lujo Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Aangezien deze ontvanger bij mijn ouders staat heb ik niet veel meer informatie dan dat de geïnstalleerde image OpenPLi is van ongeveer een half jaar geleden. Het probleem wat zich voordoet is dat de lampjes (STB) op de afstandsbediening normaal knipperen maar dat XP1000 niet reageert. Op dit moment wordt XP1000 bedient met de afstandsbediening van de Samsung televisie. Waarschijnlijk middels HDMI-CEC? Hoe kan ik uitsluiten of dit aan de afstandsbediening ligt of aan de ontvanger zonder dat ik een nieuwe image moet installeren? Is het mogelijk om de afstandsbediening te laten resetten?
alias haha Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 (aangepast) Heb in het verleden ook wel gehad dat de afstandsbediening goed was, maar de ontvanger, waarschijnlijk het IR oog stuk was, deze kwam toen wel nieuw uit de doos, en is terug gegaan voor garantie. Dus begin eerst eens met andere batterijen, pli, en als dat niet werkt, terug naar je leverancier En toevallig ook al op het stb knopje rechtsboven gedrukt van je afstandsbediening ipv op tv 15 oktober 2014 aangepast door alias haha You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
lujo Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Er is inderdaad op het STB knopje gedrukt en als een commando wordt verstuurd licht STB knopje op. Dat lijkt dus goed te gaan. Als er door de lens van een camera naar de afstandsbediening wordt gekeken dan valt het op dat er geen led lampje oplicht (blauw achtig lichtje). Dit led lampje licht wel op bij een andere afstandsbediening. Dit zou dus op een defect van de afstandsbediening kunnen duiden of heeft XP1000 afstandsbediening dat lampje sowieso niet?
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 En bij invoer apparaten niet per ongeluk gekozen voor Dreambox AB?
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 De AB van de XP1000 is eigenlijk één van de minpuntjes. De mijne ligt in de doos. Alleen gebruikt om te kiezen voor Dreambox native.
lujo Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 (aangepast) Dus op dit moment is de conclusie dat de afstandsbediening waarschijnlijk defect is. Ik neem aan dat die ook onder de twee jaar garantie regeling valt. Mimisiku, zou je willen kijken of jouw XP1000 afstandsbediening wel dat lampje heeft als je met je fototoestel naar kijkt? 15 oktober 2014 aangepast door lujo
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Ja, ik zie een blauw lichtje als ik op den knopje van de AB druk...
lujo Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Bedankt. Dat dat lampje bij mijn ouders afstandsbediening niet brandt betekent waarschijnlijk dat het om een defecte afstandsbediening gaat. Ik zal nog kijken of ik garantie heb en anders moet ik een nieuwe kopen. Welke zouden jullie mij aanraden? Zijn de afstandsbedieningen van dreambox ook te programmeren zodat knoppen volume +, volume - en mute televisie kunnen bedienen? Dus als afstandsbediening in STB mode staat dat alle overige toetsen ontvanger bedienen en volume en mute toetsen televisie.
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Jazeker! Ik gebruik al sinds 2004 de AB van mijn DM7000S voor de TV. Eerst op de Sony breedbeeld en nu op de Samsung flatscreen. Werkt perfect... Ook de nieuwere AB's van Dream werken hierop
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Zijn de batterijen niet gewoon leeg?
lujo Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Ik moet het zelf nog gaan testen maar mijn vader heeft al nieuwe batterijen geprobeerd.....
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Misschien verkeerd geplaatst? +/- omgedraaid. Zal de errste niet zijn....
alias haha Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Dan brande het lampje niet volgens mij, als ze verkeerd geplaatst zijn You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Niet goed gelezen alias! Dat is juist zijn probleem. Het lampje brandt niet. Mijn lampje dus wel. Hij vroeg me dat te testen met MIJN AB.
alias haha Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Ik heb het nog eens gelezen Maar heb hier ook gekeken met de xp1000 AB ook met camera, IR led licht gewoon op. En natuurlijk batterijen gewisseld+/-, maar zoals ik al had verwacht, brand er natuurlijk helemaal geen een lampje You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen