al zo goed of onmogelijk de Belgische wetgeving te kennen, dat ik daar dan nog eens de Nederlandse zou kennen, maar indien het kan, mag je altijd een link plaatsen en zal het dan met alle aandacht lezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

Allen die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenselijk is de taakopdracht van de publieke omroep te wijzigen in het licht van ontwikkelingen in technologie, media-aanbod, mediaproductie, distributie en mediagebruik, de reclameregels voor commerciële omroepen te versoepelen en andere noodzakelijke aanpassingen te doen; dat het verder wenselijk is de Mediawet te moderniseren en technisch aan te passen en dat het daarom wenselijk is een nieuwe Mediawet vast te stellen;

Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:

 

http://www.cvdm.nl/regelgeving/mediawet/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wet is dus ook aan een update toe dus

 

Maar denk dat TV en vooral dan de zgn. hobby kanalen voor kunst en cultuur snel uitgestorven zullen zijn in de huidige vorm als een ieder zelf zijn volledige kanalen pakket samen kan/mag stellen.

Sommige kanalen zullen dan onbetaalbaar gaan worden terwijl ze nu uit de grote ruif mee eten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De een noemt het marktwerking, de ander verschaling van het aanbod en een derde cultuurvernietiging.

Het is dus maar met welke geitenwollen sokken je in welk kamp staat.

 

suc6

 

Gerrit

Ik ben nieuwsgierig naar hoe je iets wat gebaseerd is op vraag onder een andere noemer dan marktwerking wilt plaatsen.

 

Het is ergens zelfs vreemd dat er niet veel minder pulp is gezien de vergrijzing.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geitenwollen sokken bestaan niet.
Schapen hebben wol en geiten hebben haren. :) 

 

Mediagroepen moeten niet zelf  hun signaal gaan verspreiden want dan krijg ik nog meer kastjes naast mijn tv.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...