Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje over de garantie van een Xtrend satelliet ontvanger.

Ik heb zelf een schijf ingebouwd heb ik dan nog volledige garantie als b.v. het moederbord defect raakt.

Mijn et8000 van 6 weken oud is namelijk overleden waarschijnlijk het moederbord.

et8000

Geplaatst:

Als aantoenbaar kan worden gemaakt dat de schade is ontstaan door onachtzaam gebruik, dan kunnen ze dat op je verhalen. Zoniet, dan is er gewoon de overeengekomen garantieperiode. Je kunt je zelfs beroepen op het burgerlijk rechtboek. Overigens wordt er niets meer gerepareerd. Gewoon nieuw moederbord..

Geplaatst:

Als het product binnen 6 maanden defect is ligt de bewijslast bij de verkoper. Die moet dan aantonen dat het defect is ontstaan door onoordeelkundig gebruik om onder de claim uit te kunnen.

Als je de HDD hebt ingebouwd zonder maatregelen te nemen tegen statische elektriciteit (matje, polsband) dan is de kans groot dat jij het defect inderdaad zelf hebt veroorzaakt, alleen kan de verkoper dat nooit aantonen.

Geplaatst:

Als het product binnen 6 maanden defect is ligt de bewijslast bij de verkoper. Die moet dan aantonen dat het defect is ontstaan door onoordeelkundig gebruik om onder de claim uit te kunnen.

Als je de HDD hebt ingebouwd zonder maatregelen te nemen tegen statische elektriciteit (matje, polsband) dan is de kans groot dat jij het defect inderdaad zelf hebt veroorzaakt, alleen kan de verkoper dat nooit aantonen.

Ik heb 6 weken geleden een HDD ingebouwd met ESD maatregelen en de ontvanger heeft altijd goed gewerkt . Tot ie gisteren ermee ophield.

Dus ik kan gewoon vanuit gaan dat ik 100% garantie heb?

et8000

Geplaatst:

Ja, dat kun je. Het inbouwen van een HDD onder correcte voorzorgsmaatregelen is geen reden om garantie te weigeren. Je mag immers zelf aanpassingen doen om je toestel te upgraden. Vermits die upgrade natuurlijk ook in het ontwerp is voorzien. In jouw geval is dit zo. Je hebt immers een PVR ready toestel gekocht.. Je mag in je auto immers ook een radio inbouwen, in je PC mogen extra kaarten en HDD's inbouwen.. Geen reden tot garantieverlies...

Geplaatst:

Ja, dat kun je. Het inbouwen van een HDD onder correcte voorzorgsmaatregelen is geen reden om garantie te weigeren. Je mag immers zelf aanpassingen doen om je toestel te upgraden. Vermits die upgrade natuurlijk ook in het ontwerp is voorzien. In jouw geval is dit zo. Je hebt immers een PVR ready toestel gekocht.. Je mag in je auto immers ook een radio inbouwen, in je PC mogen extra kaarten en HDD's inbouwen.. Geen reden tot garantieverlies...

Ja dat klink inderdaad logisch.. dan zou ik morgen eens gaan bellen met de verkoper. Bedankt voor de informatie. 

et8000

Geplaatst:

Hij doet helemaal niets meer. Onder het tv kijken ging de ontvanger in een keer uit.

De voeding is nog goed, want daar staat nog 12 volt op.

Het display geeft niets meer aan.

et8000

Geplaatst:

Dan is je voeding stuk.. 12v is niet de enige spanning die eruit komt. Wellicht vocht/water wat in je coax is terecht is gekomen. Sluiting in de tuner. 13/18v naar de ratsmodee.. Is maar een voorbeeld, maar komt helaas wel vaak voor...

Geplaatst:

Dat is dus pertinent niet waar, het zal echter wel enige moeite kosten (en dat zullen ze wel niet doen).

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Leg mij eens uit hoe de verkoper of fabrikant ondubbelzinnig kan aantonen dat een door ESD veroorzaakt defect door de klant is veroorzaakt en niet door de dealer of de productielijn.

Geplaatst: (aangepast)

Dat is echt niet zo hoor ik heb zelf een ET8000 en daar heb ik al diverse keren een oplazer gehad van de schakelende voeding die ook 17 volt moet kunnen leveren voor de polarisatie en dat gaat echt niet alleen met 12 volt op het moeder board. :P

Lopen maar twee draden naar het moederbord met een constante spanning van 12 volt. De spannings-verdeling wordt op het moederbord geregeld niet meer door de voeding zelf.

En van 17 volt krijg je echt geen oplazer  ;)

aangepast door josjansen

et8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...