sattv4iedereen Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Hi, ik ben in een plaats, waar wifi met wpa2 sleutel wordt aangeboden door de kabelaar, waarvan het abonnement staat op de firma, van het gebouw. Ik ondervind hier nogal wat merkwaardige problemen. Het wifi signaal schommelt hier enorm, soms heb je maximum, maar dat kon zonder reden, plots bijna geheel wegvallen. Soms meet ik 8 Mbps en soms dan 26 Mbps. Er zou hier gebruik gemaakt worden van een extender, om het 2de verdiep ook te voorzien van wifi. helaas heb ik daar geen zicht op, welke hardware men gebruikt. Het is wel zo, dat enkel laptop werkt, maar bvb chromecast, smartphone en tablet niet. geen signaal. Als ik dan kijk via insidder, dan zie ik een 2,4 Ghz, en ook een 5 Ghz netwerk. Dit laatste is redelijk stabiel. maar de 2,4 is soms een ramp. Als ik dan de chromecast wil gebruiken, moet ik dan zelf ook een extender gebruiken. dan werkt die perfect. Maar al die hulpmiddeltjes, geven meestal meer problemen dan voordelen, als ze niet op goede plaatsen staan. Ik weet dus ook niet, of ik andere gebruikers in andere kamers, dan wel een voordeel geef, of net niet. Ik denk ook, dat de extender van mij enkel het 2,4 Ghz versterkt. Zijn er zo een beetje tips, om een stabielere wifi signaal te krijgen? Ik vroeg me af, of je eigenlijk wel op een netwerk, die door meerderen wordt gebruikt, eigenlijk wel een eigen extender mag worden gebruikt? Bij het contract staat er nergens iets over het gebruik van het internet. Ik gebruik een laptop ibm lenovo r61i met windows 8.0. Kan dat zijn, dat er geswitcht wordt tussen 2,4 en 5 Ghz tijdens het gebruik? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 soms zijn je vragen niet duidelijk kun je dit niet iets anders weergeven? Ik vroeg me af, of je eigenlijk wel op een netwerk, die door meerderen wordt gebruikt, eigenlijk wel een eigen extender mag worden gebruikt? Nothing Compares 2U Jimmy Scott
sattv4iedereen Geplaatst: 3 november 2014 Auteur Geplaatst: 3 november 2014 Ik probeer te verduidelijken. Hier zijn 10 kamers in 2 verdiepingen waar we in ons all in huurprijs internet wifi krijgen aangeboden. Dus kan het zijn, dat ik ongewenst mijn buren "stoor" door een eigen extender te gebruiken. Als je abonneehouder bent, ben je binnen gestelde termen vrij wat je met je wifi signaal doet. Echter is dit wifi signaal niet door mij aangeboden, ben enkel gebruiker. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
BokkieBok Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Het beste zou zijn om een netwerkkabel aan te leggen van de kabelaar router naar je woning toe. En dan daar een eigen router met WIFI of een access point mee te verbinden. Dan omzeil je daarmee het gebrekkige WIFI ontvangst van de kabelaar. Dat heeft gevolg dat je zelf ook een WIFI signaal in de ether zet dat een storing bij de buren kan veroorzaken. Om dat te voorkomen moet je eerst analyseren welke signalen al in de buurt zijn en dan uitwijken naar een kanaal dat vrij is. Als het erg rustig is in de ether (zoals op je plaatje), lijkt mij dat geen probleem. Als een netwerkkabel niet mogelijk is, dan rest je niets anders dan een repeater te gebruiken. Alleen is dat geen ideale oplossing. De slechte verbinding met de kabelrouter los je daarmee niet op. Alleen in je eigen netwerk zal je verbetering zien qua snelheid of stabiliteit. Belangrijk is weer dat de juiste vrije kanalen gebruikt worden. Zelfde verhaal als hierboven. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen