Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dit met een echt goed afgestelde 80cm schotel, en de decoder is een amiko 8000 hd met franse viaccess kaart. De decoder heb ik ook geupdated naar de laatste software, maar het probleem, veel stilstaand beeld met 73% quality wat heel goed is, blijft bestaan. Is er iets bekend ofer deze combinatie van amiko 8000 en viaccess met storingen ?

• Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

Over welke transponder(s)  heb je het dan waar je problemen mee hebt?
Zijn er ook transponders waar je geen problemen mee hebt?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Het is o.a. op 11681 H . De ongecodeerde zenders doen het wl goed. Deze decoder is een 3602 type en ziet er hetzelfde uit als een SAB titan 1. Er zijn ook geen storende apparaten in de buurt. Vreemde is dat het signaal stabiel is en op de signaalmeter van de decoder 73 % quality en 85% strenght aangeeft, wat echt goed is. Daarom verdenk ik toch iets met decoder/combinatie kaart.

Geplaatst:

Transponder 11681H heeft de specificaties DVB-S2, 8PSK, 27.500, FEC 3/4
Ook de transponders 12303V en 12577H van Orange France hebben die zelfde specificaties. Het is dus wel een transponder die een wat hogere signaaldrempel heeft maar met een kwaliteit van 73% moet dat toch geen probleem zijn. Zeker ook als je schrijft dat de ongecodeerde zender ARTE Français op die transponder geen problemen geeft.
Het zal dan inderdaad wel een decoderingsprobleem zijn.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Probleem is inmiddels opgelost. Het bleek in de kabel te zitten. Nieuwe kabel aangelegt en stabiel signaal. Het was een slechte installatie waarbij de kabel van het dak gewoon 2 verdiepingen los naar beneden hing. Door het gewicht van de kabel en schommelingen door de wind zal hij wel zijn uitgerekt en onderbrekingen geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen