Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een herinstallatie heb ik een lastig probleem waar ik maar niet uitkom. Forum doorgespit maar kom niet bij een oplossing. Wie helpt?

Op poort A van de tuner heb ik een E85 met 4 lnb's en een diseqc 4/1. In de tuner heb ik op A - diseqc ABCD geconfigureerd zoals in de diseqc swich: 19.2, 23.5, 28.5 en HB. Op poort B heb ik een 80 cm met een Monoblock 19.2, 23.5. Deze staat op diseqc AB - 19.2, 23.5.

Zodra ik de tuner B anders configureer (i.p.v. gelijk aan A) is bij poort A geen signaal meer op 19.2, 23.5. Deze verschuift namelijk naar B.

Voor mij dan de conclusie dat de twee tuners niet separaat van elkaar ingesteld kunnen worden?

De tweede tuner wilde ik gebruiken voor opnames.

Geplaatst: (aangepast)

altijd apart instellen ( a op a/b/c/d en b op a/b )en bij tunerconfig je tuners op auto zetten dan ken je 1 tuner kijken en opname's maken met de andere

hij schakelt dan automatisch over naar de andere tuner zodra je een opname start

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Dank je voor je reactie Blackeyes.

Als ik de tuners afzonderlijk instel werken de 19.2 en 23.5 op poort A niet van de E85. Sluit ik beide poorten aan op de afzonderlijke schotels dan kijk ik bij 19.2 en 23.5 naar B. 

In de tunerconfig de tuners op auto zetten? Waar zit dat dan?

Geplaatst:

als je openpli erop hebt staan is het

menu

instellingen

systeem

diverse instellingen

voorkeurtuner

dan die op auto zetten en je bent klaar

Geplaatst: (aangepast)

ja hoor een superschotel met een ontvangst waar menige jaloers op is

en eenmaal goed ingesteld geen omkijken meer naar

aangepast door blackeyes

Geplaatst:

Was van plan een Wavefield aan te schaffen met om te beginnen een 7tal lnb's. Op welke positie of satelliet heb je de T90 gecentreerd staan?

Is er een site voor de plaatsbepaling van de lnb's en meer installatie gegevens (heb Satlex al)? Bedankt alvast!

• Moderator
Geplaatst:

mannen, deze draad ging over hoe je je tuners moest instellen, en niet over een t90. Graag bij het originele onderwerp blijven, en als je vragen hebt over een t90 dan aub een nieuwe draad maken in het juiste forum.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...