Glubbers Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Goedemorgen, Van een vriend heb ik een Schotel kunnen overnemen.Deze is gelijk aan een Triax 78cm Zelf heb ik de LNB aangeschaft en een dreambox 500HD v2. Als ik nu de schotel richt met de klem op de Astra3 kop krijg ik wel signaal op Astra3 maar niet op Astra1. Dit is ook zo als ik de klem doe op de Astra1 kop. Echter is het dan zo dat de Astra3 geen signaal krijgt en Astra1 wel. Laatste controle was bevestiging op Astra1 SNR rond 60% AGC rond 30% en DB rond 10.5 Via Astra3 was geen signaal. In de Dreambox is Astra1 op diseqc A ingesteld en Astra3 op diseqc B Vreemde is wel aan dit verhaal In de laatste opstelling heb ik Radio538 en TV-Gelderland via de Astra1 sat. Hopelijk kan iemand mij even wegwijzen. Mocht ik nog meer informatie moeten verstrekken hoor ik het graag. Met vriendelijk groet, Gerwin PS de schotel heeft goed gewerkt bij die vriend ( wonnend in Doetinchem ) ik zelf woon in Ulft dus qua hoek van de schotel lijkt me niet dat het hier mee te maken heeft. PS2 op het moment dat ik de klem op de Astra3 had staan zat de SNR tussen de 80 en 95% maar GEEN signaal op Astra1 1
Sprietje Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Beste GlubbersWelkom op dit forum.Welke duo-lnb heb je precies gekocht, merk en type?Weet je ook welk merk schotel je hebt en hoe breed en hoog die is op de spiegel gemeten?
Glubbers Geplaatst: 8 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2014 (aangepast) Hoi Sprietje, Ik heb om precies te zijn deze LNB gekocht: Inverto Duo Twin Monoblock LNB Astra1/Astra3 80cm (4.3°) Helaas staat er geen merk op de schotel. Ik weet zo niet de afmetingen van de schotel maar wat mijn werd gezegd is dat dezelfde schotel is als een Triax 78cm. Ik heb hem overgenomen van iemand wie ook gebruik maakte van een DUAL LNB en daar heeft het zonder problemen gewerkt. 8 oktober 2014 aangepast door ceesv Link naar webwinkel verwijderd
Sprietje Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Tja, die duo-lnb is voor een 80-85cm schotel, een Triax 78 is een 70cm-schotel. Dat is zeker geen ideale combinatie.De vorige eigenaar had waarschijnlijk een duo-lnb voor een 60cm schotel.Zou je maat "X" op de bijlage eens op willen geven. 1
Glubbers Geplaatst: 8 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2014 Ga ik vanavond doen in ieder geval al vast bedankt voor je hulp. Maar als ik het goed begrijp zou ik dus het beste een triax 88cm kunnen aanschaffen? Ik zit er over na te denken als me dit goed gaat bevallen te kijken om met een multirail te gaan werken.
HansVUS2 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Dan zou je ook kunnen overwegen om een schotel te kopen die ervoor gemaakt is. Dan adviseer ik je een Maximum E85 met daarin Inverto lnb's. Voor Astra 1 gebruik je de Multiconnect - 23mm en voor HB en Astra 2 en 3 de Inverto Ultra black 40mm. Voordeel van deze schotel is de stevigheid, prettige rail en signaalopbrengst, maar ook de skew instelling op de schotel! 1
blackeyes Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 (aangepast) vind ik een slecht advies alleen al dat je een multiconnect lnb moet gebruiken ervoor die ondingen heb ik gratis weggegeven bij de minste geringste bui ken je het beeld erop vergeten je ken beter een 88 of 110 cm triax pakken en daar 4 goeie lnb's opzetten bijv: inverto black ultra dan weet je zeker dat je regenreserve hebt op alle 4 de sgnalen 8 oktober 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
HansVUS2 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 We zijn het vandaag niet eens..., maar je hebt wel gelijk dat een multiconnect lnb lastig kan zijn. Op de rail van Triax zou je er toch echt twee nodig hebben. Op de rail van de E85 maar één. Overigens heb ik de 23mm ingespoten met autowax. Dan vallen de druppels ervan af.
blackeyes Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 (aangepast) hoe kom je erbij dat je op een triax 88 met orginele triax multifeed 2 van die ondingen moet gebruiken? je ken er met gemak 4 gewone inverto black ultra's op kwijt wil je meer ontvangers erop aansluiten ken je de inverto black ultra of premium twin of de inverto premium quad erop kwijt kijk mijn opstelling van een 88 triax 8 oktober 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
HansVUS2 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Zo je hebt wel een enorme aversie tegen de multiconnect zeg. Ik heb jouw opstelling ook geprobeerd, maar kwam op A1 en A3 net niet aan een optimaal signaal. Op een Triax 78 lukt het mij in ieder geval niet.
blackeyes Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 (aangepast) op een 78 triax ken je het beste de alps pakken maar op een triax 88 passen de bu veel beter vind ik en door mijn ervaring met die multiconnect dingen zou ik ze niet meer willen hebben , ik adviseer ook nooit iemand voor zoiets te kopen 8 oktober 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
HansVUS2 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 je hebt echt een doos foute lnb's gehad he. Ik heb al wat van die dingen versleten, maar zoals je op mijn foto van de E85 kon zien zit er maar 1 exemplaar in. Ik ben ook wat andere merken aan het testen, maar je weet pas wat goed is over een jaar of twee. Zal eens wat Alps kopen. Kosten ook niets meer. Vind de kappen over de connectoren er netjes uitzien. Heb een Wavefield in de doos staan, maar nog te weinig tijd gehad. Daar gaan natuurlijk Inverto BU in, maar ik kan gelijk wat Alps testen.
Sprietje Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Beste HansVUS2Tja, op een Triax 78 moet de afstand tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5-lnb in het midden van het land 47mm zijn. Dat gaat een beetje moeilijk als de koppen een diameter hebben van 59,5mm. Maar op een Triax 88 gaat dat prima.
blackeyes Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 (aangepast) als je een wavefield in de doos hebt zitten dan zou ik die toch zo snel mogelijk uitpakken en opzetten dan weet je dat je een perfecte schotel hebt en een perfecte ontvangst en waar heeeel zelden uitval is met regen een betere schotel vind je zelden ik heb er zelf een opstaan en zou hem niet meer willen missen dan liever die andere allemaal weg maar de wavefield blijft toch hier staan na 2 jaar zie je dat de bouten nog geen spatje roest hebben en hij ziet er echt nog als nieuw uit 8 oktober 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
HansVUS2 Geplaatst: 8 oktober 2014 Geplaatst: 8 oktober 2014 Ja ik wist al dat je fan was van deze T90. Eerst een dag tijd en wat voorbereiden. En natuurlijk geen multiconnect erin!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen