Ga naar inhoud


KPN wil Digitenne blijven aanbieden


Miauw

Aanbevolen berichten

 

 

Ik vind het volgende stukje niet meer bij nieuws horen, want het is gedateerd op maandag 14 april 2014, maar begrijpen doe ik er compleet niets meer van als je merkt dat KPN alles naar "alles in één" wilt hebben. Ik vraag mij tevens af hoe het zit als er nog meer telecommunicatie in en of rond de banden van Digitenne komen te zitten, hoe dat mogelijk voor storing gaat zorgen. Lees het stukje hieronder:

 

 

 

 

KPN blijft Digitenne tot 2017 aanbieden, bevestigt het bedrijf aan Telecompaper. KPN gebruikt daarvoor de huidige vergunningen. De looptijd van die vergunningen is echter tot en met 31 januari 2017 en er is nog geen besluit genomen over de periode daarna.

 

“KPN verwacht voorlopig ook na 2017 DVB-T nodig te hebben om het Digitenne product te kunnen blijven leveren. Het wordt naast stand alone ook zeer veel gebruikt als oplossing voor de tweede of derde tv”, zegt het bedrijf in reactie.

 

Digitenne is de commerciële naam van de digitale tv via de ether. Het product wordt aangeboden door KPN en enkele kleinere providers. Formeel zijn er twee vergunningen voor het gebruik van de omroepfrequenties. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft een kleine vergunning voor het uitzenden van de eigen publieke zenders. Het netwerkbedrijf KPN heeft de commerciële vergunning in handen en verzorgt voor beide vergunningen de techniek.

 

Over de toekomst van tv via de ether is nog geen besluit genomen. EZ is nog bezig met de verkenning naar de toekomstige behoefte aan het product. De discussie over het voortbestaan van DVB-T is een Europese aangelegenheid, waarin Nederland niet als enige een besluit kan nemen. In veel andere landen lopen de vergunningen nog enkele jaren langer door dan in Nederland, tot 2020 of 2025. Tegelijkertijd wordt nu al de discussie gevoerd om ook de 700-band te bestemmen voor mobiel internet: het Digitaal Dividend deel 2.

 

Duitsland wil zelfs dit jaar al een besluit nemen. Er is een realistisch scenario dat O2 en E-Plus spectrum moeten afstaan om groen licht te krijgen voor hun fusie. Dat leidt dan tot een nieuwe veiling, waarin de 700-band mee kan. De vergunningen in de 800-MHz zijn technisch en economisch zeer waardevol en de operators hebben er zeer hoge bedragen voor neergeteld. Het is logisch dat hetzelfde geldt voor de 700-band.

 

KPN wil nog niet inhoudelijk reageren op die discussie. “KPN volgt de gesprekken over de 700-band en wacht de uitkomsten hierover af.”

 

Bron: Telecompaper

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


KPN heeft een paar goede strategen in dienst, lijkt mij.

-het vast net => uitbouwen alles in één

-het mobiel net => uitbouwen (met haar dochters) op 3g 4g (dat is toch nagenoeg identiek aan terrestrisch)

dan heb je altijd een grote portie van de markt/consumenten

 

En wordt je dan overgenomen, ben je heel veel geld waard aan de beurs.

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind het volgende stukje niet meer bij nieuws horen, want het is gedateerd op maandag 14 april 2014, maar begrijpen doe ik er compleet niets meer van als je merkt dat KPN alles naar "alles in één" wilt hebben. Ik vraag mij tevens af hoe het zit als er nog meer telecommunicatie in en of rond de banden van Digitenne komen te zitten, hoe dat mogelijk voor storing gaat zorgen. Lees het stukje hieronder:

 

Er is nog geen besluit genomen naar aanleiding van de marktconsultatie. Het wel zo goed als zeker dat de 700 MHz band over enkele jaren wordt vrijgemaakt van Digitenne en geveild wordt voor mobiele communicatie. Hierin zal Nederland min of meer gelijk opgaan met buurlanden (met name Duitsland). KPN heeft Digitenne nu in ieder geval nog nodig voor z'n alles in 1 klanten met een trage ADSl verbinding. Deze klanten kunnen hierop onvoldoende extra TV toestellen aansluiten. Alleen voor deze klanten lijkt mij er geen noodzaak tot ombouwen naar DVB-T2 met HD maar je weet nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...