ben40 Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Hallo, Ik had op mijn oude xp computer het programma gorbtrack (2004) staan. Op mijn laptop (Windows 7) werkt dit niet meer. Vraag: wordt dit niet meer ondersteund, of is een nieuwere versie hiervan beschikbaar? Heb dit altijd een geweldig freeware programma gevonden. groetjes.
hvdh Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Gorbtrack is sinds 2004 niet meer geupdate, en Berry meldt zich al jaren niet meer hier op sat4all. Maar Gorbtrack draait hier zonder problemen onder Windows 7. Kan me wel vaag herinneren dat de installatie op mijn laptop een of ander probleem had, dat makkelijk te verhelpen was. Dus, wat is precies de foutmelding? Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
ben40 Geplaatst: 29 september 2014 Auteur Geplaatst: 29 september 2014 Hi, Had het programma gedownload van de/een google site. Maar na downloaden, laat de tab maar enkele info zien. Bij het satellietenoverzicht, is het hele veld leeg! Misschien doe ik iets fout, dus zal eens een andere site proberen. In ieder geval bedankt voor uw reactie
hvdh Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 (aangepast) Het lijkt me logisch Berry's eigen site te nemen: http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack_NL.htm De CRC hiervan en die van een site als software.informer.com is in ieder geval gelijk, dus in orde. Als het programma opent zonder foutcodes is er weinig aan de hand. Als je geen satellieten ziet betekent dat, dat je nog geen TLE file gedownload hebt, waarin de satellieten en hun bewegingen staan. De Keps folder zal leeg zijn bij jou. Ga naar Tools - Options - Update, en controleer het veld Keps data 1, hierin moet staan: http://www.celestrak.com/NORAD/elements/geo.txt Druk daarna op het download knopje rechts daarvan. (Keps data 2 en 3 velden kan je beter meteen leegmaken en niet gebruiken) Dan Apply, en OK. Nu zie je wel satellieten. Als het er rommelig uitziet, het bestand sats.csv in de Gorbtrack folder weggooien, want die is zeer verouderd, en Gorbtrack werkt ook zonder. Ik weet niet wat je precies wil gaan doen met Gorbtrack. Voor beste nauwkeurigheid moet je voor gebruik telkens een verse geo.txt downloaden. De Auto update" functie werkt zelden of nooit denk ik. 29 september 2014 aangepast door hvdh Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen