Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een nieuwe hybride Linux-ontvanger met ontvangstmogelijkheden voor kabel, DVB-T en satelliet verschijnt binnenkort onder de naam Formuler in de winkel.

Er komen twee modellen van Formuler beschikbaar. Het meest uitgebreide model is de Formuler F1. Deze beschikt over twee interne DVB-S2 satelliettuners met daarnaast de mogelijkheid om in een tunerkaartslot een derde tuner te plaatsen. Hiervoor zijn een DVB-S2 en een gecombineerde DVB-C/T2 tuner los te koop. De Formuler F1 maakt gebruik van een 1300MHz 3000DMPIS chipset van BCM. Hieraan gekoppeld is 1GB DDR3 en 512MB flash geheugen. De adviesprijs is 289 euro. De losse DVB-S2 tunerkaart kost €24,50 en DVB-C/T2-variant €32,50. De verwachting is dat de ontvanger binnen een week leverbaar is. De Formuler F3 is een instapmodel met een niet verwisselbare single tuner. Meer informatie is te vinden op www.formuler.tv

Bron: Totaal TV.

Er wordt m.i. in het bericht met veel bombarie een hybride tuner aangekondigd terwijl we dat al jaren hebben met de Dreamboxen, VU+, Xtrend enz...
Ik ben wel benieuwd welke software hierop draait en diens (on-)mogelijkheden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Hmmm,de eerste linuxbak met fatsoenlijke timeshift????

hoe bedoel je dit, verklaar je nader.

ik heb hier zelf de et9200 met openPLI, ik moet zeggen dat hij hier goed werk.

hij doet wat hij moet doen...

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Ze zullen nooit geen toestemming krijgen om via linux ci+ te integreren.

Zou leuk zijn, maar we kunnen er vannacht stilletjes van dromen  :sleep:  :sleep:  :sleep:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Beheerder
Geplaatst:

Ci+ schijnt anders prima te werken in de coolsteam tank (neutrino hd).

Mvh,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

de timeshift zoals die vroeger op de topfields werkte is nog nooit geevenaard.

ook qua gebruiksvriendelijkheid.

standaard liep de timeshift mee.

je kon een lopend programma direct terugspoelen zonder tussenkomst van een pauzetoets of zo.

hier wil de timeshift na een korte tijd wel es spontaan stoppen.

ik maak me er niet druk om maar wat ik bedoel is denk ik wel duidelijk.

helemaal voor mensen die vroeger al zon ding hadden.

die weten precies wat ik bedoel.

enigma kan wel timeshiften maar nog niet zo fijn als de topfieldjes vroeger deden.

ik had rond 2001 een twintuner met 40 gb schijf erin.

wat een openbaring was dat zeg!

maar ik wil hiermee niet teveel afdwalen van het onderwerp want dat gaat over iets anders dan timeshift ;-)

Geplaatst:

Mvh,

Michel

Heb je daar een linkje van of review?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Nette ontvanger , maar voor die prijs kun je beter een Gigablue HD Quad +  ontvanger kopen die heeft de optie voor 4 tuners en is even duur

Geplaatst:

Hoe je het ook wend of keert zo fijn als het vroeger timeshift op de topfield of op een relook was zo goed heeft het nog nooit gedraaid op een enigmabox.

er vinden altijd wel haperingen plaats of het stopt spontaan ef chrashed gewoon helemaal. deze ervaring heb ik met meerder merken enigma ontvangers. allen voorzien van Open pli, maar ook met andere images geprobeerd

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

• Beheerder
Geplaatst:

Ik gebruik timeshift zeer regelmatig, crashed nooit, hapert hooguit de eerste halve seconde.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Mvh,

Michel

Zeg je nu dat Telenet werkt met een Coolstream Tank? (met een CI+ module)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

• Beheerder
Geplaatst:

Nee, kan ik ook niet testen, maar in Duitsland gebruiken ze ook CI+ en daar draait dat dus op de coolstream tank.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Mocht iemand dergelijk hebben zoals michel schrijft, dan wil ik het wel eens testen, ik heb hier het product liggen van die fameuze ci+.

Maar ik vrees als we de zenders zullen willen blijven zien, toch vroeg of laat met ci+ of gesloten bakjes te maken gaan krijgen, en dat weten ze best, dat we deze willen blijven zien. :(

Maar of het toestel al of niet goed werkt en de functie mogelijkheden zullen we moeten wachten. Misschien krijgt het testteam van sat4all een toestel van hen, waardoor zij hun kritisch oog kunnen leggen op dit toestel, met een prachtige review als gevolg  :D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...