Sprietje Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 De Tweede Kamer heeft een wetsvoorstel aangenomen waardoor de zogenaamde geschriftenbescherming uit de auteurswet wordt geschrapt.Onder de geschriftenbescherming vallen ook de overzichten van tv-programma’s. Hierdoor komen de programmagegevens vrij. Het gaat hierbij om overzichten van en aanvullende informatie over alle programma’s die door tv-zenders worden uitgezonden. De rechter oordeelde eerder al dat geschriftenbescherming voor programmagegevens niet meer toepassing kan zijn.EPGDe programmagegevens zijn voor tv-kijkers van wezenlijk belang om programma’s te kunnen bekijken en opnemen. Veel aanbieders gebruiken programmagegevens om klanten decoders te laten instellen om programma’s digitaal op te nemen. Ook bieden meer aanbieders elektronische programmagids-informatie via apps voor tablet of smartphone aan.Bron:Totaal TV
jako87 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Ik hoop dat informatie over seizoens- en afleveringsnummers van series hier ook onder vallen, die informatie ontbreekt nu meestal online.
Eduard07 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Weer een bolwerkje om van het zuilensysteem. Ik ken geen ander land waar programmagidsgegevens zo krampachtig werden beschermd als hier. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
chatuliem Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Weer een bolwerkje om van het zuilensysteem. Ik ken geen ander land waar programmagidsgegevens zo krampachtig werden beschermd als hier. Wat wordt hier niet krampachtig beschermd? Over een poosje zitten we in een totalitair systeem, alles wordt in de gaten gehouden en politiek incorrecte antwoorden worden bestraft. De keerzijde van de computermaatschappij.
Eduard07 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Wat wordt hier niet krampachtig beschermd? Over een poosje zitten we in een totalitair systeem, alles wordt in de gaten gehouden en politiek incorrecte antwoorden worden bestraft. De keerzijde van de computermaatschappij. Nou ga je een beetje off topic met mijn opmerking aan de haal. Die sloeg alleen op de programmagegevens die decennialang alleen in die gekke zuilengidsjes mochten staan. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gene 1225 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 " die decennialang alleen in die gekke zuilengidsjes mochten staan." En die ook sinds eeuwen in de belgische bladen mochten staan, tot voor een paar maanden er plots een verbod opgelegd werd. Ik waande me even terug in de middeleeuwen... Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
chatuliem Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Je hebt gelijk, maar ik vind dit exemplarisch voor hoe we in ons land behandeld worden. Zoveel mogelijk regels en beperkingen.
Eduard07 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Je hebt gelijk, maar ik vind dit exemplarisch voor hoe we in ons land behandeld worden. Zoveel mogelijk regels en beperkingen. Dat klopt in dit geval niet, want die bescherming wordt nu juist opgeheven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
paulvr Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Weer een bolwerkje om van het zuilensysteem. Ik ken geen ander land waar programmagidsgegevens zo krampachtig werden beschermd als hier. Ons zuilensysteem en daarmee de democratische controle op onze media is volstrekt verdwenen. De commercie en dus rechts Nederland heeft alle greep op onze meningsvorming gekregen. Dat zie je o.a. door het simpele feit dat in alle opiniepeilingen de VVD en de club Wilders de allergrootste partijen zijn geworden. Zonder het tot op de grond toe afbreken van dat "zogenaamd gehate zuilensysteem" was er nog enigerlei sprake van democratie geweest. Verder begrijp ik niets van wat je zegt. In elke krant staan alle progrmamagegevens en er zijn zelfs al enkele heel goedkope tv bladen die de programmagegevens van alle zenders vermelden. Ik begrijp dus absoluut niet wat je probleem is. Zelf vind ik het nogal dom om alle invloed die we op eerlijke berichtgeving kunnen hebben door het lidmaatschap van een omroep zomaar uit handen te geven. Maar misschien moet je eerst wat jaren in de VS hebben gewoond om erachter te komen dat je in zo'n systeem net zo goed niet meer kunt gaan stemmen omdat er feitelijk nauwelijks nog enige invloed vanuit gaat omdat alle partijen die het zakenleven niet uitermate gunstig gezind zijn (om het zachtjes uit te drukken) daar allang door een mediaban uitgeschakeld zijn. Iets als Zendtijd voor Politieke Partijen bestaat daar niet eens, het draait helemaal en uitsluitend om de centen en je weet waar die zitten. Maar de zuilen zijn dood, de zogenaamde netmanagers die op geen enkele wijze door ons gekozen zijn beslissen wat er wel en wat er niet mag worden uitgezonden dus waar praten we nog over? speciale interesse: C-Band
jako87 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 het draait helemaal en uitsluitend om de centen en je weet waar die zitten Het wordt inderdaad hoog tijd dat in Nederland diegenen die betalen ook bepalen wat er gebeurt. Tot nu toe was dat precies omgekeerd, 'dankzij' de ondemocratische controle.
Eduard07 Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 (aangepast) @paulvr, het is maar net wat je onder "democratische controle" verstaat. Voordat de commerciële omroep in Nederland zijn intrede deed, lag de macht op de meningsvorming bij de christelijke omroepen en bij de vara. Waarom was dat democratischer? En dat de wet nu pas wordt aangepast en de praktijk daarop vooruit is gelopen (publicatie in bv kranten), is een bekend verschijnsel. Maar in de hoogtijdagen van de verzuiling was het publiceren van programmagegevens buiten die gidsjes om bijna een misdaad. Daar zijn kranten nog niet zo lang geleden om veroordeeld door de rechter. Op grond van een wet die eigenlijk niet deugde, maar een gelegenheidswet was die was voorgekomen uit de toentertijd heersende politieke macht hierboven aangeduid. https://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/de-telegraaf-in-beroep-om-tv-gids 3 oktober 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen