Ga naar inhoud


Problemen met schotel inrichten


Cohill

Aanbevolen berichten

G'dag allen

 

Ik krijg astra3 niet. Volgt mijn gegevens:

 

Ik woon in de Vogezen, 15 minuten (met de auto) van St. Die vandaan

Ik heb een ong. 6 jaar oude naamloze schotel 83 cm hoog en ong 72 cm breed (ovaal).  Met een ronde! stang naar de lnb kop toe.

Afstand van de hart van de klem tot de schotel is 61 cm

ik heb een dubbele lnb simple, recent gekocht. H.o.H. is 6.5 cm. Van een algemene bouwzaak hier in Frankrijk te vergelijken met die in Nederland.

ik kan het inrichten dat ik HD bfn (op 14), Eurosport HD (op 28) en een lokale omroep, Gelderland denk ik, op 77. Ook HD

Instellen, bewaren en dan naar NPO1 of andere en er is niets te zien. Het geeft de algemene kreet van sleche verbinding.

Ik heb beide kanten van de lnb in de klem uitgeprobeerd, de twee balken van kwaliteit en signaal toont aan 75 tot 85 %

 

Is de LNB met een HoH van 65mm niet goed? is het voor de franse markt, dus Hotbird en astra?

 

Groeten Cohill

 

 

post-73306-0-25917000-1412060589_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja, zou ik kunnen doen.

dat monoblock (en er zijn er meerdere) was OORSPRONKELIJK bedoeld voor de ontvangst van 19,2 en 13 OOst

dat is 6,2 graad verschil

(de toeters, feeds, staan dus vast opgesteld in een bepaalde hoekverdraaiing)

 

jouw 28,2 en de 23,5 Oost is dus een andere verdraaiing qua Hoek

- a - 28,2 - 23,5 = 4,7 graden

- b - 19,2 - 13 = 6,2 graden

 

het monoblock bedoeld voor de laatste - b - zal dus nooit gebruikt kunnen worden als je beide satelliet posities wilt ontvangen van de posities - a -

 

en er zijn nog meer afhankelijkheden maar je kunt dus nooit beiden tegelijkertijd in het focus punt van de LNB krijgen

neem gewoon twee losse LNB's met een universele LNB houderlnb-multifeed-houder.jpg

aangepast door Tonskidutch

I'm In LOve With A German Filmstar

Sunscreem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cohill

Ik heb het voor je uitgerekend en de afstand van de koppen moet voor de schotel die je hebt 50mm zijn in St.Die.
Dan is een 6 graden monoblock ongeschikt wat je nu hebt. Je moet een 4,3 graden monoblock hebben voor een 80cm-schotel. Daarvan staan de koppen 53mm hart op hart uit elkaar. Die 3mm verschil kun je verwaarlozen.

Ik ben echter bang dat ze die in Frankrijk niet zullen hebben want de combinatie Astra 19,2 - 23,5 kennen ze in Frankrijk niet. Ik denk dat je die het beste in Nederland kunt kopen.

Maar wat je schrijft klopt niet. Je hebt het over HD bfn op 14. Ik neem aan dat je BVN bedoeld die op 14 zit maar dat is geen HD maar SD. Die zit op de Astra 19,2. Eurosport HD en Gelderland zit op de Astra 23,5
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

G'dag allen

 

ik kan het inrichten dat ik HD bfn (op 14), Eurosport HD (op 28) en een lokale omroep, Gelderland denk ik, op 77.

 

Groeten Cohill

dacht hij bedoelde 28,2

ciao

 

edit:

ik maakte gewoon een fout in het lezen van de beschreven probleemstelling, meer niet

aangepast door Tonskidutch

I'm In LOve With A German Filmstar

Sunscreem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toniskidutch en sprietje

Bedankt allebei voor de info :-)

Ik ben Engelssprekend van oorsprong (maar geen Engelsman );-)

'T zou wel leuk zijn om ook Engelse zenders te ontvangen

Het gaat om de NL zenders en evt franse die ik wil ontvangen. Vandaar mijn laatste vraag

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cohill

Een Triple-lnb waarmee je de Astra 1, 2 en 3 mee kunt ontvangen past niet op je schotel. Dan zul je een Triax 64 moeten nemen maar dan heb je weinig regenreserve.
Drie losse lnb's op je schotel kan wel maar dan moeten het smalle lnb's zijn. Gewone passen er niet op.
Aan de universele lnb-houder waar Tonskidutch het over heeft, daar heb je niets aan. Daarmee kun je de lnb's niet op 50mm hart op hart van elkaar zetten. De minimale afstand van die houder is 65mm.
 

post-60869-0-22327300-1412086335.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

Ik wil inderdaad Astra 1 en 3. Dat zijn 23.5 en 19.3. klopt dat? Omdat we de volledige pakket willen blijven ontvangen.Verder omdat wij hier in Frankrijjk wonen zou ik de franse zenders ook willen ontvangen. Dit i.v.m. schoolgaande kinderen. Maar voorlopig niet heel erg belangrijk. Vandaar mijn vraag of de dubbele lnb gebruikt kan worden i.c.m. een single.

Daarnaast kwam er een bericht over de engelse senders, en ik meldde dat dat ook leuk zou zijn. Maar deze is veel lager aan de lijst met prioriteiten.

 

Oké, ik hoop dat dit het e.e.a. opklaart, en niet voor nog meer verwarring zorgt. :)

 

Ik zal op zoek gaan naar geschikte lnb's en houders.

 

Nogmaals Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil inderdaad Astra 1 en 3. Dat zijn 23.5 en 19.3. klopt dat? Omdat we de volledige pakket willen blijven ontvangen.

 

Verder omdat wij hier in Frankrijjk wonen zou ik de franse zenders ook willen ontvangen. Dit i.v.m. schoolgaande kinderen. Maar voorlopig niet heel erg belangrijk. Vandaar mijn vraag of de dubbele lnb gebruikt kan worden i.c.m. een single.

 

Daarnaast kwam er een bericht over de engelse senders, en ik meldde dat dat ook leuk zou zijn. Maar deze is veel lager aan de lijst met prioriteiten.

 

@Cohill:

 

Een beetje vooruitdenken kan inderdaad geen kwaad.

 

Combineren van een duo-LNB en een single LNB kan in principe wel, maar levert wel een beetje extra signaalverlies op omdat je dan voor de duoLNB een extra schakelaar moet plaatsen (Naast de schakelaar die al in de duoLNB zit).

Wil je (op termijn) uitbreiden en bijvoorbeeld 28oost erbij voor de engelse zenders (op déze schotel), en moet je nu toch iets nieuws kopen, dan vraag ik me dus af of een nieuwe duo LNB de beste keus is.

[Wel weet ik even niet, of je met dit formaat schotel in de vogezen ALLE engelse zenders kunt ontvangen, of dat je voor de spot-beam (met de BBC's) een grotere schotel nodig zou hebben.]

 

Voor franse zenders heb je geloof ik allerlei keus. Via dvb-t ("digitenne") (is dat gratis in Frankrijk?), via allerlei abonnementen via satelliet (o.a. op 19oost dacht ik), en een paar gratis (FTA) te ontvangen zenders op 5west.

 

 

Voor een oplossing nú is een nieuwe duo-LNB de handigste keus. Wil je al snel méér, dan zou ik nog even verder verkennen als ik jou was.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...