Ga naar inhoud

Citrix, error met Firefox.

Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ga ik in ieder geval proberen.

Wat is wijzer, de 64 of 32 bit versie?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

als je 64 bits draait zou ik de 64 bits versie installeren

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Feiten zijn:

Dat er foutmeldingen zijn geweest. Terwijl deze hier bij het installeren niet voorkomen.

Verder blijkt het de ene keer niet en een andere keer wel te werken.

Het leegmaken van de cache wat heeft dat nu voor een effect ?

De (simpele) logica gebiedt, dat er gewoon wat mis is gegaan met de instellingen en/of de installatie.

Volgens de informatie is Citrix volledig compatible met Linux versies.

Het heeft voorheen goed gewerkt. 

sudo apt-get -f install geeft aan welke bestanden er ontbreken of problemen opleveren en moeten worden verwijderd.

Verder zijn er voor Citrix ook nog allerlei config bestanden in: /opt/Citrix/ICAClient/config. En daar kun je dingen aan en uitzetten.

Citrix is er voor allerlei smaken, o.a. ook voor ARM systemen. 

Groet,

Bram

• Moderator
Geplaatst:

da's wel erg kort door de bocht. Er zit een bug in de citrix reciever versie 13. Die openbaart zich als je meer dan 1 STA server hebt. Dat je geen foutmeldingen krijgt bij het installeren zegt natuurlijk helemaal niets over of het geinstalleerde stuk software ook werkt zoals bedacht. Een workaround zou kunnen zijn om het krijgen van een ticket door meerdere sta's af te laten handelen uit te zetten, maar valt je sta server om dan heb je er wel meer dan 1 maar die worden dan dus per aangelogde gebruiker niet allebei gebruikt. Dus dat die beheerders daar niet voor te porren zijn kan ik me goed voorstellen.

Vandaar de suggestie om een oudere versie reciever te installeren en wachten totdat citrix het gefixt heeft.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Het is uiterst wisselend. Vanochtend ssl29 error, 5 minuten later... gaan met die banaan.

Ik overweeg idd sterk om 12.0 te installeren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

da's wel erg kort door de bocht. Er zit een bug in de citrix reciever versie 13. Die openbaart zich als je meer dan 1 STA server hebt. Dat je geen foutmeldingen krijgt bij het installeren zegt natuurlijk helemaal niets over of het geinstalleerde stuk software ook werkt zoals bedacht. Een workaround zou kunnen zijn om het krijgen van een ticket door meerdere sta's af te laten handelen uit te zetten, maar valt je sta server om dan heb je er wel meer dan 1 maar die worden dan dus per aangelogde gebruiker niet allebei gebruikt. Dus dat die beheerders daar niet voor te porren zijn kan ik me goed voorstellen.

Vandaar de suggestie om een oudere versie reciever te installeren en wachten totdat citrix het gefixt heeft.

Is inderdaad kort door de bocht. Maar zoals ik al aangaf. Het is gebaseerd op simpele logica.

Als het de ene keer wel werkt en een andere keer niet, dan ligt het mogelijk toch ergens aan de eigen software. Temeer er bij de installatie al sprake is geweest van foutmeldingen.

Staat de Citrix plugin permanent aan in Firefox ?

Geplaatst:

Ja, die staat permanent.

Maar de verbinding is nooit 100% stabiel geweest.

het lijkt wel of alles wat krap bemeten is en dat

er bezuinigd is op het aantal aanmeldingen.

Laat en snachts gaat het meestal stabieler.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...