Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Dus je herinnert je die bevoogdende tijd nog wel van voor het eerste paarse kabinet.

Van minister Hedy d'Ancona die een visie op radio en tv had die in de buurt kwam van verkapte staatsomroep a la DDR.

De tijd dat de politiek bepaalde welke zenders allemaal niet goed waren voor het onmondige Nederlandse volk.Die lijst werd onder d'Ancona steeds langer. Maar daar kwam een abrupt einde aan door Sluis en Nuis.

 

Gelukkig dat satelliet een bedreiging is en blijft voor dit soort politiek en regimes.

 

Sterker nog, ik herinner me hoe PvdA minister - shit ik vergeet even zijn naam, die later een bomaanslag op zijn huis kreeg - het aan gemeenten verbood om het eerste programma van de Russische televisie op de kabel te zetten. Een stuk of tien gemeenten hadden dat al gedaan tot grote vreugde van hun bewoners maar ze werden door de minister gedwongen dat weer ongedaan te maken.

 

Persoonlijk had ik er een klein voordeel door omdat degene die die Gorizont schotels aan de gemeenten leverde ruimhartig bereid was mij zo'n installatie jarenlang belangeloos uit te lenen waardoor ik al in de vroege jaren '80 niet alleen Russische programma's maar ook veel andere dingen kon zien zoals regelmatige doorkinks van kinderprogramma's uit de DDR en ook het hele verloop van de Roemeense revolutie, die tafel met Iliescu en anderen die na de revolutie de macht overnamen. Helaas verstond ik toen nog geen Roemeens anders was dat helemaal interessant geweest.

 

Nee, dat is altijd mijn frustratie geweest, VVD-rechts die alleen maar oog heeft voor de rijkelui van het bedrijfsleven en PvdA die denkt dat je mensen voortdurend mag lopen controleren en bevoogden. Het slechtste van twee werelden, vind je het gek dat ik geen liefhebber van paars was ondanks het feit dat de bevoogding door het CDA nog erger was? Enfin, de ellende van het huidige bewind is meer dan zichtbaar voor iedereen die ogen heeft.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ikzelf heb niet direct iets te maken met M7 maar vrienden wel.

Maar technisch, zijn ze wel goed, omdat ze nog grotendeels vrije hardware toelaten, m.u.v. fsi2 en cartoon network hd bij telesat.

Maar je kan opnemen, deze backupen en bewerken enz enz. heel leuk.

Dat ik daar iets meer zou moeten betalen, heb ik er nog voor over.

Want stel dat je voor 15€ al je geliefde zenders wil zien,opnemen enz enz.

Maar dat je bij dichtgetimmerde providers voor dezelfde zenders 10€/maand betaald, maar om bvb te kunnen opnemen, bvb 3€ moet bijbetalen, en bvb per week langer te kunnen bewaren 2 euro moet bijbetalen, dan ben je al meer kwijt.

En bij vrije hardware zoals de enigma ontvangers, ben je niet gekl**t door firma bouwers die het soms nodig vinden een deel of de helft van de functie's van de ontvangers af te nemen.

Mocht cd hier beschikbaar zijn, dan mogen ze direct een abonnement aan mij verkopen, met de filmkanalen, en gaat de kabelaar onmiddellijk buiten.

LEVE DE VRIJE HARDWARE  :lol:  :D  ;)  :)  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

men komt toch weer terug op een zeer belangrijk gemis, maar niemand durft...

de omroepwetgeving is absoluut verouderd...

verkocht werd eerst de ether en daarna de moraal.

Die laatste zin mag je even toelichten. Misschien loopt hij niet goed. Welke moraal is verkocht? Hoezo verkocht? Wat bedoel je precies?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekwoord zegt, het gras is altijd groener bij de buren.

Waarschijnlijk omdat daar de meeste shit ligt...

 

Canaldigitaal kan misschien verdwijnen, maar de commerciële zenders zullen altijd blijven uitzenden via de sat , daar ben ik zeker van .

Zij deden het in begin ook zelfstandig als ik mij goed herinner . Luxcrypt weet je nog ? ;-)

De zenders hadden toen de satelliet nodig voor distributie naar de kabelmaatschappijen. Ook toen waren die al veel belangrijker.

 

 

CanalDigitaal gaat zich samen met dochteronderneming Online meer richten op een hybride systeem. IPTV in combi met schotel.

Ik kreeg vanochtend het volgende in de mailbox (zie bijlage).

Dat werd tijd. Ik had dit in een andere discussie ook al eens gesuggereerd.

Alleen dan graag met één ontvanger die beide combineert.

Helaas zal die IPTV van Online niet werken op een Linux-ontvanger, anders had ik dit serieus overwogen. Zeker aangezien ik al internet van Online heb en TV van Canal Digitaal. Apart dan...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even op de vraag terug te komen,

Nadert satelliet-tv een langzame dood?

Natuurlijk niet, SES en Eutelsat gaan volgend jaar meerdere satellieten toevoegen aan hun vloot.

 

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17947/veel-satellietlanceringen-ses-en-eutelsat-in-2015.html

 

En dat doe je niet als satelliet aan zijn einde zou zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En die richten zich natuurlijk allemaal volle bak op de Nederlandse/Vlaamse markt, want daar ging de vraag over....... toch?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die richten zich natuurlijk allemaal volle bak op de Nederlandse/Vlaamse markt, want daar ging de vraag over....... toch?

 

 

Ik wil niet muggenziften, maar ga je sec af op de vraag, dan geldt dit voor satelliet in het algemeen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de openingspost gelezen?

Die refereert toch echt aan de Nederlandse en Belgische situatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik wil niet muggenziften, maar ga je sec af op de vraag, dan geldt dit voor satelliet in het algemeen.

 

Als je jouw afwijking aan ons laat weten, zullen we samen een inzamelingsactie voor een nieuwe bril voor Emekli doen ;)

Image1.png

 

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volstrekt gelijk Michel. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel een beetje de weg van deze misvatting opging. Dat is geen kwestie van opzet en zeker ook niet op enigerlei wijze aan jou te verwijten.

 

De oorzaak van zoiets is simpel: als je uitsluitend het eerste (jouw) bericht leest en dan een reactie geeft gaat alles doorgaans goed. Maar dat doet vrijwel niemand als er al een draadje van tig reacties op volgt. Al is het alleen maar omdat je niet dingen wilt gaan schrijven die al door een ander zijn gezegd. Dan ga je dus eerst al die andere reacties lezen voor je zelf iets schrijft. Aan het eind van de rit heb je niet meer zo scherp op het netvlies welke limitaties de originele schrijver stelde (in dit geval op Nederland gericht), en deels reageer je ook op sommigen die er al een eerder commentaar op hebben gegeven. Dat is doorgaans de reden waarom reacties, hoe verder ze af staan van de originele posting, nogal eens een wat andere, vaak bredere wending nemen.

 

PS: voor mij is satelliet televisie m.b.t. Nederland nagenoeg dood. De enige vrij ontvangbare zender is BVN, voor alles andere mag je dokken. Met één enkele multinational achter de kassa-lade. Als ik aan satelliet tv denk dan denk ik min of meer automatisch aan het buitenland, aan Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, de Balkan landen en Rusland om maar de door mij meest bekeken landen te noemen. Nederland en België bestaan niet op satelliet gebied. Zo simpel is het. Voor mij althans.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

PS;

 voor mij is satelliet televisie m.b.t. Nederland nagenoeg dood. De enige vrij ontvangbare zender is BVN, voor alles andere mag je dokken.

Dat zal toch niet de reden zijn?

Voor kabel mag je voor alle zenders dokken, Digitenne is niet veel beter.

BVN is niet de enige vrij ontvangbare zender op satelliet, er zijn nog tientallen hoogwaardige FTA zenders via satelliet te ontvangen, zenders die de Nederlandse kabel niet eens doorgeeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen de aanbieders gaan sat ontvangst interesse doen afnemen, maar de content providers ook.

Als ik dan eens, is het dan gelijk welke manier het wordt geleverd aan de kijkers, eens zie wat bepaalde Vlaamse content provider ons aanbied, dan vraag ik mij af, moeten wij daarvoor betalen?

Aan mijn handtekening, kan je zien, waarvoor ik sat ontvangst doe, maar eens die mogelijkheid wegvalt, dan zal dit voor mij ook einde sat ontvangst zijn, maar ik vrees, dat de tv er dan ook wel uitvliegt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal toch niet de reden zijn?

Voor kabel mag je voor alle zenders dokken, Digitenne is niet veel beter.

BVN is niet de enige vrij ontvangbare zender op satelliet, er zijn nog tientallen hoogwaardige FTA zenders via satelliet te ontvangen, zenders die de Nederlandse kabel niet eens doorgeeft.

 

Dag Cees,

Kijk even naar de laatste bijdragen: Michel beklaagde zich erover dat de link met Nederland werd weggelaten in de commentaren die gegeven werden. Ik heb me dat aangetrokken en concludeerde dat inderdaad, na het wegvallen van de ontvangst van Nederland 1-2-3 met een kaart zonder abo er alleen maar de Nederlandstalige zender BVN over is.

 

Maar ik zei ook dat voor mensen die naar buitenlandse zenders willen kijken satelliet tv allesbehalve dood is. Of je je nu meer Centraal-Europeaan voelt en naar Duitse, Oostenrijkse of Balkan zenders kijkt danwel anglofiele Randstedeling die zijn hart kan ophalen op 28,2 graden West, of nieuwe Nederlander die naar Turkse of Arabische zenders wil kijken, er zijn ontzettend veel redenen te bedenken waarom veel mensen blij kunnen zijn met sat tv.

 

Mijn opmerking moet je dan ook zien als mijn eigen mening maar mijn toegeving aan Michel's gelijk als je kijkt hoe Nederland en België vrijwel afwezig zijn in het internationaal concert van FTA zenders. Met de financiën als smoes, iets wat ik eigenlijk niet kan geloven als ik zie met hoe verschrikkelijk veel buitenlandse zenders, vaak uit straatarme landen, ons verrijken met FTA zenders. Maar goed, hoe rijker hoe benepener, dat geldt voor Nederland nog sterker dan voor de meeste Europese landen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...