Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Ik heb mijn dreambox 800 hdse met een optische kabel aangesloten op mijn surround set. Als echter nu wat afspeel komt zowel het geluid uit de tv als uit de surroundset. Kan ik dit ook ergens veranderen? Nu wil ik graag als ik de mediaspeler gebruik het geluid via de boxen laten gaan en als ik gewoon tv kijk, het geluid via tvboxen laten gaan.

Is dit überhaupt mogelijk? Ik draai op openpli 4

Alvast bedankt

Geplaatst:

Je kunt het geluid van de TV toch uitzetten. Dat kan met de volumeknop maar er zal ook wel een knop op de afstandbediening zitten met een luidspreker met een streep er doorheen.

Geplaatst:

Je kunt het geluid van de TV toch uitzetten. Dat kan met de volumeknop maar er zal ook wel een knop op de afstandbediening zitten met een luidspreker met een streep er doorheen.

Op veel tv's zit zelfs de optie de luidsprekers volledig te deactiveren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Op veel tv's zit zelfs de optie de luidsprekers volledig te deactiveren.

Ja klopt, maar dat wou ik juist niet. Als ik gewoon tv kijk vind ik geluid uit tv prettiger dan als uit de surroundset

Geplaatst:

Hangt ook een beetje van de surroundset af... of dat prettig is en ook echte ruimtelijke muziek.

De meeste zenders hebben in het PCM overigens toch dolby prologic II verstopt en dat klinkt echt beter op de Surroundset

Ik geef dus zelf de Denon met 5 speakers (waarvan 1 centerspeaker) altijd de voorkeur ten opzichte van de TV luidspreker.

(zelfs satelliet radio luisteren terwijl ik werk)

via tv downmix aan

via avr downmix uit

;)

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nu de optische kabel op mijn tv aangesloten. En dus beeld via hdmi. Als ik nu de ac3/dts downmix uitzet heb ik het geluid via de surroundset. Alleen kan ik nu niet het volume aanpassen met de dreambox afstandsbediening. Als ik de ac3/dts downmix aanzet kan dit wel. Is er een mogelijkheid dat ik wel volume kan regelen met de afstandsbediening met downmix uit?

aangepast door Brinx84
Geplaatst:

als je AVR (dus de surroundset) ook HDMI heeft, kan dat via de afstandbediening voor de volume regeling...

en als dat via HDMI kan, dan heeft die optische kabel ook geen nut meer!

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst:

als je AVR (dus de surroundset) ook HDMI heeft, kan dat via de afstandbediening voor de volume regeling...

en als dat via HDMI kan, dan heeft die optische kabel ook geen nut meer!

Juist! Die heeft geen hdmi aansluiting, alleen optisch. Maar mijn reciever staat achter de bank, dus als ik geluid nu harder/zachter wil is dat niet handig...

Maar dat is met optische aansluiting dus niet e realiseren?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...