Ga naar inhoud


FEC 3/4 of 5/6


Malta

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enige tijd krijg ik de astra 3 niet goed op mijn decoder.

 

Als ik kijk bij de signaalsterkte krijg ik op Astra drie, één rood blokje (zie foto)

 

Verander ik dan de FEC bij signaal instellingen dan heb ik 8 blokjes groen (zie andere foto)

 

Helaas lukt het mij maar niet deze instelling vast te houden, en ik weet ook niet of deze nu op 3/4 of 5/6 moet staan.

 

Ook op één rood blokje heb ik gewoon ontvangst op de astra 3, ik heb een dubbele lnb en een astra 60 cm schotel.

Mijn pakket is Actie HD pakket.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben al vanaf maart aan het knoeien, schotel verplaatst, kabel vervangen fabrieksinstellingen terug gezet.

 

Van iemand een 8141 geleend maar daar hetzelfde.

 

Wat doe ik verkeerd ?

 

post-73310-0-15664600-1412070192_thumb.jpgpost-73310-0-84336500-1412070192_thumb.jpgpost-73310-0-48400700-1412070193_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je Youriy,

Inderdaad is opnemen opslaan en als ik dat doe geeft hij telekens als eerste sat de 23.5 aan en als er dan een kanalenlijst update is of de decoder heeft zonder stroom gestaan krijg ik een foutmelding, hij probeert dan de lijst via de 23.5 in te laden en dat wil niet.

Dus zou val ik van het ene probleem in het andere.

Is er recentelijk iets veranderd ? was het eerst 3/4, ik heb namelijk nooit enig probleem gehad hiermee.

Zou dit misschien op te lossen zijn door misschien een firmwareupdate ? of heb ik er één gemist.

 

Malta

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu van je decoder moet een optie aanwezig zijn om nieuwe software te laden via de Astra 1 satelliet op 19.2

Als je de decoder hier de opdracht geeft krijg je of de melding dat er nieuwe software geladen wordt of de melding dat de decoder de laatste software al heeft.

Als je dit nu even uitvoert is je vraag over de software door het zelf te onderzoeken beantwoord.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Johan,

 

ook dit heb ik reeds gedaan alleen heb ik geen meldingen voorbij zien komen, op een gegeven moment was er gewoon weer beeld.

Ik zie ook niet dat er nieuwe software is ingeladen er staat geen data vermeld in de menu's

 

Maar er was toch ook een mogelijkheid dit te forceren ? of zit ik nu fout

 

Malta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig geval zeg. Maar we geven de moed (nog) niet op.

Gaan we nu naar methode twee.

 

- Zet de decoder op standby, de tijd in het display moet de juiste tijd aangeven.!
- Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening van de satellietontvanger en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden.
- Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld).
- Selecteer "Recovery".
- Selecteer  "appstore recovery" en blijf op "OK" toets drukken(confirm) wanneer er vragen op beeld verschijnen tot het toestel zijn recovery gedaan heeft.
- Wanneer het beginscherm van het hidden menu weer verschijnt druk je op "EXIT" om uit het hidden menu te gaan.
- Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. (er staan weer kanalen in en je denkt dat de ontvanger klaar is !!! maar dat is NIET zo)
- NIET VERGETEN !!! Na de update selecteert u de fabrieksreset via het gewone menu van de satelliet ontvanger. (menu-instellingen-satellietontvanger-pincode 1234 - uitgebreide instellingen - fabrieksinstellingen - OK toets!)
- Ontvanger wordt nu compleet gereset en na de eerste installatie (volg de instructies op het scherm Kies een HD lijst als je een HD pakket hebt en SD kanalenlijst bij een SD abonnement.

 

Hierna zou alles weer  in orde moeten zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig geval zeg. Maar we geven de moed (nog) niet op.

Gaan we nu naar methode twee.

 

- Zet de decoder op standby, de tijd in het display moet de juiste tijd aangeven.!

- Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening van de satellietontvanger en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden.

- Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld).

- Selecteer "Recovery".

- Selecteer  "appstore recovery" en blijf op "OK" toets drukken(confirm) wanneer er vragen op beeld verschijnen tot het toestel zijn recovery gedaan heeft.

- Wanneer het beginscherm van het hidden menu weer verschijnt druk je op "EXIT" om uit het hidden menu te gaan.

- Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. (er staan weer kanalen in en je denkt dat de ontvanger klaar is !!! maar dat is NIET zo)

- NIET VERGETEN !!! Na de update selecteert u de fabrieksreset via het gewone menu van de satelliet ontvanger. (menu-instellingen-satellietontvanger-pincode 1234 - uitgebreide instellingen - fabrieksinstellingen - OK toets!)

- Ontvanger wordt nu compleet gereset en na de eerste installatie (volg de instructies op het scherm Kies een HD lijst als je een HD pakket hebt en SD kanalenlijst bij een SD abonnement.

 

Hierna zou alles weer  in orde moeten zijn.

 

Helaas Johan,

de FEC bij de 23.5 blijft op 3/4 staan en één rood blokje, een verandering wordt niet bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vrees ik dat je decoder op zijn laatste benen loopt.

Storingen die niet te definiëren zijn zijn meestal het gevolg van een voeding die niet meer 100% is.

Je kan de decoder inwendig inspecteren en de elco's van de voeding inspecteren op lekkage (bruine prut) of dat ze bol staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het ging om 2 decoders. Doen die dan allebei precies hetzelfde?

En ik begrijp dat je wel alle zenders op 23,5 oost kunt ontvangen, dan is er toch eigenlijk geen probleem?

Blijkbaar heeft canaldigitaal de software voor deze ontvangers dan (nog) niet aangepast.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het ging om 2 decoders. Doen die dan allebei precies hetzelfde?

En ik begrijp dat je wel alle zenders op 23,5 oost kunt ontvangen, dan is er toch eigenlijk geen probleem?

Blijkbaar heeft canaldigitaal de software voor deze ontvangers dan (nog) niet aangepast.

 

Geheel correct Youriy

de dsr 7121

en de dsr 8121

 

beide dit probleem

 

Aan de ene kant heb je gelijk is er niet een grootprobleem aangezien ik wel beeld heb, maar je zal wel begrijpen dat dit me bezig houd. Ik zat 1.5 jaar in Frankrijk had geen enkel probleem en toen ik mijn decoder hier aansloot dus wel een probleem en dit wilde ik oplossen. in de eerste instantie dacht ik opnieuw uitrichten, toen zag ik dat het vrije zicht iets belemmerd werd dus schotel verplaatst.

Toen dit niet hielp verder gezocht en toen zag ik ineens dat de FEC op 3/4 stond en dit mogelijk verkeerd was.

Hoe kan dit veranderd zijn ?

Dat is wat mij bezig houd, moet ik nu twee nieuwe decoders kopen ?

 

Malta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal niets, ook niet even in de decoder kijken of er iets zichtbaar is zoals ik heb omschreven.

Het is tenslotte maar een advies en niet dwingend.

Indien de voeding problemen gaat geven dan wordt die alleen maar slechter na verloop van tijd.

Als de problemen toenemen kan je aan de hand hiervan zelf ook je diagnose stellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft helemaal niets, ook niet even in de decoder kijken of er iets zichtbaar is zoals ik heb omschreven.

Het is tenslotte maar een advies en niet dwingend.

Indien de voeding problemen gaat geven dan wordt die alleen maar slechter na verloop van tijd.

Als de problemen toenemen kan je aan de hand hiervan zelf ook je diagnose stellen.

 

Dank vooral je hulp Johan,

Maar wat mij bezig houd is, kan de voeding dan uit zichzelf een instelling veranderen ?

En het is dan toch wel toevallig dat dit bij twee decoders gebeurt of zie ik dit verkeerd.

 

Maar misschien is mijn aller eerste vraag niet duidelijk genoeg geweest, de vraag luid dus waar behoort de fec op te staan bij de 23.5 instelling, en alls dat 5/6 moet zijn waarom staat deze dan standaard bij mij op 3/4. Is er afgelopen maanden iets veranderd ?

 

Nogmaals dank

Malta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...