Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zit het met de update's, waar komen ze vandaan?

In mijn belevenis zie ik het als volgt.

Embedded Linux ( code update door OpenSource ) geïmplementeerd  ( als standaard ) op de VU+ door VU

Enigma2 ( code update door OpenSource ) geïmplementeerd  ( als standaard ) op de VU+ door VU

dvbapp ( code update door ?? )  geïmplementeerd ( als standaard ) op de VU+ door VU?

Skins ( door individuelen ) en verzameld door Image bouwer ( resp.: OpenPLi, VTi, BH etc )

Plugin's ( door individuelen ) en verzameld door Image bouwer ( resp.: OpenPLi, VTi, BH etc )

het totaal van hierboven wordt in een image gezet of/en beschikbaar gezet voor download/install/flash, door wie?

( Is dat VU, of de respectievelijke image bouwers zoals VTi, openPLi etc.)

Of is het zo dat iedere image builder zelf bepaald welke enigma2/dvbapp versie er geleverd gaat worden in de image?

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst: (aangepast)

Hoe zit het met de update's, waar komen ze vandaan?

Of is het zo dat iedere image builder zelf bepaald welke enigma2/dvbapp versie er geleverd gaat worden in de image?

het laatste natuurlijk

elke image bakker zet op de feed (de internet url waar het image zijn software applicaties en updates haalt) enkel voor DAT type VU+ BOX en enkel die Image Versie updates neer.

uitwisselen van updates voor verschillende images kan niet, daar ze bevoorbeeld niet dezelfde OE versie en kernel versie gebruiken. ze worden uniek gemaakt ( built ) voor JOUW image + JOUW model receiver.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het uitwisselen snap ik, maar het is dus wel zo dat als VU dus een driver update uitbrengt deze niet per sé overgenomen wordt door de image bouwer.

En eigenlijk was dat de vraag niet. Leuk dat je eerste vraag citeert, maar als je verder leest dan zie je dat de context gaat over het bouwen van een image, niet het leveren zelf.

Maar waar haalt de image bouwer zijn ( lees VU's ) drivers vandaan. Ik ben al dagen aan het zoeken waarvandaan. URL van VU dus.

Ik heb nu een plugin gemaakt en er een aangepast ( eerst in Python ) en een keer mijn eigen enigma2 update uitgevoerd.

Maar zoek toch wat meer VU sw/hw achtergrond info.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...