juulduclos Geplaatst: 26 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2014 Beste Sprietje, Bedankt voor je reactie(s) met goede informatie. Stel ik erg op prijs! Kan ik de schuinheid van de LNB's het beste alvorens instellen (aan de hand van plaats op LNB-rail), of is dit makkelijker om gewoon handmatig te doen afhankelijk van signaalontvangst? Verder wees iemand me op een artikeltje (Lnb's op Wavefrontier: denk aan 'lengte') in de nieuwsbrief van de transponder (updownlink_2011_15, blz. 13), waarin veelvoorkomend problemen met (te lange) LNB's i.c.m. de Wavefrontier worden besproken. Nu mijn vraag of ik naar aanleiding van dit artikel Inverto Black Premium Quad LNB's zoals jij aanraadde probleemloos kan monteren op mijn Wavefield T55. Ik heb de afmetingen van deze LNB namelijk al bekeken, en zijn beduidend langer dan de Smart Titanium Quads (zoals op mijn foto's). Als het signaalontvangst zodanig beter is met Inverto Premium Quads, wil ik deze graag gaan vervangen i.p.v. er Smart Titanium Quads erbij te kopen.Bedankt alvast voor advies!
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Ik zou de schuinte van de lnb niet proefondervindelijk instellen maar gewoon corresponderend met de stand op de rail. Staat de houder dus op +10, dan ook de houder met de streep van 10 graden in lijn zetten.De inverto Black Premium Quad steekt ongeveer 95mm achter het midden van de lnb-klem uit. Of de aansluitingen boven de beugel komen is ook afhankelijk van de skew. Als die bijv. 20 graden moet zijn, kan het zijn dat de lnb boven de beugel staat maar de aansluitingen er naast. Eventueel kun je de berekening van de T55 zo maken, dat alle lnb's een beetje opschuiven.
juulduclos Geplaatst: 28 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2014 Oké, dan doe ik dat van tevoren instellen a.d.h.v. de stand van de houders op de LNB-rail. Voor de Inverto Black Premium Quads heb ik even een 'malletje' gemaakt gebaseerd op de afmetingen op de site (zie foto's). Zoals te zien is, komt de LNB net iets tegen de bevestigingsbeugel van de hulpreflector aan. Eventueel kan er een kleine (menselijke fout) in mijn malletje zitten, maar het blijft toch krap. Daarom vroeg ik me af, of het wel verstandig is voor de Inverto Premium Quads te gaan.De kans bestaat namelijk dat het niet past op geïllustreerde positie. Graag hoor ik van jullie!
Sprietje Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Beste JuulduclosJij hebt de lnb-mal nu zo ver mogelijk naar achteren gezet. Normaal blijft de kop 5-6mm vrij van de lnb-klem. Hij komt dus verder naar voren te staan. Maar als jij het veiliger vindt om een lnb te nemen die kleiner is, zou ik dat doen.
blackeyes Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 of een haakse f connector gebruiken die gebruik ikzelf ook op de t90 voor de quads werkt perfect vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
juulduclos Geplaatst: 28 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2014 (aangepast) Het gaat voornamelijk om de afstand tussen LNB-houder - bevestigingsbeugel van de subreflector, wat erg krap wordt. Ik denk dat de connectoren er nog wel onder passen, anders zijn haakse F-connectoren inderdaad een optie. Bedankt voor het meedenken . 28 oktober 2014 aangepast door juulduclos
juulduclos Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 Iemand trouwens interesse in 4x nieuwe Smart Titanium Quad TQS 0.1dB LNB's tegen een zacht prijsje?
Sprietje Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Een advertentie plaatsen doe je hier: https://www.sat4all.com/forums/index.php?app=classifieds&module=listing&do=cat
juulduclos Geplaatst: 3 november 2014 Auteur Geplaatst: 3 november 2014 Ik wil graag al mijn diseqc switches mooi wegwerken in één centrale behuizing (zie foto), maar waar kan ik zoiets het beste kopen? Hoe zijn verder in deze behuizing de latjes bevestigt? Gewoon aan de zijkant door de behuizing geboord?
columbo Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Dit soort kasten koop je bij een elektrotechnische groothandel ,of een elektrotechnisch bedrijf/handel. Die latjes moet je vast lijmen.
trust Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Ik wil graag al mijn diseqc switches mooi wegwerken in één centrale behuizing (zie foto), maar waar kan ik zoiets het beste kopen? Hoe zijn verder in deze behuizing de latjes bevestigt? Gewoon aan de zijkant door de behuizing geboord? In de achterwand zitten meerdere opstaande verdikkingen met een (ondiep) gat , hierin passen de meestal bijgeleverde schroeven om een omega rail vast te zetten . Die zijn tekort om zo'n latje vast te zetten , dus iets langere gebruiken . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
juulduclos Geplaatst: 26 november 2014 Auteur Geplaatst: 26 november 2014 Het is alweer een tijdje geleden, maar ik had nog een laatste vraag voordat ik met de installatie van mijn schotel ga beginnen. Het enige wat ik nog moet aanschaffen is (goede) coax-kabel, zijn er specifieke dingen waarmee ik rekening mee moet houden? Ik zat zelf namelijk te denken om voor de Kathrein LCD111 te gaan i.c.m. bijpassend compressie-connectoren. Is dit een goede keus, of heeft iemand misschien en beter alternatief? Graag hoor ik nog een laatste keer van jullie, alvast bedankt!
Moderator ceesv Geplaatst: 26 november 2014 Moderator Geplaatst: 26 november 2014 Ik kan niet zeggen of het een goede of slechte kabel is, ik kan er gewoon geen gegevens over vinden. Kijk eens naar deze kabel, Kathrein KoKa 799, een kabel waar men hier goede ervaringen mee heeft. http://www.hirschmann-multimedia.nl/portals/0/docs/productspecs/koka799%28nl-k%29.pdf Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
juulduclos Geplaatst: 26 november 2014 Auteur Geplaatst: 26 november 2014 Zie hier de gegevens: http://www.kathrein.de/fileadmin/media/druckschriften/99812222.pdf. Ik meende dat de KOKA799 al sterk veroudert was?
Sprietje Geplaatst: 26 november 2014 Geplaatst: 26 november 2014 Wat afscherming betreft, behoorde Koka799 vroeger tot de top met 90dB , tegenwoordig zijn er vele andere coaxkabels die dat veel en veel beter doen zoals o.a. de Kathrein met 105dB.Maar voorlopig heeft Koka 799 nog steeds het kabelkeurmerk en voldoet nog steeds aan de huidige eisen van afscherming voor het mobile netwerk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen