Ga naar inhoud


schattingen ICT verkwisting


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

 

"Een veilige schatting op grond van informatie van diverse deskundigen komt neer op 1 á 5 miljard verspilling per jaar", aldus het rapport.

bron nu

 

Je lacht je toch echt kapot als je deskundigen moet geloven met een marge van 4 miljard...

Dat zijn de officiele schattingen die ICT projecten ons dus extra kosten per jaar volgens de parlementaire onderzoekscommissie!

 

Ook voor de zomer had de overheid een meevaller van 0,5 miljard gevonden.

Die vinden die mensen zo maar.

Na de zomer hebben we een groter tekort dan in begin 2014.

OOK GESCHAT???

 

Kun je het nieuws uit goede bron nog geloven? Of maakt het echt niks meer uit wat ze schrijven.

 

Of heeft het echt met de ICT wereld te maken, waar eenoog Koning is en de prijs bepaald?

 

groet

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet wat je nu precies wilt zeggen maar een deel van die verspilling is mijn salaris :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychosammie, dat op zich is niet het probleem dat men in die sector werkt

Zo heeft die sector waar ik in gewerkt heb ook MATELOOS geld verkwist...

 

Mijn Punt is:

Het gaat om die zogenaamde deskundigen die schatten maar iets.

De kansspel statistieken zijn er niks bij.

Je vraagt je zelfs af waarom we een Rekenkamer hebben?

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach alles relatief, als ze op jaarbasis 100 miljard uitgeven vindt ik er 5 of 6 procent ernaast schatten acceptabel...

Er zijn weinigen die het afgelopen jaar zo'n loonsverhoging hebben gezien. 5-6 procent is erg veel.

Als je dit op jaarbasis in je eigen huishoudboekje tekortkomt, heb je grote problemen.

 

Een ander verhaal is natuurlijk, wat je met een schatting moet.Tonskidutch heeft gelijk als hij zich afvraagt waarom we een Rekenkamer hebben.

Meten is weten. Al het andere is journalistieke sensatie en stemmingmakerij. En wordt vaak ge/misbruikt om de politieke besluitvorming een bepaalde kant op te krijgen zonder het gelijk te hoeven bewijzen met harde cijfers.

 

Ik denk dat de politiek te vaak liever geen harde feiten kent om aan stokpaardjes te kunnen blijven vasthouden. Een goede Rekenkamer kan wat dat betreft de politiek aardig dwarsbomen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) 

Ho Ho

dit topic moest niet in de politiek eindigen, dan wordt het gesloten

 

het er met 4 Miljard naast zitten dat is deskundig , dan geloof ik eerder in de rekenmodellen van de weer computers.

Ik sprak in het algemeen, dus zonder enige politieke kleur. ;)

 

Maar ik geloof ook niet zomaar in rekenmodellen per computer, want 1) die modellen zijn man-made en 2) de werkelijkheid is altijd weerbarstiger.

Het huishoudboekje moet m.i. derhalve louter gebaseerd op bestaande feiten en niet op schattingen met-de-natte-vinger. :)  Je kunt er met schattingen dik naast zitten, maar ondertussen kleuren ze de feiten wel.

 

PS: De politiek zit trouwens al wel ingebakken in jouw post #1.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan begrijp ik het wel.

Ik heb trouwens enorm respect voor die super computers die de gegevens van dwars over de wereld inzake het actuele weer verwerken. (en dus ook alle wetenschappers en ICT experten die dat model verbeteren)

Dergelijke rekenmodellen baserend op jarenlange observatie worden dus maar heel voorzichtig toegepast om voorspellingen te doen.

Echter het gezegde: 't kan vriezen of 't kan dooien past natuurlijk niet in overdrachtelijke zin als we zo een onderzoek commissie en haar oordeel moeten geloven.

Geloven wat ons de journalisten vertellen.

 

 

Ik sprak in het algemeen, dus zonder enige politieke kleur. ;)


PS: De politiek zit trouwens al wel ingebakken in jouw post #1.

 

uh echt?

dat was zeker niet de bedoeling, zoals ik uitgelegd heb post #4.

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bron nu

 

 

Dat zijn de officiele schattingen die ICT projecten ons dus extra kosten per jaar volgens de parlementaire onderzoekscommissie!

 

Ook voor de zomer had de overheid een meevaller van 0,5 miljard gevonden.

Die vinden die mensen zo maar.

Na de zomer hebben we een groter tekort dan in begin 2014.

OOK GESCHAT???

 

 

 

Oké, dan begrijp ik het wel.

Ik heb trouwens enorm respect voor die super computers die de gegevens van dwars over de wereld inzake het actuele weer verwerken. (en dus ook alle wetenschappers en ICT experten die dat model verbeteren)

Dergelijke rekenmodellen baserend op jarenlange observatie worden dus maar heel voorzichtig toegepast om voorspellingen te doen.

Echter het gezegde: 't kan vriezen of 't kan dooien past natuurlijk niet in overdrachtelijke zin als we zo een onderzoek commissie en haar oordeel moeten geloven.

Geloven wat ons de journalisten vertellen.

 

 

 

uh echt?

dat was zeker niet de bedoeling, zoals ik uitgelegd heb post #4.

Het is natuurlijk ook even een stap jouw verhaal los te weken van de bron in deze, nl "een parlementaire onderzoekscommissie".

En vervolgens heb je het ook over een "overheidsmeevaller". 

Weliswaar zonder politieke kleur (Prima!), omdat je wilt focussen op de zaak: het schatten van tekorten en overschotten, met name m.b.t. publiek geld.

 

Wat betreft die weercomputers, sluit ik me helemaal bij je respect aan. Maar die (voorzichtige) voorspellingen (Nog steeds regelmatig mis, denk maar aan al die weeralarmen die we het afgelopen jaar hebben gehad.) zijn inderdaad gebaseerd op lange observaties. 

 

Je moet natuurlijk roeien met de riemen die je hebt, maar de ICT-schattingen zijn m.i. wel van een andere orde. Die zijn net zoveel waard als de voorspellingen van CPB waar wel even allerlei begrotingen en beslissingen op worden gebaseerd. 

Daarom weet ik niet wat je met zo'n ICT schatting moet. Het wordt door belanghebben al gauw verheven tot vaststaand feit. En dat vertroebelt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...