Ga naar inhoud


Wat verbruiken jullie aan stroom ?


1pm

Aanbevolen berichten


Met 2 persoons huishouden verbruikte ik 10-15 jaar geleden 4000 kWh per jaar, en nu in een heel ander huis (villa ahum) nog steeds 4000 kWh. Electriciteitsgebruik is dus over lange tijd behoorlijk constant gebleven. Wat ik aan energiebesparing gewonnen heb (LED verlichting, modernere apparatuur e.d.) is dus gecompenseerd met meer electrische apparatuur.

Grote energievreters zijn: electrisch koken en Amerikaanse koelkast (bij ons niet van toepassing). Kennissen van ons hebben 1 winter hun planten in een tuinhuisje vorstvrij gehouden met electrische verwarming. Nu kopen ze nieuwe planten.

Wat interessant kan zijn: neem eens de meterstanden op als je een periode weg bent. Geeft info over je nullast en mogelijke energievreters, die dag en nacht aanstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dat zo lees ben ik nog vrij zuinig dus ik zoals ik al zei verbruik tussen de 8 en 10 kw per 24 uur heb een hoekwoning dubbel glas moet wel zeggen heb overal tijdschakelaars erop zitten zoals de vriezer en waterbed dan , we leven met 2 personen .

gas verbruik ik bijna niks zal zoeen 250 kuub zijn p/jaar dan dit ivm kachels overal is wel wat werk maar de brandstof krijg ik gratis uit duitsland nl hier vlak over de grens .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Privé { 1 appartement }

Gas Koken

Gas Stoken 0

Electra Koken

Electra verwarmen 0

Electra licht + energie apparaten

Net kosten Gas

Net kosten Electra

vastrecht kosten Gas

vastrecht kosten Electra

 

dan de V.V.É. { 60 appartementen }

voorschot blokverwarming CV bemeterd + leiding verlies

voorschot blokverwarming warmwater QM + leiding verlies

bijdrage algemene verlichting / energie verbruik apparaten en toestellen

je wilt niet weten wat daar allemaal verkwanselt / verkwist wordt.

 

als ik niet gek doe 132,-- euro per maand

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Oktober :D

maar daarvoor heb je wel driedubbel inkomen t.o.v. hier :mellow:

 

De airco draait het hele jaar. Het is nu 35°C. Dat is al veel koeler dan 2 mnd. geleden.

De hoeveelheid kWh weet ik niet. De DEWA levert ook de chilling. En dat wordt met verekend met de stroom/water kosten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...