Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Graag on-topic blijven, dit onderwerp gaat over de toekomst van satelliet tv in Nederland en België.

 

Maar daar zit juist het venijn: je kunt die zin op meerdere manieren uitleggen. Spreek je over

 

- de toekomst van Nederlandse en Belgische satelliet tv uitsluitend voor mensen die binnen de grenzen van Nederland en België wonen?

 

of

 

- de toekomst van het fenomeen satelliet televisie uitsluitend voor mensen die binnen de grenzen van Nederland en België wonen? (dus zonder je bezig te houden met de vraag of er nog iets in het Nederlands vrij ontvangbaar is?)

 

of

 

- de toekomst van Nederlandse en Belgische televisie binnen onze EU waarin we het recht hebben overal te wonen en werken maar niet naar zenders uit je eigen land van oorsprong te kijken?

 

of

 

- de toekomst van Nederlandse en Belgische televisie voor iedereen die binnen Europa onze taal begrijpt en graag naar programma's in onze taal zou willen kunnen ontvangen (en er zelfs bereid is voor te betalen als dat legaal mogelijk was)?

 

Ik denk dat de manier waarop je de vraag interpreteert heel drastische gevolgen heeft voor het antwoord dat je geeft.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


en je besloot dat hun wijze van redeneren min of meer automatisch op hun baasjes overslaat? :P:grin:

 

Nee, er is een gezegde, google maar.

 

Het enige wat ik van je betogen lees is dat je alles er maar bij haalt wat je kan verzinnen zonder echt iets te zeggen. Je spreekt jezelf tegen. Je verschuilt achter statements als 'ik was er niet dus kon het niet volgen, maar...'. Als je een tegenargument krijgt gooi je het op de ander in de zin van 'JIJ begrijpt niet wat ik bedoel'.

 

Je reageert op elk bericht, veelal met ellelange verhalen. zonder een punt te maken. En om je gelijk te halen/krijgen blijf je net zolang schrijven totdat gewoon helemaal niemand meer zin heeft om op je te reageren. Dat is passief-aggresief argumenteren.

 

Zo discusseren volwassenen niet, en zo zet je jezelf alleen maar buitenspel en krijg je je punt absoluut niet overgebracht.

 

Het draadje wordt zo alleen maar saai en je hebt het totaal niet meer over waar het om gaat. Je bent alleen maar CD aan het aanvallen. Iedereen weet dat ELK bedrijf altijd zo veel mogelijk winst zal proberen te behalen. Zelfs UNIVE zonder hun winstoogmerk.

 

De vraag is of Sat-TV haar langste tijd heeft gekend in NL & BE. Als jij vind dat dit zo is doordat CD zich uit de markt prijst dan prima.

 

Maar niemand hier kan daar iets aan doen en niet iedereen zal het met je eens zijn.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn onderlinge verbanden maar het is niet aan een ieder gegeven om die te zien. Ik kan je slechts mijn visie aanbieden en het staat je volstrekt vrij om die af te wijzen. Maar dan liever wel zonder beledigend te worden. En dat niet iedereen het met me eens zal zijn? Vanzelfsprekend, alleen een dwaas zou iets anders denken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellietontvangst blijft voor mij de beste oplossing. Ik kijk zelf graag naar de Zweedse televisie en de UPC kan mij dit niet bieden. Daarnaast vind ik de vrijheid van satellietontvangst erg fijn. Ik kan mijn smartcard pakken en in Oostenrijk in een decoder steken waardoor ik gewoon Nederlandse televisie kan kijken, en zo hetzelfde met een Canal+ Nordic kaart in Nederland.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan liever wel zonder beledigend te worden..

Waar wordt Sjattuh dan beledigend? Hij komt met inhoudelijke argumenten. Dat die niet los staan van jouw persoon is onvermijdellijk, maar waar kwetst hij jou? Het zal jouw beleving zijn, want als ik jouw maatstaven aanleg, zou ik me ook regelmatig door jou gekwetst moeten voelen. Regelmatig zeg je dat ik niet goed lees of begrijp, en hierboven zelfs een keer dat je wel op een post van mij wil reageren, maar dat de kwaliteit van mijn post eigenlijk geen reactie verdiende. Dat is best denigrerend.

 

Verder begin je hierboven steeds over radio ontvangst om je punt te maken, terwijl het over de sat gaat. Om over jouw uitspraken over excessief rechts beleid in Nederland en de Verenigde Staten maar te zwijgen.

 

We hebben het over de toekomst van sat ontvangst in Nederland. Alle andere feitenanalyses zijn daarom niet relevant. Noch het steeds vermeende verbanden aangeven tussen bezuinigingen en politieke kleur.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wordt Sjattuh dan beledigend? Hij komt met inhoudelijke argumenten. Dat die niet los staan van jouw persoon is onvermijdellijk, maar waar kwetst hij jou? Het zal jouw beleving zijn, want als ik jouw maatstaven aanleg, zou ik me ook regelmatig door jou gekwetst moeten voelen. Regelmatig zeg je dat ik niet goed lees of begrijp, en hierboven zelfs een keer dat je wel op een post van mij wil reageren, maar dat de kwaliteit van mijn post eigenlijk geen reactie verdiende. Dat is best denigrerend.

 

Verder begin je hierboven steeds over radio ontvangst om je punt te maken, terwijl het over de sat gaat. Om over jouw uitspraken over excessief rechts beleid in Nederland en de Verenigde Staten maar te zwijgen.

 

We hebben het over de toekomst van sat ontvangst in Nederland. Alle andere feitenanalyses zijn daarom niet relevant. Noch het steeds vermeende verbanden aangeven tussen bezuinigingen en politieke kleur.

 

Ik heb het al meerdere keren proberen duidelijk te maken, voor mij zijn er duidelijke relaties tussen de manier waarop onze overheid zich terugtrekt als garant voor de democratische meningsuiting en de democratie zelf. Misschien dat ik daar gevoeliger voor ben na een aantal jaren in de VS meegemaakt te hebben maar juist daarom weet ik helaas ook wat de uiteindelijke politieke gevolgen zullen zijn en dat is wat me drijft om te zeggen wat ik zeg. Ik heb niet de pretentie om daarin een absoluut gelijk te hebben noch om via een hobbyforum als dit enigerlei verandering na te streven. Hooguit om wie daar interesse in heeft eens een andere dan de vigerende mening aan te reiken als verklaring van de tijd van grote onvrede waarin we leven. En natuurlijk te melden waar in mijn visie het toe kan leiden. Kan, want er zijn heel andere factoren zoals het internet die ook een heel pittige rol spelen in de vrije meningsgvorming dus ook hier.

 

Ik zou echter nooit uitspraken doen als "Zo discusseren volwassenen niet" omdat je dan op de man speelt in plaats van op het idee. Ik heb al in twee eerdere bijdragen geprobeerd een streep onder het geheel wat mij betreft te trekken maar dan krijg je weer een mailtje in je box "iemand heeft je gequoteerd" en hup, daar ga je weer,,, Ik moet eens kijken of ik die optie ergens uit kan zetten.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, allemaal

ik meng me toch even in deze off topic off topic


Ik zou echter nooit uitspraken doen als "Zo discusseren volwassenen niet" omdat je dan op de man speelt in plaats van op het idee.

Nu ja, zo is de discussie onder Volwassenen echter wel!

De pot verwijt de ketel.

"Passief aggressief" is ook zo'n verborgen verwijt aan ons adres. So What beste Sjattuh? pot of ketel?

Als men gepassioneerd over een thema is en daarover schrijf in Boek, Pers of forum dan kies ik de vorm die ik op dat moment het beste vind passen. Agressief of retorisch.

Het vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Dat betekend dus ook een gegarandeerd bestaansrecht en vrijheid van meningsuiting zonder neerbuigend te zijn ten aanzien van andersdenkenden.

Hoe een koe een haas vangt.

Omdat de taal en schrijfwijze niets nieuws is, blijven er natuurlijk bepaalde redeneringen en argumenten achter bij de lezers. Soms heeft dat tijd nodig opdat andermans denkwijze acceptabel wordt. Daar kan men onverwacht door worden verrast.

Men gaat niet over een Nacht IJs.

Eigenlijk moet je die reacties (in ' t Forum) dus ook terug lezen na een paar dagen.

M'n eerste Chef zei altijd, een brief stel je op maar laat hem een dag liggen. (toen was die tijd er nog)

 

zo verder.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, allemaal

ik meng me toch even in deze off topic off topic

Nu ja, zo is de discussie onder Volwassenen echter wel!

De pot verwijt de ketel.

"Passief aggressief" is ook zo'n verborgen verwijt aan ons adres. So What beste Sjattuh? pot of ketel?

Als men gepassioneerd over een thema is en daarover schrijf in Boek, Pers of forum dan kies ik de vorm die ik op dat moment het beste vind passen. Agressief of retorisch.

Het vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Dat betekend dus ook een gegarandeerd bestaansrecht en vrijheid van meningsuiting zonder neerbuigend te zijn ten aanzien van andersdenkenden.

Hoe een koe een haas vangt.

Omdat de taal en schrijfwijze niets nieuws is, blijven er natuurlijk bepaalde redeneringen en argumenten achter bij de lezers. Soms heeft dat tijd nodig opdat andermans denkwijze acceptabel wordt. Daar kan men onverwacht door worden verrast.

Men gaat niet over een Nacht IJs.

Eigenlijk moet je die reacties (in ' t Forum) dus ook terug lezen na een paar dagen.

M'n eerste Chef zei altijd, een brief stel je op maar laat hem een dag liggen. (toen was die tijd er nog)

 

zo verder.

 

Daar zit enorm veel waarheid in, daar kan ik me dus eigenlijk best in vinden. Petje af.   ;-)

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja langzaam maar zeker bloed deze markt dood, mits digitennen door blijft gaan.

 

1. Ik heb zelf een satelliet winkel gehad en ongeveer 10 jaar werd er doorgaande elke maand een volle doos kaarten bij canal digitaal besteld ( 50 stuks )

Een jaar geleden was je blij als je er 2 per maand verkocht.

 

2. De gehele motivatie en vertrouwen  van de satelliet winkels naar canal digitaal toe is helemaal weg.

Kom je bijvoorbeeld op een astra dag ( voor dealers ) is er bijna geen enkele bekende meer van de grotere bedrijven of oude garden.

Om een lang verhaal kort te maken een winkelier raad canal digitaal eerder af dan aan, en waar begint de klanten werving ?

 

3. Canal digitaal is nu al zelf klanten aan het benaderen om over te stappen naar een pakket via de kabel of telefoon lijn.

 

4. Van de bestaande klanten groep is een hele grote ontevredenheid qua prijs, service en ze snakken naar glasvezel.
Veel klanten doen rechtstreeks zaken met canal digitaal, leuk als het allemaal werkt maar een hel als er iets defect raakt.

 

5. Mond op mond reclame en vertrouwen kan nog steeds heel goed zijn of een bedrijf breken.

Jammer genoeg is hier in alle gevallen geen spraken meer als je praat over canal digitaal.

 

6. Ik denk en geef canal digitaal ( via de schotel ) nog enkele jaren maar als er iets nieuws komt dat het canal digitaal fatsoenlijk in het buitengebied kan vervangen is het gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD is maar een radertje van het gehele satelliet gebeuren, daar moet je u niet op blindstaren, het topic draait daar ook niet over, er komt voldoende innovatie aan om het satelliet gebeuren een mooie toekomst te bieden.

 

En de markt open gooien is daar een van, ondanks het lobbyen van diverse partijen is daar geen ontkomen meer aan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

even ter zake: sat is een hobby voor ons, anders zaten we niet op dit forum en het is spijtig dat we door te veel negatieve berichten anderen afschrikken.

Ik hou van het enorme aanbod en van zenders te zien die anders niet binnen bereik liggen.

Ik luister ook graag nog eens naar radiostations van de landen waar ik op reis geweest ben en kijk graag eens naar hun tv.

Ieder land overspoelt ons met propaganda en ik vergelijk graag  met wat de Russen via RT te horen en te zien krijgen bijvoorbeeld over Oekraïne.

En als ik voor meerdere dagen op reis ben verblijf ik dikwijls in een vacantiewoning die tegenwoordig zeer dikwijls over sat ontvangst beschikt; ik doe mijn TVV kaart mee en voor de zekerheid ook een Pace TVV decoder, mijn vrouw is dan hoogst in de wolken dat ze naar haar favoriete programma's kan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wel dat het op een of andere manier mogelijk blijft om in het buitenland beperkt favoriete zenders te blijven kijken maar voor Nederland en België waar de vraag om ging heel erg moeilijk zal worden. 

Denk ook als het snelle internet via 4G eenmaal uitgerold is er ook tv zal kunnen zal worden gekeken via deze aanbieder.

4G zal dan met namen ook in het buitengebied goed te ontvangen zijn en zal voor Canal Digitaal een geduchte tegenstander gaan worden qua buitengebied.

De tijd zal het leren maar als canal digitaal nu glasvezelaars overneemt, klanten benaderd om over te stappen naar glasvezel of telefoonlijn verwacht ik dat het grote aanbod van zenders fors terug zal gaan, en we mogelijk straks nog een beperkt aantal Nederlands en Belgische zenders per satelliet kunnen ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even ter zake: sat is een hobby voor ons, anders zaten we niet op dit forum en het is spijtig dat we door te veel negatieve berichten anderen afschrikken.

hoe dat zo?

 

via satellietTV FTA aanbieders kijken is de goedkoopste ooit

je kunt dan opwaarderen voor een golf / mercedes of rolls Royce (dus je eigen prijskaartje aanpassen)

je kunt dan opwaarderen naar een paytv monopolist (dus je onafhankelijkheid inleveren)

 

en omdat sat-tv zo goedkoop is, voor FTA, kun je gerust een ander alternatief ernaast hebben (tergelijkertijd)

 

ciao ;)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...