Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit de cijfers van StatCounter over de maand oktober blijkt dat het gebruik van Windows 8.1 weer flink is toegenomen. Door deze stijging passeert Windows 8.1 Apple's Mac OS X en jaagt het nu op de volgende positie, die van Windows XP.

http://www.techzine.nl/nieuws/39849/marktaandeel-windows-8-1-passeert-mac-os-x-en-jaagt-nu-op-windows-xp.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Jammer, nu denkt MS dat 8.1 goed genoeg was...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Tja, als ze geen nieuwe PC's meer gaan uitleveren met Win7 en Win8, maar wel met 8.1 dan is het niet moeilijk te achterhalen.

OK; er zullen nog wel stock zijn met de voorgaande OS'en, maar toch.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst: (aangepast)

Ze zijn gestopt met retail verkoop van alle versies behalve 8.1. Er staan idd nog een aantal laptops en pc's te koop die al bij de verkopers staan met nog oudere versies, maar Windows levert niet meer zonder 8.1.

Ik las ergens dat je nog naar een bepaalde windows 7 versie terug kon stappen als je windows 8 hebt, maar ik weet dit niet helemaal zeker.

Ze willen snel af van 8 en vanaf volgend jaar over naar de, nu in mijn ogen al beter lopende, Windows 10.

Er is geleerd en men wil nu snel de juiste software naar buiten hebben voordat het 85% marktaandeel gaat krimpen.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Jammer, nu denkt MS dat 8.1 goed genoeg was...

Beter dan 8... en je moet windows 10 eens proberen. Zit nog in beta en loopt echt al heerlijk. Gepland voor eind 2015 en zodra deze op de markt is ga ik met al mijn laptops en pc over - als hij zo goed of beter blijft als het nu is.

aangepast door Sjattuh

Geplaatst:

Als het zover is, wordt je al weer lekker gemaakt met Windows 13.0

Waar blijft de "rolling update" zodat je naar een nieuwere versie gewoon kunt updaten.

Afgezien van het feit dat iedere Windows versie weer opnieuw geld kost. Dat is uiteraard de bedoeling van Micro$oft.

Geplaatst:

Wat een lulkoek

Update van 7 naar 8 kostte mij en velen anderen 30€

Update van 8.0 naar 8.1 was gratis  

Update van 8.x naar 10 wordt voor veel mensen ook gratis.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Wie zijn veel mensen ? Geldt dat voor iedere gebruiker ? Of alleen voor studenten ? Waarom zo'n verschillende prijsstelling  voor een zelfde product ?

Wat betaalt de gewone gebruiker, die niet onder de diverse regelingen valt ?

Waarom krijgen extra betalende instanties wel updates van Windows XP en de gewone gebruiker niet meer ?

Die 30€ was voor iedereen beschikbaar. Nu betaal je iets van 90€ ofzo zo uit mijn hoofd. De bedrijven die nog ondersteuning krijgen moeten er flink voor betalen en krijgen alleen ondersteuning als ze al met een migratieplan bezig zijn. Ze moeten daarvoor flink in de buidel tasten dus.

Er is voor niemand een reden om xp te blijven gebruiken, behalve dus voor diegenen die in mijn ogen st*** eigenwijs zijn en/of enorm dom bezig zijn. Er zijn meer dan genoeg goede alternatieven.

Ik betaal maar € 9.75 voor win8.1

aanvulling. Ik werk bij de IT bij een grote onderwijsinstelling en kan veel software voor persoonlijk gebruik tegen sterk gereduceerd tarief aanschaffen. 

aangepast door winwiz
aanvulling

Geplaatst:

...Update van 8.x naar 10 wordt voor veel mensen ook gratis...

Leg eens uit, voor wie niet en voor wie wel?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Er is voor niemand een reden om xp te blijven gebruiken, behalve dus voor diegenen die in mijn ogen st*** eigenwijs zijn en/of enorm dom bezig zijn. Er zijn meer dan genoeg goede alternatieven.

Maar ja, als je vanwege je hardware nog afhankelijk bent omdat het anders niet meer werkt of je als instelling vast zit aan specifieke software. Dan kan het dus wel als je maar fors in de buidel tast.

Geplaatst:

Leg eens uit, voor wie niet en voor wie wel?

Kijk bijvoorbeeld hier http://tweakers.net/nieuws/98714/microsoft-windows-8-gebruikers-kunnen-gratis-upgraden-naar-windows-9.htmlLees dan wel voor Windows 9 Windows 10 omdat iedereen er van uit ging dat de opvolger dus nr 9 kreeg toebedeeld.

Nog meer:  http://www.idigitaltimes.com/windows-10-free-upgrade-will-windows-81-users-get-newest-version-os-without-having-pay-it-386841

Helemaal niet zo gek als je bedenkt dat het OS voor de Macbook/iMac ook gratis is.  Grote kans dat er wel een soort abonnement komt voor extra features, maar het is allemaal nog koffiedik kijken.

Geplaatst:

Maar ja, als je vanwege je hardware nog afhankelijk bent omdat het anders niet meer werkt of je als instelling vast zit aan specifieke software. Dan kan het dus wel als je maar fors in de buidel tast.

Dan moet het wel heeel erg oud zijn en misschien zijn er wel hele goede alternatieven voor die speciale software

• Moderator
Geplaatst:

klinkt leuk. Echter, ik kocht mijn laptop met een losse licentie windows 7 met update voucher. Als ik mijn (windows) os opnieuw wil installeren moet ik dus eerst windows 8 installeren, alle updates erop knotsen en dan kan ik de update naar 8.1 doen.

Je licentie nummer voor windows 8 werkt niet met een iso van 8.1, waarom toch elke keer dit soort geneuzel en niet gewoon ook installeren? Straks wordt het helemaal spannend, eerst windows 8 erop, updates, updaten naar 8.1, weer alle updates, en dan updaten naar 10... Als men dat nou eens fixt, dan komen we er wel.

of nog beter, net zoals linux, een netinstall, je boot een pe, vult je licentie nummer in en installeert het gewoon vanaf de server bij microsoft. Dan ook meteen zoals linux de laatste versies van alles installeren, aan het eind van de rit opnieuw starten en voila, klaar voor gebruik. Dan ook meteen fixen dat als je in aanmerking komt voor een update meteen de nieuwste versie installeren in plaats van update na update.

Kan toch niet moeilijk zijn voor een bedrijf als microsoft om dat eens zo in te richten? Zou wel een vooruitgang zijn.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Als iemand nog steeds met 15 jaar oude hardware werkt en al die tijd geen nieuwe heeft kunnen aanschaffen dan wordt het tijd om met computers te stoppen en te gaan kijken naar wat echt belangrijk is in je leven.

Is het MS verantwoordelijkheid dat sommige ontwikkelaars weigeren hun software up te daten? Of dat er software nog gebruikt wordt van bedrijven welke niet meer bestaan en dus niet meer updaten?

Is het MS verantwoordelijkheid om 12 jaar oude software veilig te houden (en daar een hele hoop geld aan uit te geven), omdat er een heel klein groepje mensen niet mee willen doen met de ontwkkeling?

Ze doen genoeg. Zijn hun verplichtingen meer dan na gekomen en niemand meer iets verplicht.

Ik heb 5 Windows 8 licenties en ik weet niet meer precies wat ik ervoor betaald heb toedertijd maar dat was minder dan 200 euro (volgens winwiz dan heb ik dus 150 euro betaald). Ook heb ik 5 Office licenties voor 20 of 30 euro meer dan een individuele licentie. Allemaal legaal, allemaal van MS.

Je kan ook gewoon toegeven dat je iets hebt lopen roepen zonder er benul van te hebben ipv stug volhouden.

aangepast door Sjattuh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...