Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik op de pc waar win 7 op draait met outlook 2010 mail op vraag lukt allemaal ook geen probleem maar ga ik dan kjiken via webmail staat alles ernog dan .

Ga ik met de lap dan naar de mail draait gewoon xp nog op met standard outlook krijg ik weer dezelfde mails , kan je als ik met die pc met outlook 2010 de mail lezen iets instellen dat ze ook van de webmail af zijn of ligt dit bij de provider ? anders nooit last van gehad las ik de mails op een van de pc 's was alles weg op de webmail , ook als ik met de lap erheen ga en dan eerst de mails lees !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

kopie op de server laten staan

per mailclient is dat dus in jouw geval verschillend ingesteld...

dat leidt tot verwarring en kan ook tot verlies van mail berichten leiden.

de accounbt instellingen per PC / Laptop controleren...

overigens er is niets op tegen om de mail op de server te laten staan

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

klopt heb je gelijk in maar als ik ze op de lap lees zijn ze ook weg van de webmail nl heb ik altijd zo gehad

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Da's allemaal niet handig. Het beste kan je de mail op de server laten staan. Dan zie altijd dezelfde mail op iedere PC. Gebruik IMAP.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Da's allemaal niet handig. Het beste kan je de mail op de server laten staan. Dan zie altijd dezelfde mail op iedere PC. Gebruik IMAP.           

Ja maar dan zit je mailbox wel heel snel vol.

Ik heb hetzelfde voor.

Ik heb vier accounts aangemaakt in Outlook

Bij drie geen probleem.

Bij de vierde blijven de mails ook vaak staan en komen soms wel 20 keer binnen.

Het rare is dat het niet altijd het geval is, maar toch vaak.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Waarom maak je geen Outlook.com of gmail account of zo...  Dan kun je lekker met imap (of zelfs exchange koppeling) en heb je al die problemen niet. En als je ooit van provider veranderd houd je gewoon het zelfde email adres. Je oude email kun je automatisch door laten zenden naar zo'n account en kun je desnoods afbouwen. Je hebt dan zoveel ruimte dat je dat normaal gesproken niet vol krijgt.

Crashed je hele computer en harde schijf defect dus alle data kwijt?   Je pakt een andere pc, installeert outlook en voer je gegevens in van outlook.com of gmail en je zult zien dat je niets kwijt bent.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ja maar dan zit je mailbox wel heel snel vol.

En daar hebben ze dan ook de delete knop voor uitgevonden.

Ik heb een aantal email adressen via IMAP in Thunderbird. Nooit problemen. Op de Android telefoon en tablet kan ik via imap de mail ook bekijken. En eventueel via webmail. Dus mail centraal dan gaat alles goed.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik heb hier altijd IMAP gebruikt voor privé mails, maar de nieuwe provider levert enkel pop3 mail, dus dat is jammer.

IMAP (Internet Message Access Protocol) was bij mń vorige provider 2,5GB/mailbox met spamfilter ervoor, DUS die loopt echt niet vol hoor!

Webmail gebruik je eigenlijk enkel als je niet thuis bent en toch inzage wilt hebben in je mails, dus op andere PC's dan die van jou!

Let echter op dat je niet dat aanmeld account en paswoord opslaat op die andere PC... :whistle:  en gebruik dan ook de browser instellingen om cache, history en internet temporaries te wissen.

Zodat er niets achterblijft op die andere PC. (want dat is namelijk allemaal terug te vinden, mits niet gewist)

Eigenlijk is het tegenwoordig af te raden om andermans PC's te gebruiken voor je privé mail... zo ook die op je werk / bureau.

Je weet nooit welke Jan Doedel er aan heeft gezeten en na werktijd eraan zit... Zo ook de USB-hack waar geen kruid tegen bestand is.

zonder al die paranoia :

Dan maar nadenken over een onafhankelijk account van Gmail of Outlook.com

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...