Ga naar inhoud


Editie 21 - VU+ Duo2


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Die zouden we graag testen, maar fabrikant VU+ neemt niet eens de moeite op onze email te reageren en wij zijn nu eenmaal geheel afhankelijk van wat ons gedoneerd wordt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Nee, gewoon 1 lijst, alle zenders kunnen door elkaar staan, maar de kabelzenders kunnen ook in een eigen boeket als je dat wilt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jaren geworsteld te hebben met een brakke Rebox 9000 ben ik een paar weken geleden overgestapt op de Vu+ Duo2, met daarop OpenPli al door de handelaar geïnstalleerd. Het resultaat viel me vies tegen. De afstandsbediening is chaotisch overladen met functies op de meest vreemde toetsen, die soms opeens niet meer werken, b.v. de Radioknop wanneer je via een van de vele wegen een zender hebt gekozen. Een lopende opname stopzetten lukt niet, tenzij je naar de zender teruggaat, en zelfs dan stopt de opname nog niet totdat je op 'verwijderen' drukt (waarna gelukkig niets is verwijderd). Een zender aan een Boeket toevoegen of weer eruit verwijderen lukt pas na bijna eindeloos gezoek en gepruts. Na flink wat gezap werkte opeens de decodering van CanalDigitaal-zenders niet meer - wat pas verholpen werd door de ontvanger achterop helemaal stroomloos te maken. Bij de Apps/Plugins wordt niet uitgelegd wat ze doen - ik vind het bijna een wonder dat ik erin slaagde om op mijn netwerk te komen, en b.v. Youtube werkend te krijgen... In het enorm overladen Menu is zowat nergens uitleg, de Help-toets werkt vrijwel nooit, en de Handleidingen van de Vu evenals die van OpenPli op hun websites zijn volslagen waardeloos.

Al met al is mijn conclusie: deze satellietontvanger is in combinatie met OpenPli ongeschikt voor een gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In jouw ervaringen kan ik mij absoluut niet vinden. Ik denk dat de Enigma2 voor jou helemaal nieuw is en je (omdat je aan je rebox gewend bent) niet goed overweg kunt met de configuratie van enigma2.

 

Enigma2 en met name openpli is eigenlijk heel erg simpel in te stellen. DiSEqC wordt automatisch geregeld, netwerk wordt automatisch geregeld, zenderlijsten en cccam (de softcam) kan je zo downloaden en verder valt er weinig of niets in te stellen.

 

Als je gewoon een Canaldigitaal kaart in de kaartlezer hebt zitten, dan werkt dat zonder configuratie direct en betrouwbaar.

 

Dat er nergens een papieren handleiding voor is, komt doordat Enigma2 'hobby-software' is en dat verg enig (pro-)actief gedrag van de gebruiker. Je zult jezelf er een beetje op in moeten lezen.

Is OpenPli eenmaal correct ingeregeld. werkt de receiver kinderlijk eenvoudig, maar uiteraard wel anders dan je rebox-doos. Dat noemen ze wennen ;)

 

De receiver is dus wel degelijk geschikt voor een gezin, maar het e.e.a. hangt wel sterk af van het gezinshoofd en de moeite die deze er in wil steken.

 

Verder graag in dit topic de discussie beperken tot de review en niet over specifieke instellingen!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw ervaringen kan ik mij absoluut niet vinden. Ik denk dat de Enigma2 voor jou helemaal nieuw is en je (omdat je aan je rebox gewend bent) niet goed overweg kunt met de configuratie van enigma2.

 

Enigma2 en met name openpli is eigenlijk heel erg simpel in te stellen. DiSEqC wordt automatisch geregeld, netwerk wordt automatisch geregeld, zenderlijsten en cccam (de softcam) kan je zo downloaden en verder valt er weinig of niets in te stellen.

 

Als je gewoon een Canaldigitaal kaart in de kaartlezer hebt zitten, dan werkt dat zonder configuratie direct en betrouwbaar.

 

Dat er nergens een papieren handleiding voor is, komt doordat Enigma2 'hobby-software' is en dat verg enig (pro-)actief gedrag van de gebruiker. Je zult jezelf er een beetje op in moeten lezen.

Is OpenPli eenmaal correct ingeregeld. werkt de receiver kinderlijk eenvoudig, maar uiteraard wel anders dan je rebox-doos. Dat noemen ze wennen ;)

 

De receiver is dus wel degelijk geschikt voor een gezin, maar het e.e.a. hangt wel sterk af van het gezinshoofd en de moeite die deze er in wil steken.

 

Verder graag in dit topic de discussie beperken tot de review en niet over specifieke instellingen!

 

 

Je weet dat ik het niet altijd eens ben met jou, maar in dit geval ben ik het volledig met je eens.

En of je nu PLi, VTi, of wat anders op je ontvanger zet, dan is het even wennen.

 

Ik ben begonnen met de officiële software van Vu+ en vond dit kinderlijk eenvoudig.

Daarna PLi, beviel mij niet met de problemen die ik ondervond met internet, toen VTi er opgezet en alles loopt al jaren zonder problemen.

Misschien omdat ik wat technischer ben aangelegd als Roeland?, had ik na enkele dagen alles door en vanaf dan, doe je bijna alles automatisch goed.

De officiële software van Vu+ daar kan je mee beginnen, alleen maak je je het daar wat moeilijk, omdat daar geen plug in voor CCCam is voorzien, tenminste dat was toen ik er mee begon.

 

Eigenlijk vergt het weinig kennis vind ik achteraf, je moet alleen goed op de menupagina van het desbetreffende image lezen en stap voor stap doen wat er staat.

De kans dat je dan wat fout doet, is bijna onbestaand.

 

Verder is het eenvoudig een zenderlijst te downloaden en die op de ontvanger te zetten.

Ik heb er zelf een gemaakt en elke aanpassing is makkelijk te doen met Dreambox Edit.

 

Dat de help toets niet goed functioneert heb ik nog nooit ondervonden en een zender toevoegen aan een boeket is de simpelheid zelve,

kan zelfs eenvoudig met de afstand bediening.

Je moet alleen weten hoe en daar heeft Roeland wel gelijk in, hoe kom je er achter hoe dit en andere zaken moeten gedaan worden.

Maar of zijn brakke Rebox nu zoveel eenvoudiger was, kan ik mij niet voorstellen.

 

Dus ik raad Roeland aan de ontvanger opnieuw van software te voorzien en opnieuw "maagdelijk" te beginnen en,

goed de instructies op het scherm volgen, na een week weet je niet beter.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Uiteraard.

 

Je kunt zelf op de kabel opnemen, op de satelliet opnemen (zelfs 2 of 3 x opnemen) en daarnaast nog live ergens anders naar kijken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nogal wat images voor de duo2 langdurig te hebben getest, moet ik  toegeven dat Blackhole ze op deze ontvanger overstijgt, pas met deze image komt het volledige potentieel van de duo2 tot zijn recht.

 

Open ATV mist inderdaad stabiliteit

OpenPLi is beter maar vertoont onregelmatig nukkig gedrag

OpenATV lijdt aan dezelfde kwaaltjes.

 

Blackhole is stabiel, zeer compleet uitgevoerd en ziet er ook nog eens mooi afgewerkt uit, fastscan ontbreekt echter, zodat je er zelf een zenderlijst in moet zetten , deze zijn op dit forum ruim voorhanden en zeer compleet te noemen.

Cccam zet je er als een plugin op, fluitje van een cent.

 

Wat betreft de verscholen stanby-by knop, wat mij betreft mag ie achter het klepje blijven zitten, gebruik hem enkel bij een image update, de rest doet de AB wel, tevens heb ik de Harmony in huis die nog extra funties toevoegt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En VTi?

 

Leuk dat jij vind dat die standby-toets achter het klepje mag blijven, maar als ik de woonkamer en loop en even snel alles aan wil zetten, druk ik op mijn receiver op stand-by en gaat mijn TV, versterker en receiver aan.

 

Bij de VU+ zou ik dus steeds het klepje open moeten doen. Dat is simpelweg niet handig. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI werkt goed, maar het heeft zijn beperkingen, en de interface is bij velen niet in de smaak gevallen, je moet het nogal modden om tot een mooi resultaat te komen, op Blackhole na is het de meest stabiele maar het kan dus beter.

 

Met de Harmony gaat hier ook alles aan, geen knopjes voor nodig dus, de on,langs aangeschafte Sole se heeft al helemaal geen knopjes meer, en met een app kan tegenwoordig heel veel.

 

Verde ben ik over de duo2 zeer tevreden nu met de beste image erop, een genot om mee te werken, 2TB WD green HDD ingebouwd en een USB stick achteraan voor de picons en EPG, een gaan met die banaan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- twee aspecten die onderbelicht worden => dus zal ik er iets van zeggen

 

-- een is het HDMI-CEC; waarmee je de hele keten aan apparaten in de woonkamer in één keer inschakeld van uit de standby

---- per afstandbediening van de VU+ zelve

---- per android

---- per PC webinterface

---- per tv toets (dan ontwaakt OOK de VU+ vanzelf)

---- per AVreceiver toets (dan ontwaakt OOK de VU+ vanzelf)

(dus echt allemaal hartstikke handig Michel en het klepje mag gesloten blijven :wink: je drukt enkel die toets op je TV of AVR)

 

-- twee is dat image, dat iedereen benadrukt in deze review alsof er maar 3 soorten bestaan en niets stabiles te vinden is

---- over smaak valt te twisten en vindt je de default skin niet mooi neem je toch een ander :blink:

---- mymetrix (lijkt VERDacht veel op .... )

---- VTI top stabile image, ik gebruik het al 4 jaar en is een dedicated image voor de VU+ receivers

 

ciao

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

HDMI is inmiddels al 2 jaar integraal onderdeel van de meeste images en niet echt een VU+ feature. Ik kan wel alle enigma2 features gaan benoemen, maar dan is het geen review meer maar een boekwerk ;)

 

Verder wordt er in de review over minimaal 4 images gesproken en heel veel meer zijn er ook niet. In ieder geval niet noemenswaardige images.

 

Ik wil tot slot wel nog even vermelden dat OpenATV op diverse ontvangers PERFECT draait, maar op deze VU+ absoluut niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even getest, de zapsnelheid van Blackhole met gecodeerde zenders is merkbaar sneller dan bij de overige image's, vrijwel geen verschil te merken met FTA zenders, briljant.

Kan alleen maar toevoegen dat met Blackhole de duo 2 echt loopt als een speer en nog eens stabiel ook, en met de Transparency skin beslist een plaatje om te zien.

 

standartransparencyemu.jpg

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...