Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op ons vakantiehuis bij de Moezel hebben we een Kathrein schotel.Kan daarop een DUO LNB kop van CanaalDigitaal worden gemonteerd en zo ja hoe?

Geplaatst:

Een duo-lnb gaat niet passen, maar sprietje geeft aan in bericht 173 wat mogelijk is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Moezel

Welkom op dit forum.

Welke Kathrein heb je?
Is dat de CAS 60 van 60cm breed, de CAS 80 van 75cm breed of de CAS 90 van 98cm breed.
Nu is de Moezel best een lange rivier. Bij welke plaats ongeveer?

Geplaatst:

Sprietje, dank voor het welkom.

Het is een CAS 60 en ons huis staat in Tellig op het hoogste punt , bijna 500m., van de Hünsruck, ongeveer 8 km. van Zell a/d Moezel.

Geplaatst:

Een CanalDigitaal duo-lnb past wel op die schotel in Tellig wat betreft de afstand van de twee koppen. Het probleem is dat er maar heel weinig ruimte is tussen de twee golfpijpjes van de duo-lnb waardoor de lnb-klem dun moet zijn.
Maar het moet volgens mij wel lukken.
Nu zijn de Kathrein-schotels in de loop van de jaren wel iets veranderd wat betreft het monteren van de lnb's maar volgens mij kun je er een hoekplaatje op monteren zoals op de eerste bijlage. Alleen is de lnb-klem op die foto veel te dik. Die kan samen met de verloopring van 23-40mm niet tussen de twee pijpjes.
Maar er is een andere houder die veel smaller is, zie bijlage 2.
Dat is een "nowaro-kathrein-adapter-1-sat". Daarvan is de klem slechts 4mm dik en daarmee heb je zelfs 1mm ruimte over tussen de twee pijpjes van de duo-lnb. Ook heb je het voordeel dat in Tellig de duo-lnb maar 10 graden schuin hoeft te staan. Dat is iets minder dan in Nederland.
Met die "nowaro-kathrein-adapter-1-sat" moet het dus lukken. Kijk maar even op Google Duitsland waar die te koop is.

Als het mogelijk is moet je de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel dus ook op deze satelliet uitrichten.

post-60869-0-46109400-1412723545_thumb.jpg

post-60869-0-17815400-1412723564_thumb.jpg

Geplaatst:

Sprietje, hartelijk dank voor de duidelijke info en afbeeldingen. Ik heb de hulpstukken besteld en kan dus over twee weken als we er weer naar toe gaan aan de slag. Blijf het trouwens vreemd vinden, dat je met een Kahtrein schotel van 4 jaar oud en een M7 Sat 801 ontvanger geen HD zenders van CanalDigitaal kunt ontvangen (althans volgens CD)

post-73369-0-56112300-1412776555_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Beste Moezel

Wat weten die Miepen van een callcentre nu van technische zaken op schotelgebied af. Die zijn alleen maar getraind om je abonnementen aan te smeren liefst voor 2 jaar. En breek me de bek niet open over het callcentre van CanalDigitaal om alleen maar het abonnement van een extra kaart op te zeggen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

@ Sprietje , zou hier die excentric adapter een oplossing kunnen zijn ?

post-30993-0-81554500-1412807146_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst: (aangepast)

Hallo trust

Volgens mij is dat net niet nodig. Natuurlijk had ik er wel aan gedacht toen ik naar een oplossing zocht maar ik denk dat er net voldoende ruimte is om hem 10 graden schuin te kunnen zetten. Die dikke klemring van mijn eerste afbeelding past ook met een excentrische verloopring niet.
Een ander punt wat maar net gaat bij de nowaro-kathrein-adapter is tijdens de montage.
De klem is geöpend en het dikke vaste stuk van de klem moet tussen de twee pijpjes doorgeschoven worden. Dat dikke stuk is ongeveer 12mm dik, de ruimte tussen de pijpjes is 14,5mm. Dat gaat dus ook maar net.
Maar mocht het met het op de juiste schuinte instellen toch nog beter gaan met de excentrische verloopring, dan zal ik je excentrische verloopring zeker opperen.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...