Ga naar inhoud


HD kanalen laden niet


Pum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Welkom,

 

Alles duidt erop, dat de schotel niet (op de juiste) satelliet is uitgericht of vrij zicht heeft.

 

Het zou helpen wanneer je wat meer informatie geeft wat je gedaan hebt, en waar je locatie is.

Werkt een recreatie set eigenlijk in de winter?

 

Canaldigitaal schrijft dit over het recreatie pakket:

 

En je betaalt alleen wanneer je het gebruikt: van 21 maart t/m 21 september. Zes maanden per jaar dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben decoder weer aangesloten, krijg dan keuze taal, vervolgens HD kanalen laden. Niveau en kwaliteit tussen 70 en 80 %, maar scan gaat niet verder dan 2%...zit in hoofddorp! maar set moet mee naar Frankrijk. Daar al vaak geprobeerd, maar zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat met een vast opgestelde schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is het meest waarschijnlijk dat je schotel is uitgericht op de verkeerde satelliet.

Daardoor kan hij de zenderlijst niet inladen en heb je geen beeld.

 

BVN is pas geleden verhuisd naar een nieuwe frequentie, daarom is uitrichten op BVN terwijl de oude frequentie nog in de ontvanger staat geen optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet ik naar welke satelliet richt en hoe verander ik dat? Met CD kom ik niet verder, tenzij ik een monteur bestel, maat wellicht heb ik zelfde probleem dan weet in Frankrijk. We zijn echte nitwits, maar zou toch makkelijk moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door een stukje naar links of naar rechts te draaien zal je de volgende satelliet positie ontvangen.

 

Je zal je schotel uit moeten richten op de positie die op 19 graden oost boven de evenaar hangt.

In Hoofddorp betekent dat, dat je de schotel moet richten op 162 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tops zover, maar hoe weten we wat 162 graden is. In Frankrijk is dat dus weer anders....

Heb ik iets aan een satfinder, ik heb een app maar geen idee hoe dat werkt. Zoals gezegd, echte nitwits die alleen graag tv willen kijken in Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik op campings doe is ten eerste de standaard zo goed mogelijk waterpas zetten. Dan monteer ik de schotel erop en zorg ervoor dat de horizontale hoek (dus de mate waarin de schotel 'omhoog' kijkt goed is (in NL 31 graden). Op de schotelbevstiging zit meestal een gradenhoek (let op, de schotel zelf maakt een veel kleinere hoek en staat slechts weinig naar boven gericht).

Ik heb eeb gratis app op mijn smartphone en daar stel je de gewenste satelliet op in. Die geeft dan aan waar de satelliet hangt (Satellite Director). De schotel draai ik dan om zijn as naar de juiste richting (19 graden Oost). Je zit dan al aardig in de buurt en met wat links/rechts draaien (en misschien ook nog eens op en neer) heb ik dan binnen een paar minuten beeld (ooit deed ik er een hele dag over, maar toen bleek de coax kable kapot...).

Ik kijk ook altijd in de buurt hoe anderen de schotel gericht hebben.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een satfinder. Zet de schotel op de juiste elevatie en draai te ver naar het oosten. Draai nu langzaam terug naar het westen. Dan krijg je 3 keer kort na elkaar een uitslag op de satfinder: 1-Astra28, 2-Astra23, 3-Astra19. Kies de gewenste satelliet, daarna naregelen. 

 

Er staan (gesponsorde) filmpjes op youtube met uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou gebruik kunnen maken van http://www.dishpointer.com/
Toets je straat, huisnummer en woonplaats in en kies voor de Astra 19,2. Je kunt dan aan de groene lijn zien in welke richting de Astra 19,2 staat.
Zoom zover mogelijk in en verplaats de groene ballon naar de plek waar je schotel staat. Nu kun je objecten zien waar de groene lijn overheen loopt zoals schoorstenen, dakkapellen e.d. waar je de schotel op uit moet richten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder schrijf je over een recreatieset, welk abonnement heb je, want bij een recreatie set hoort een recreatie abonnement welk alleen in de zomermaanden beeld geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja muppet, het kan inderdaad ook met de zon maar daar zit veel variatie in.
Om te beginnen al een uur of het zomer- of wintertijd is. Daar bovenop zit er nog een half uur variatie afhankelijk van de dag van het jaar.
En volgens de weerberichten zal er in Nederland voorlopig even niet veel zon te zien zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...