Ga naar inhoud


Signal quality bij kabelontvangst


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo forumvrienden,

 

Ik hang met mijn Vu+Uno aan de kabel van Etisalat in Dubai.

Dit is nieuw voor mij en heb als satellietenfreak geen ervaring met de Signal Quality aanduiding bij kabelontvangst op mijn ontvanger.

Die is 60% op alle zenders. Mijn vraag of dit normaal is. Het beeld is verder op alle kanalen, HD & SD blokvrij. Behalve als ik bij de TV een schemerlamp aandoe, valt het beeld heel even uit. Ik vind dit vreemd maar kan daar verder mee leven.

Hoe is in NL of Belgie jullie ervaring met signal quality en signal strength waardes? De Signal Strength is bij mij 71% op alle zenders. Dit is volgens mij meer dan voldoende. Alleen de Signal Quality van 60% vind ik wat mager maar misschien is dit normaal voor de kabel?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja met de verkeerde kabel aan m'n oude plasma viel het beel ook altijd weg met witte spetters als de huislift bediend werd...

Kan ik niets over zeggen behalve dat de lift niet ontstoort is.

 

de snr en agc zijn beduidend anders per geval maar voor zover ik weet van de kabeltuners altijd lager dan de satversies.

op vuplus-support forum staat ook een aanbevolen snr van 60~65% bij kabel ofwel een regelbare demper toepassen voor goede ontvangst

als je alles ontvangt zonder visjes/blokken is het gewoon in orde.

 

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel de vraag eigenlijk omdat ik altijd nog op zoek ben naar een ander probleem. Dat van het blokken van het beeld tijdens opname.

Maar dat kwam al aan de orde in een ander topic.

 

Ik heb verder ook nog een stuk of 25 analoge kanalen op de kabel en die zijn voor analoog goed te noemen. Praktisch ruisvrij. Dus ik denk dat alles op mijn aansluiting wel in orde is. Ik heb trouwens 2 aansluitingen. Eén in de woonkamer en één in de slaapkamer. Alles netjes aangelegd en de ontvangst is precies hetzelfde op beide dozen.

Radio ook perfekt.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...