Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten


Hallo,

Ja de satelliet tv nadert een langzame dood volgens mij.

Internet tv of iiptv is de toekomst.

Geen schotel meer nodig

Geen decoder meer nodig

Computer gewoon verbinden met tv en klaar is kees

Zelfde lot beschoren als cassette recorder en bandopnemer

Groetjes

 

Ik heb het al meer aangehaald, maar waarom gaan er dan volgend jaar weer nieuwe Astra en Eutelsats de lucht in?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij Nederland zijn vrij voorop lopend in Europa met bijvoorbeeld breedbandinternet (een vereiste voor IPTV natuurlijk) en kabeltelevisie, ga even tien uurtjes in de auto zitten richting het oosten en je zult beide haast niet tegen komen.

 

Daardoor zal het voor Nederlanders in het buitenland nog langer geen oplossing zijn om IPTV te tunnelen, de snelheid is gewoon té laag in het merendeel van de landen.

 

Ik hoop dat ze het zenderaanbod nog gaan verbreden zoals FOX Sports 4-5-6 en Sport1 Extra1-2. Dat zie ik als enige voordeel van kabeltelevisie.

 

-edit-

Dan doel ik natuurlijk op xDSL centrales die je om de haverklap tegen komt in Nederlandse woonwijken en nagenoeg alle buitengebieden. Er zijn hier zeer kleine aantellen welke geen breedbandverbinding kunnen krijgen via een vaste kabel. De meeste mensen zitten zeker binnen een straal van 8km van een xDSL centrale.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word hier met xDSL centrales een wijk kast bedoeld voor bekabeld signaal.

Sorry voor de vraag maar ik weet niet wat een xDSL centrale is. :crazy: 

xDSL is een soort verzamelnaam voor VDSL, ADSL, SDSL etc. Daar bedoel ik inderdaad de wijkkast mee, het aantal (kilo)meter koperkabel dat tussen de centrale naar de woning wordt gebruikt is bepalend voor de snelheid van de xDSL aansluiting.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet alleen de lengte maar ook de kwaliteit. Kabel heeft vaak lassen, die lassen vangen op termijn water en dan moeten ze vervangen worden.

Ik ken een dorpje in Drente daar is de afstand tot de centrale 2 km maar je draait er nog geen 2 megabit down uit en maar klapperen.

Er zit helaas kabel in de grond waarvan ook KPN weet dat het anno nu alleen nog deugdelijk is voor ouderwetse telefonie en ze verdommen het om die kabel te vervangen omdat het destijds zandpad was, klinkers eroverheen, asfalt eroverheen, verbreed asfalt eroverheen.

Ze sluiten nog liever die paar boeren en buitenlui snoeihard af dan dat ze het probleem oplossen.

 

Heel irritant, en iedereen maar lijnhuur betalen om dit soort onderhoud te bekostigen... alleen dat onderhoud vindt alleen verplicht plaats als er geen ouderwetse telefonie meer mogelijk is. Sterker nog, dan vervangen ze nog liever niet de kabel maar een rotte las (of 2, of 3 of ....)

KPN: Ze kunnen mij de rug op, verrekte jammer dat ze nu eigenaar zijn van zo'n beetje al het glasfiber in Nederland. Je kunt de klok er op gelijk zetten dat uitrol van fiber nu stagneert zodat ze maximaal rendement van die ouwe koperprut die in de grond zit kunnen trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij Nederland zijn vrij voorop lopend in Europa met bijvoorbeeld breedbandinternet (een vereiste voor IPTV natuurlijk) en kabeltelevisie, ga even tien uurtjes in de auto zitten richting het oosten en je zult beide haast niet tegen komen.

 

 

 

Waar baseer je dat soort beweringen op? Ik werk in Roemenië in een piepklein boerendorpje van circa 2000 mensen in een tamelijk eenzaam gelegen vallei aan een doodlopende weg in het hart van Transsylvanië. In het jaar 2003 werd er een snelle glasvezelverbinding gelegd naar elk pand waarin mensen zich wilden abonneren, tigmaal sneller dan ik in die tijd ooit in Nijmegen kon krijgen. En dat nog voor minder dan de helft van de hier gangbare prijs voor een ADSL aansluiting en dan ook nog met de afspraak dat ik alleen maar hoef te betalen voor de periodes dat ik daadwerkelijk aanwezig ben en gebruik maak van die aansluiting!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

10 uur in de auto? 10 minuten over de grens is genoeg.

 

In hele grote delen van Duitsland mag je blij zijn met 1 Mb/s

Frankrijk idem!

 

En de eerst volgende jaren hoef je niet op verbetering te rekenen.

Menig  lokaal gemeentebestuur heeft een offerte gevraagd voor uitrol van glasvezel en heeft niet eens antwoord gekregen van de providers of een reactie dat men de investering niet lonend vond.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer je dat soort beweringen op? Ik werk in Roemenië in een piepklein boerendorpje van circa 2000 mensen in een tamelijk eenzaam gelegen vallei aan een doodlopende weg in het hart van Transsylvanië. In het jaar 2003 werd er een snelle glasvezelverbinding gelegd naar elk pand waarin mensen zich wilden abonneren, tigmaal sneller dan ik in die tijd ooit in Nijmegen kon krijgen. En dat nog voor minder dan de helft van de hier gangbare prijs voor een ADSL aansluiting en dan ook nog met de afspraak dat ik alleen maar hoef te betalen voor de periodes dat ik daadwerkelijk aanwezig ben en gebruik maak van die aansluiting!

Ik snap je punt, maar de wereld is iets uitgestrekter dan een doodlopende weg in Roemenië, je moet wel nagaan dat dit lang niet overal zo is (met uitzonderingen daargelaten ;-)) Roemenië heeft sowieso in heel het land een hoge internetsnelheid in vergelijking met zijn buurlanden. 

 

Akamai2.jpg

Nieuwe rapporten kun je vinden op de website van Akamai.

 

Als je op de website van Ookla kijkt heeft Roemenië op sommige punten zelfs vele malen sneller internet dan de Nederlanders. Kleine rekensom met IPTV:

 

KPN heeft op dit moment doorgifte van HD-zenders op ~8mbps. Ik gok dat bijna iedereen wel een tweede decoder wilt bij de KPN en af en toe wel eens wat op neemt. Doe dit allemaal tegelijk en je komt uit op ~24mbps tegelijkertijd, iets waar van te voren rekening mee gehouden moet worden! Laat staan als je met beide decoders simultaan gaat opnemen én kijken...

 

Voorlopig is het in mijn ogen nauwelijks mogelijk om continu ~24mbps door een lijn te uploaden (xDSL) vanuit Nederland naar het buitenland waar die snelheid ook bereikt moet worden.

 

Om terug te komen op die ~8mbps 'HD'-zenders van KPN; dit is natuurlijk veel te laag, maar ze kunnen gewoonweg niet aan de bandbreedte voldoen. De digitale SD zenders van UPC zijn nog scherper dan de HD zenders van KPN (~8.5-9mbps bij UPC). Persoonlijk vind ik IPTV dan ook totale waanzin en haast misleiding voor de klant met hun 'HD'-kanalen.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het verfijnen, goedkoper maken van de eindapparatuur, goedkopere abonnementen en etc, voor internet via satelliet, nog een puntje op mogelijks sat ontvangst (zei het dan voor i'net) te verhogen.

Op ver afgelegen gebieden, waar geen kabel koperparen is en evenmin glas of 3G. Misschien dat verschillende waaronder bvb M7 eens zou moeten kijken, of een of andere samenwerking mogelijk is, om misschien de hardware te koop of te huur aanbieden, waar zowel tv als internet aan te bieden.

Het is echt niet ideaal,maar misschien een denkpiste, om extra inkomsten te genereren. Maar dat ze dan wel voldoende laten becijferen, of hen dat kan opbrengen.

Mocht ik met een schoteltje van bvb 40 cm, een snelheid halen van 30Mb/sec, dan zou ik gelukkig zijn, maar nu is dit met een zakelijk abonnement amper 3Mb/sec.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je punt, maar de wereld is iets uitgestrekter dan een doodlopende weg in Roemenië, je moet wel nagaan dat dit lang niet overal zo is (met uitzonderingen daargelaten ;-)) Roemenië heeft sowieso in heel het land een hoge internetsnelheid in vergelijking met zijn buurlanden. 

 

Akamai2.jpg

Nieuwe rapporten kun je vinden op de website van Akamai.

 

Als je op de website van Ookla kijkt heeft Roemenië op sommige punten zelfs vele malen sneller internet dan de Nederlanders. Kleine rekensom met IPTV:

 

KPN heeft op dit moment doorgifte van HD-zenders op ~8mbps. Ik gok dat bijna iedereen wel een tweede decoder wilt bij de KPN en af en toe wel eens wat op neemt. Doe dit allemaal tegelijk en je komt uit op ~24mbps tegelijkertijd, iets waar van te voren rekening mee gehouden moet worden! Laat staan als je met beide decoders simultaan gaat opnemen én kijken...

 

Voorlopig is het in mijn ogen nauwelijks mogelijk om continu ~24mbps door een lijn te uploaden (xDSL) vanuit Nederland naar het buitenland waar die snelheid ook bereikt moet worden.

 

Om terug te komen op die ~8mbps 'HD'-zenders van KPN; dit is natuurlijk veel te laag, maar ze kunnen gewoonweg niet aan de bandbreedte voldoen. De digitale SD zenders van UPC zijn nog scherper dan de HD zenders van KPN (~8.5-9mbps bij UPC). Persoonlijk vind ik IPTV dan ook totale waanzin en haast misleiding voor de klant met hun 'HD'-kanalen.

 

OK, dank je, de vraag was inderdaad letterlijk bedoeld. Goed dat je ook nog iets van nadere informatie geeft want inderdaad, als je niet het geluk hebt van een snelle verbinding zoals in ons dorp kan het voorkomen dat de enige optie een onbeschrijflijk trage telefoon-inbel verbinding is. En als ik binnen Roemenië onderweg ben en probeer wat mail te checken bij een Internet café dan kan het voorkomen dat ik voor elk mailtje dat ik wil openen 10 minuten moet wachten.

 

Maar ja, dat soort dingen zorgen er natuurlijk wel voor dat je met gemiddelden heel erg weinig kunt aanvangen. Ten tijde van de aanleg van glasvezel in Roemenië had ik in Nijmegen een "supersnelle" XS4ALL verbinding van maximaal 4 MB/s voor ruim 52 euro per maand... Pas later kwam ik erachter dat ze zelfs zo klantonvriendelijk waren dat ze je niet vertelden dat ze intussen aan nieuwe abonnees al veel hogere snelheden boden voor een nog lagere prijs. Toen ik er vervolgens ook nog achter moest komen dat ze "ja, we zijn niet gek!" antwoordden op mijn verzoek om hun ondeugdelijke modem in te ruilen voor het daarna aan nieuwe abonnees ter beschikking gestelde Fritz! model was voor mij de maat meer dan vol. Als je al peperduur bent en minimale prestaties levert dan moet je in elk geval goede service leveren en een haperend modem (iets wat ze zelf erkenden) hoort daar niet bij. Vandaar dat ik een heel negatief beeld van Nederland daaraan over hield.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terugkomend op ons eigenlijke thema, één ding heb ik nooit begrepen: met de verregaande automatisering en computerisering van het hele internet gebeuren zou het toch een fluitje van een cent moeten zijn voor providers om je kaart feitelijk per zender of in elk geval zendergroep vrij te schakelen? Dus echt maatwerk te leveren? Je dus niet te dwingen voor een paar honderd zenders te betalen als je er maar naar een stuk of vijftien wilt kijken zoals in mijn geval Nederland 1-2-3, de Nederland24 zenders en de drie Vlaamse netten?

 

Want de kosten van dat kijken betreft uiteraard vooral de auteursrechten op zenders dus je betaalt in feite rechten voor bijna 200 zenders teveel als je feitelijk maar een handvol zenders wilt kunnen zien. "Niet meer van deze tijd!" lijkt me een heel passende uitdrukking in deze context.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terugkomend op ons eigenlijke thema, één ding heb ik nooit begrepen: met de verregaande automatisering en computerisering van het hele internet gebeuren zou het toch een fluitje van een cent moeten zijn voor providers om je kaart feitelijk per zender of in elk geval zendergroep vrij te schakelen? Dus echt maatwerk te leveren? Je dus niet te dwingen voor een paar honderd zenders te betalen als je er maar naar een stuk of vijftien wilt kijken zoals in mijn geval Nederland 1-2-3, de Nederland24 zenders en de drie Vlaamse netten?

 

Want de kosten van dat kijken betreft uiteraard vooral de auteursrechten op zenders dus je betaalt in feite rechten voor bijna 200 zenders teveel als je feitelijk maar een handvol zenders wilt kunnen zien. "Niet meer van deze tijd!" lijkt me een heel passende uitdrukking in deze context.

Juist omdat daar voor betaald moet worden moeten wij er ook voor betalen. Ik had ook gekozen voor '1 t/m 10' als dit kon, maar dan zal er niet genoeg verdiend worden om andere zenders in de lucht te houden. Ik kom nog zoveel schotels tegen die enkel op de 19.2 oost uitgericht staan. Heel veel mensen missen de campingzenders RTL8/Veronica of themazenders zoals Discovery/National Geographic niet eens of kwamen er pas heel laat achter dat deze op zwart waren.

 

Zodra we daadwerkelijk een abonnement voor 5-6 zenders kunnen nemen zal de titel van dit topic snel waarheid worden ben ik bang.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel exteme kortzichtig ,er zijn meer dan 100 graties duitse zenders te ontvangen ,en voor diegene die een Linux receiver hebben komen daar evt nog een aantal Ostenrijkse zenders bij ,ook in HD ,plus alle andere graties zenders erbij opgeteld zit je ruim boven de 1000.

Snel internet is lang niet overall beschikbaar,en is ook niet graties.

Volgens mij moet er op dit Negative Topic een SLOTJE !

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...