Ga naar inhoud


Editie 21 - VU+ Duo2


Michel

Aanbevolen berichten

Ik heb er OpenVIX erop en dat ding loopt als een trein!!Nooit problemen of vastlopers,backups en images maken of terugzetten is ECHT een druk op de knop!Meerdere Audio en Video opties,zoals 3D sound en Surround.

 

Heb destijds alle images geprobeerd na een groot probleem met Pli,wat ik overigens het beste vind werken op mijn Solo2 en DMM800HDse,VTI had het mooiste beeld (vond ik persoonlijk) maar de VIX is gewoon echt heel makkelijk.En als je eenmaal het hebt draaien,dan wil je niets meer anders...

 

Maar nogmaals dit is echt heel persoonlijk!

 

En MIchael mooie review,bedankt nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 4 weken later...

Dit soort testen, revieuws en (soms) persoonlijke opmerkingen zijn natuurlijk erg nuttig.

 

Maar wat ik mis in al deze testen hier, zijn ook echte gebruikers zaken, bijv:

- hoe zit het met de opnames, ongecodeerd of gecodeerd?

- hoeveel zenders zijn er op te nemen gelijktijdig (ongecodeerd)

- hoeveel zenders zijn er op te slaan?

- kaartlezers? welke?

- de overzichtelijkheid van de opgenomen opnames?  via kabel of sat? 

- zijn opnames eventueel later te decoderen...? (mocht je iets opnemen en de kaart zit er niet in) en hoelang duurt dat, versneld decoderen?

 

Kun je zeggen, kijk in de specs van de fabrikant, maar deze blaten meestal ook maar als een loopse geit. Soms geven ze eea ook rooskleuriger dan in werkelijkheid.

 

Voor de rest: leuk en prima verslagje!

Ik zit een beetje rond te kijken naar iets anders, vabdaar.

Bedankt.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

- Ongecodeerd

- Zeker 7 a 8 zenders tegelijkertijd is geen enkel probleem, hier is eerder je canaldigitaal kaart de beperking

- Meer zenders dan jij kunt scannen

- 2 kaartlezers / cccam of andere softcam

- Gewoon overzichtelijk, weet niet waarom je zou moeten kunnen zien of je ze opgenomen hebt via sat of kabel.

- N.v.t.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

michel, bedankt....

nog een vraag/opmerking:

 

je antwoordde: Zeker 7 a 8 zenders tegelijkertijd is geen enkel probleem, hier is eerder je canaldigitaal kaart de beperking.

dat was op de vraag hoeveel zenders tegelijk opnemen.

eea is ook afhankelijk hoeveel tuners je erin hebt, maar je opmerking over de kaart beperking houd me bezig.

 

met een CD kaart erin..... 7-8 zenders tegelijk.

maakt die kaart problemen (bijv niet meer dan 4 zenders tegelijk decoderen) worden dan de resterende zenders gecodeerd opgenomen?

en kan je die dan later weer coderen?  gewoon 1 op 1 qua snelheid, of versneld?

 

nu heb ik een humax icord......deze neemt soms ongecodeerd op (als je kijkt naar een ander), maar kan later deze weer coderen.

ervoor een echostar, deze nam ook gecodeerd op, ook later te coderen met dubbele snelheid.

 

kun / wil je me daarin wat duidelijker zijn?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik geloof dat er in enigma2 tegenwoordig een optie is om ongecodeerd op te nemen en later automatisch te decoderen, maar dat is niet specifiek voor deze receiver. Dat geldt voor alles dat enigma2 draait en kan opnemen.

 

Als je verdere specifieke vragen hebt, die graag in het juiste forum stellen.

 

B.v.d.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Heb even getest met Open VIX, dat loopt inderdaad als een trein, en ze hebben de mooiste skins.

Alles werkt naar behoren, en deze image doet de Duo2 naar zijn top pieken.

 

De 1080 skins zijn gewoonweg super , moderne stijl en verfrissend, na installatie wel even de software update zijn werk laten doen, anders werkt eventjes sloom, updaten en herstart doet hem op topsnelheid lopen.

 

prev.png

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Het mag vermeld worden hier in deze Review over de DUO2 dat VU+ zelf een Beta Image en drivers heeft uitgebracht waarmee die DUO2 nu ook als XMBC satelliet receiver functioneert. ( 29 December 2014 )

 

Een fascinerende ontwikkeling op deze Receiver Hardware.

Voor nadere informatie verwijs ik graag naar het VU+ subforum op sat4all en de fora van de Image Teams.

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Altijd interessant om te vermelden, echter voor zover ik kan zien kan je met deze XBMC dus geen satelliet TV kijken?

 

Dan heeft het wat mij betreft nauwelijks tot geen toegevoegde waarde want xbmc speelt op de VU+ Duo2 dan waarschijnlijk net zoveel (weinig) media als de box dat met enigma2 doet.

 

Als je alle media die je met xbmc op een PC kunt afspelenop de VU+ Duo met XBMC correct kunt afspelen, dan is het geweldig, maar daar lijkt het niet op.

 

De kracht zit hem juist in het afspelen van media en integreren van satelliet TV binnen XBMC. Dat is hier kennelijk niet het geval.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm pardon? :blink:

 

natuurlijk kun je met de DUO2 - SOLO2 - SOLOSE naast XMBC ook satelliet TV kijken

ik begrijp je niet helemaal goed Michel.

Ik heb foto's film en muziek geplayed en ook gewoon sattv via mijn schotel bekeken op de DUO2

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En hoe heb je dan naar satelliet TV gekeken? Door terug te schakelen naar Enigma2?

 

Heb je ook geprobeerd DiVX HD, blu-Ray, DVD-ISO, BD-ISO, True HD, VC1 gecodeerd materiaal, WMV e.d. af te spelen?

Ik zou toch vermoeden dat die media niet werkt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe ..

Ho Ho Ho

wacht niet te snel

je hebt twee belangrijke aspecten eruit gelicht:

 

ik begin net met een beta image...

Al die media formaten die je noemt moet je eerst eens in de kast hebben staan

zomaar wat downloaden van een lugubere plek om eens te testen qua formaten doe ik dus niet meer

 

LiveTV gaat " nog " niet

dat gaat er wel aankomen daar backend en frontend reeds bestaan

 

ciao ciao

Your Freedom Is The End Of Me

Melani De Biasio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een 'beta' impliceert dat de functionaliteit al bestaat en alleen nog getest moet worden. De door mij geschetste functionaliteit bestaat echter nog niet en dan hebben ze nog een hele lang weg te gaan. Die VU+ plugin als backend bestempelen lijkt me net handig.

 

Je wilt idealiter de functionaliteit die je in enigma2 hebt simpelweg in XBMC hebben en daarmee moet men dus nog vanaf 0 beginnen. Als je dan naar e2bmc kijkt, zou ik daar niet te veel en te snel op rekenen. Daar zijn 'ze' bij andere merken al 2 jaar mee bezig en dat kom nog steeds niet echt van de grond.

 

Vu+ zelf riep 3 jaar geleden al dat ze met een killer XBMC box zouden komen en tot op de dag van vandaag niets gezien. Zo traag kunnen dat soort dingen dus gaan.

 

De poging is leuk, maar laten we met beide benen aan de grond blijven. Wat er nu is (die beta), is verre van ideaal.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...