Ga naar inhoud


Technomate 5502 Hd is binnen


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Goed nieuws!

 

Vanmiddag is de Technomate 5502 binnen die ik had besteld via een_of_andere_veiling_site. De levertijd vanuit Engeland duurde 2 dagen dat is best snel. Deze ontvanger heeft dus een gevoelige sharp tuner blindscan en powerscan en een goede software ondersteuning en kan 15.000 kanalen opslaan.

 

Alhoewel hij niet alle coderingen kan ontvangen (4..2.2) is men er wel mee bezig op de onofficiele forems

en een aanrader voor de feedhunters om mee te beginnen met zoeken op 7 en 10 oost.

 

Bij mijn weten hebben alle (non)linux series een gevoelige sharp tuner en alle linux varianten een broadcom chipset tuner die iets minder gevoelig blijkt te zijn.

 

Ik ben er blij mee, dit wou ik even delen.. :D

post-59919-0-49522300-1412858681_thumb.jpeg

post-59919-0-32220800-1412858686_thumb.jpeg

post-59919-0-28057100-1412858693.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi ! Veel succes. :)

 

Ik zie niet direct een groot verschil met de TM-5402 HD M3 , praktisch dezelfde specificaties en ietsje duurder.

 

Kan wel 15.000 kanalen aan maar opletten als feedhunter . De kans is groot dat je na een zekere tijd de melding krijgt :  Insufficent TP Memory

Is normaal bij een non linux gebaseerde ontvanger. Bij een settop box is er een grens is van 1500 transponders en 5000 kanalen. Ongeacht wat ze ook melden in hun specificaties.

Het is dus van groot belang om niet gebruikte of lege transponders op tijd te verwijderen. Als feedhunter is dit heel moeilijk uiteraard. Daarom verwijder ik altijd de A1,A2 en Hotbird uit mijn zenderlijsten want daar zijn toch geen feeds te ontvangen.

 

Laat gerust even je bevindingen weten in verband met scansnelheid op de 7°E en 10°E , ben benieuwd.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Crazysat ..

 

Ja het is wel een goed idee om de grote satelieten te verwijderen om meer ruimte over te houden.

 

Alle signalen die ik ontvang zij zo`n  20 % harder op de meter als de Clarctech 5100 Combo die ik hier ook heb staan.

Badr komt hier maximaal zo`n 90 %  binnen tegenover een 72 % ontvangst op de Clarcktech 5100 C ontvanger.

Badr (26 oost) heb ik nog helemaal afgescand dat ik hem net had aangesloten maar omdat ik griep had en mijn beroerd voelde heb ik hem hem even maar in de wachtkamer gelaten voordat ik er verder mee ga.

 

Nu gaat het weer iets beter dus zal vanavond weer een paar scans doen eerst op 7 en 10 oost en op Nilesat

101, en 102 en Eutelsat 8 west en daar ga ik wel even een videotje van maken.  :)

 

Daarom heb ik nog niet echt van de ontvangst prestaties kunnen genieten maar ik ben er erg blij mee,

je hoort nog van me .. :)

 

Ger..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben nog even bezig geweest met scannen.

 

Mijn bevindigen zijn goed wat betreft de gevoeligheid van de technomate..

 

De blindscan op 1 Mhz duur wel lang en ik hoorde dat als je grotere stappen scand dat de tussenliggende frequenties ook worden meegenomen. Dat heb ik gecontroleerd maar helaas is dat niet zo.

 

Wat ik vreemd vind in het blindscan menu kan je kiezen dussen transponders of transponders en kanalen terwijl normaal blindscannen biuten transponders om gaat nl op de Mhz  stappen. Wat ik dan wel weer makkelijk vindt is dat je de radio optie uit kan zetten en ook fta kan scannen. Dat is wel makkelijk en spaart geheugen ruimte uit. Het lijkt veel 15.000 kanalen maar als je even bezig bent zit je ontvanger zo vol. daarom vindt ik het flash en extern geheugen toch krap ontworpen.

 

Door de gevoeligheid lockt de ontvanger heel snel met afstemmen. Krijg je geen lock of zit je op de rand dan is het moeilijk om die lock weer terug te krijgen bijv met Nilesat en bewolking. Vanwege de gevoeligheid zijn sneller signaal schommelingen te zien.

 

De blindscan is vorzien van hardware scan, dit werkt beter dan een software scan aangezien lnb frequenties wel eens verschillen kan een accurate scan zorgen voor slechtere ontvangst en lock problemen zonder pll lnb

omdat de scan frequentie niet goed overeenkomt.

 

Met scannen viel me op dat ook 16psk wordt ondersteund wat altijd makkelijk is. Met 4.2.2 heb ik (nog geen beeld) helaas..

 

Via het menu 8182 is de cc en mg cam te benaderen maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt. Ik wil hem voor feeds gebruiken. Sommige zijn gecodeerd maar die blijven dus zwart helaas..

 

Bij aankoop was de bijgeleverde software al gelevert ook the patch voor de ci alleen updaten in het menu vanaf internet werkt niet.

 

De ontvanger kan ook met hdmi gebruikt worden. Loop out zit er ook op voor doorschakeling naar een andere ontvanger.

 

De levertijd was ook erg snel zo`n 2 dagen en de support ook. Wel moest ik er even achteraan omdat het pakket per ups gelevert werd en niet via dhl dus even snel geregt bij ups anders was het pakket rond gaan zwerven onderweg hoorde ik peer mail terwijl ik toch duidelijk mijn adres erop had gezet. Enfin alles is gelukkig goed gekomen. :P

 

Nog even een paar fototjes ..

post-59919-0-59020600-1413037793_thumb.jpg

post-59919-0-98401100-1413037821.jpg

post-59919-0-40178800-1413037830_thumb.jpg

post-59919-0-35666500-1413037841.jpg

post-59919-0-68207900-1413038021.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...