Ga naar inhoud


interns sharen naar 5 of meer tvs


Brinx84

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omdat ik jaren geleden, toen intern sharen nog niet algemeen beschikbaar was in de  keuken en slaapkamer tv wilde kijken, heb ik 2 extra kaarten voor eigen gebruik aangeschaft.

Die 2,50 / kaart was in verhouding tot als alternatief de aanschaf van een smartwi.

Het laatste jaar is de prijs verdubbeld en het aantal te ontvangen zenders op de extra kaart is steeds verder gereduceerd.

Ik overweeg nu een smartwi, alleen ben ik bang dat wanneer ik zo een ding aanschaf, 3 maanden later Canaldigitaal de volgende beperking introduceert en de smartwi het zoveelste object is wat onder in een la kan worden opgeborgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi ceesv

 

inmiddels heb ik ongeveer 1 jaar de smartwi in gebruik

 

bij mij werkte het op al de ontvangers !!!!! (in niet vanzelfsprekend!!!)

 

echter de updates komen niet altijd door !!!!!! (zie overige reacties op deze site)

 

soms werkt het maar 1 week , maar soms ook meerdere maanden.

 

de originele kaart een uurtje in de ontvanger en het is weer up to date

 

je blijft er wel bezig mee

 

en de vrouw des huizes is er niet altijd blij mee, die wil gewoon tv klijken

 

als ik het achteraf nog een keer moest doen had ik tuners gekozen die d.m.v. cccam kaartinfo deelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste werkt ook niet altijd, getuige de vele onderwerpen hierover op dit forum.

 

Het eenvoudigste is gewoon in elke ontvanger een kaart, iets wat bij mij jaren tot tevredenheid heeft gewerkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al zeker 8 jaar een SmartWi en ben er prima tevreden over. Het is nog een type 1. Tegenwoordig is het type 2.
Ik heb 6 satellietontvangers in gebruik en alleen op de M7 sat 801 werkt die niet.
Ik moet wel zeggen dat het 5 CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers zijn met een CI-module met wereldbol. Werkt probleemloos ook voor de upgrades.

Voordat je zo'n ding koopt, altijd eerst een paar weken uit proberen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de redenen is omdat er zoveel oneerlijke mensen zijn.

Bij een kabelaansluiting heb je een kabel nodig in je huis, waarvoor je betaalt.

Via de door de provider verplichte hardware is het niet mogelijk al je buren van jouw extra kaartjes te laten profiteren, immers het doortrekken van deze kabel is omslachtig en niet praktisch uitvoerbaar.

Je mag stellen dat nagenoeg elke kabelkijker zijn eigen (basis) abonnement heeft.

 

Bij satelliet hebben we nog vrije hardware keuze. het signaal komt uit de lucht en is overal vrij te ontvangen.

Doordat men extra kaarten gaat delen met derden, fysiek of via elektronische hulpmiddelen,  en deze derden geen abonnement hebben, de vragen hierover op dit forum zijn legio geweest, loopt de provider inkomsten/omzet mis.

 

Mede om deze reden is het aantal extra kaartjes per abonnement gelimiteerd, en zijn deze kaarten in te ontvangen zenders ook nog eens beperkt.

 

DVB-T moet je ondertussen bij elk kaartje een verplichte ontvanger huren, het kaartje zelf is bij DVB-T ook niet gratis.

 

De eerlijke abonnee, welke thuis meerdere toestellen heeft is daarvan de dupe.

 

Uit de berichten van sattv4iedereen valt op te maken dat hijn zelfstandig alleen wonend is en dat extra kaarten bij hem niet spelen.

Verder heb je regelmatig aangegeven at je niet wilt betalen voor tv ontvangst en dat je daar fier op bent.

Graag zou ik reageren, ook indien er off topic zaken tussen zitten.

1. Men spreekt altijd, dat er met kaartjes gefoefeld kan worden. Maar als er één kaart, in een soort server zit, en 4 cliënten, die door M7 wordt verdeeld, dan begrijp ik hier niet, wat derden hier bij komen te doen, met kaartjes rond delen :confused: . Ik meen zelfs, dat met dat systeem, juist minder fraude mogelijk is (als ik die term mag gebruiken). En ja, 7 tv's zijn overdreven, dus even normaal doen, en op de meeste gezinnen, staan er 3. Dus als er één goedgekeurde M7 server staat met 2 cliënten, verbonden via één of ander draadloos systeem, is die veiliger, dan al die extra kaartjes. En ik hoor ze al denken, je kan een cliënt bij de buren zetten. Misschien mogelijk, maar niet altijd realistisch. Maar weet, dat ikzelf nog gezien heb, dat mensen in een appartement, een draadloze video/audio zender/ontvanger gebruikten, om premium kanalen van de kabel door te sturen naar andere appartementen. Moeilijk foefelen via de kabel? :P  Wie wil, kan en zal het doen. Ik begrijp ten 100%, dat je het hier netjes wilt houden, want de meesten zitten hier voor zijn vrije tijd, en is absoluut niet leuk, als er continu dreig-brieven/mails van juristen/advocaten binnen komen van pay tv aanbieders. Maar blijkbaar, is het moeilijk aanvaardbaar, als men via satelliet wil kijken, dat men er van af kan komen, met betalen per adres, en ik begrijp de reden niet die ze hier schrijven (maar kan aan mij liggen). Er is toch veel meer gefoefel mogelijk met die extra kaarten (uitlenen buren/vriend/familie), dan een gesloten erkende M7 server, waarvan ik al oplossingen heb gezien. En het zou ook veel goedkoper gemakkelijker zijn, want dan moet men maar op één plaats coax kabels leggen van lnb naar ontvanger (in mijn voorbeeld de server). En ja, ik hoor het al, dat ze zeggen, van gefoefel met dat systeem, maar helaas is er bij alles misbruik gemaakt. Maar mij is onbegrijpelijk, waarom men zo halsstarrig wilt vasthouden aan die extra kaarten (waar veel meer gefoefeld kan zijn) dan met een home server systeem  :confused:  :confused:  :confused: .**

2. Het verwijt, dat ik niet wil betalen voor tv cq. content, is verkeerd begrepen. ik heb een legale MTV network card, waar ik legaal tickets voor koop, om die kaart te verlengen. ik heb een legale hallo tv kaart. en ik heb bij deze ook een netflix abonnement.

Waarom ik geen televisie aanbieder zoals M7 of andere wil nemen? Omdat men mede door hoger geplaatsten heeft verplicht, om een minimum pakket aan te bieden van 25 zenders, waardoor ik moet betalen voor diverse zenders, vooral die voor mij commerciële rotzooi. Al vrije belg, mag ik mijn mening hebben, en er gaan misschien 99,9% van de mensen hier niet mijn mening delen, dat een commerciële zender via satelliet FTV moet zijn en via dvb-t(2) FTA moet zijn. En ja, het is mogelijk, dat zij daarmee niet kunnen overleven met reclame alleen, maar "IK" heb ze niet en zelfs nooit gevraagd, dus vind ik dan absoluut niet, dat ik daarvoor moet betalen. En ze mogen mij marginaal of wat dan ook noemen, omdat ik geen commerciële zenders zie. Ik zie daar 0,00% nut in deze. Maar mijn mening is dan als volgt daarover:

als ze niet kunnen overleven met reclame alleen, dan doen ze het volgende:

1. ze gaan naar de rechtbank van koophandel en vragen hun faillissement aan, en trekken de stekker uit.

of

2. Ze doen enkel degene die echt naar die commerciële rotzooi willen zien, betalen.

Maar de manier waarop ze bezig zijn, staat me niet aan, en ik heb als belg het "recht" om met deze gang van zaken niet akkoord te gaan, en dus ook niet af te nemen. En ben ik misdadig, omdat ik vroeger schreef, dat ik fier ben dat ik niet betaal voor een aanbieder? Dacht het niet, maar ik ben wel (om het zeer grof te zeggen) een misdadiger, als ik schrijf fier ben om niet te betalen, terwijl hier wel een commercieel cs lijntje zou liggen.

Om af te sluiten, kijk ik hier hallo tv, met een legaal kaartje, en het enige verwijt, dat je mij mag smijten, is dat ik een softcam gebruik, en geen rechten betaal voor conax. alhoewel hier wel voor noodsituatie een legaal aangekochte conax module ligt.

Ik heb erg top offic gegaan, maar ik heb hier gereageerd, omdat men telkens schrijft, dat ik NIET wil betalen voor content, en das niet waar. ik wil WEL betalen voor content dat ik zie, maar niet voor wat ik niet zie, en zeker niet om alle 5 voeten dezelfde reclame door mijn str*t geduwd te krijgen.

Ik dank U voor mijn standpunt te lezen, en mijn excuses voor deze top offic gedeelte. Maar bij ons heb je altijd recht op verdediging, aldaar.

** Mij ok, als men persé wil vasthouden aan een kaartje per tv via satelliet, maar dan vrees ik, dat sat tv ontvangst t.z.t. zal uitbloeien en M7 enkel zal moeten leven met expats. Of, men zou voor iedereen dezelfde regel moeten toepassen en ook via dvb-c,iptv,glas ook doen betalen per TV.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou nu even op zeg! Er zal geen enkele provider nog durven te beginnen met eigen hardware en getrouwde kaarten.

Hoe ben je daar zo zeker van? Bron?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst er zijn geen streams, maar bij cs deel je de kaartantwoorden naar meerdere ontvangers. Elk kaartje kan ongeveer 4 zender aanvragen tegelijk afhandelen (eigenlijk 4 ecm's per ecm cycle) bij sommige zenders is dit maar 2.

Bij welke zenders zijn dat er maar twee dan?

 

Mijn advies is oscam met 4/10 instelling en ECM Unique en een services file voor de zenders waarvan er maar 2 op de kaart werken. Let op dit werkt alleen binnenshuis en niet als je extern wil gaan sharen want dan werkt de ecm unique niet.

Hoe zet je dat m.b.v. services op dan?

 

De oscam dvb-api is af te raden aangezien die nog steeds dubbele en/of afwijkende aanvragen stuurt. Daardoor kom je sneller aan je kaart limiet terwijl dat niet nodig is.

Hoe moet je dat zonder dvbapi doen dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites



sattv4iedereen schreef:

Omdat men mede door hoger geplaatsten heeft verplicht, om een minimum pakket aan te bieden van 25 zenders, waardoor ik moet betalen voor diverse zenders, vooral die voor mij commerciële rotzooi. Al vrije belg, mag ik mijn mening hebben, en er gaan misschien 99,9% van de mensen hier niet mijn mening delen, dat een commerciële zender via satelliet FTV moet zijn en via dvb-t(2) FTA moet zijn. En ja, het is mogelijk, dat zij daarmee niet kunnen overleven met reclame alleen, maar "IK" heb ze niet en zelfs nooit gevraagd, dus vind ik dan absoluut niet, dat ik daarvoor moet betalen.

 

 

 

De quote lukt niet helemaal, maar hier heb je keihard een punt. In het begin betaalden de commercielen wel degelijk voor de doorgifte via de satelliet en via de kabel. Het ging om een paar dubbeltjes per zender, afhankelijk welke zender het was. Zij wilde perse in het basis-pakket, dus moesten ze er maar voor betalen. Nu is het inderdaad anders: je bent verplicht eerst een basis abonnement af te nemen, of je het met de inhoud eens bent, doet verder niet ter zake. In feite weer een vorm van koppelverkoop. Je bent verplicht mee te doen en mee te betalen aan de NPO, RTL en SBS bagger. Vrije zenderkeuze? Amehoela!

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint ergens op te lijken, dat pleidooi van sattv4iedereen... dat moet gezegd worden.

 

Maar het is wel een pleidooi dat hier off topic is met betrekking tot de vraag, die allaaaaaaaang beantwoordt is.

 

Echter er zijn meerdere wegen naar Rome.

je kunt veel goedkoper TV kijken met legaal abonnement en in huis verdelen aan TV's en Laptop's of iPadders... maar dan moet je niet naar een SatellietTV provider gaan voor zo een abonnement, dan moet je een IPTV provider kiezen zoals KPN / XS4ALL / Belgacom en nog een paar waar me de naam van ontschoten is!

 

Off topic:

En degene die stelt dat hij geen snelle internet aanbiedingen heeft waarmee zulks IPTV te ontvangen is schrijft helemaal niet op dit forum... { ja die paar arme landstruiners nemen beter DVB-T om uitzendingen te bekijken }

Waarbij dat een goedbedoelde raad is toch ook eens naar de optionele DVB-T(2) en G4 netwerken te kijken.

 

En degene die dan ook nog zegt hij woont ergens in een dal tussen sambre en maas waar geen DVB-T(2) te ontvangen is die is zelf schuld. :grin:

 

On topic:

De vraag is toch ook echt wel of je 5 TV's in huis moet hebben voor ieder gezinslid en elke kamer?

De discussies tussen leden onderling op sat4all betreffende Modern leven en consumptie gewoonten zijn niets anders dan onbeantwoorde vragen gericht aan de leveranciers en/of aanbieders.

Eigenlijk zou Brinx gewoon Knaldigitaal kunnen bellen en zijn wens voorleggen.

Als ik genoeg geld zou hebben voor 5 abonnementen zou ik die Kerel van M7 bellen en zeggen dat hij me een offerte moet maken.

;)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben top offic gegaan, omdat ik verkeerdelijk bekeken wordt, omdat ik niet wil betalen om tv te zien,wat niet waar is.

En ja, er zijn plaatsen, waar er nog oude adsl technologie is aan 4,6 Mbp/s, en geen ip tv beschikbaar is.

post-40019-0-77528400-1420297733_thumb.jpg

En als je leeft met een laag inkomen, ben je dikwijls verplicht te nemen, wat vrij is, en deze weigeren, omdat er geen vdsl is, is nogal een moeilijk geval.

En, ik ben 99% zeker, dat er geen schotel mag geplaatst worden. dus zal ik genoodzaakt zijn, de programma's bij mijn ouders op te nemen, plaatsen op een harddisk en meenemen.

En hopelijk is er dvb-t om eens te kijken naar de vrt.

Maar om on toppic te eindigen, zou het voor iedere provider hetzelfde moeten zijn. Is het nu dvb-s,c,t, IPtv,glas en andere,oftewel betalen per adres, oftewel betalen per tv.

Want nu zie ik dat met mijn weinig verstand als concurrentie vervalsing, en dat zou naar verluid strafbaar zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...