Ga naar inhoud


Speciale LNB


Mojo

Aanbevolen berichten

Ik kwam op internet volgende LNB tegen waarvan ik jullie graag op de hoogte stel:

 

Inverto Universal Twin Flange
 

 

 

 

 

ARTIKELNUMMER: XXXXX
 
Speciaal ontworpen voor de Europese DTH markten, deze Monoblock LNB zorgt voor dual satellietontvangst. Het kan gebruikt worden voor satellietuitzendingen ontvangst (op 80cm schotelantenne) van twee satellieten kleine afstand van 6 °. Het stelt het signaal distributie naar maximaal twee Set Top Boxes met Single Tuner (of een STB met Twin Tuner). Deze LNB is geoptimaliseerd voor High Definition uitzendingen en biedt uitstekende ruisgetal prestaties. Ontworpen om strenge specificaties en geproduceerd volgens de hoogste industrienormen kwaliteitsnormen, dit LNB is een ideale oplossing voor satelliet ontvangst van uitzendingen in heel Europa.
 
 

 

post-31492-0-47755600-1415096190.jpg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Mojo

Ik weet niet waar je die informatie op internet vandaan hebt gehaald maar dit is de grootst mogelijke onzin. Het is gewoon de Inverto Flens LNB die al jaren op de markt is, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=175

Er kan een feedhorn op geplaatst worden voor een prime focus  schotel of voor een offset schotel.
Ik heb deze lnb eerder al eens geadviseerd voor iemand op dit forum die met een primefocus schotel de Astra 19,2 en 23,5 wilde ontvangen in Turkije. Het voordeel van deze Inverto is dat die smal is en dat twee van deze lnb's dicht bij elkaar geplaatst kunnen worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Het voordeel van deze Inverto is dat die smal is en dat twee van deze lnb's dicht bij elkaar geplaatst kunnen worden.

 

 

Ik zie dat niet als voordeel. Het ligt er maar aan welke feedhoorn de optimale is voor de schotel waar deze LNC in komt te zitten.

Feedhoorns die zo dun zijn als een potlood werken nooit optimaal.

 

Deze LNB is geoptimaliseerd voor High Definition uitzendingen

 

Kijk...dit is nou eens goed nieuws... :sick::crazy:

 

Hier zie je maar weer dat de fabrikant onserieus is en maar wat raak loopt te lullen om vooral veel potentiele leken "lekker" te maken voor dit ding. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mojo

 

Ik weet niet waar je die informatie op internet vandaan hebt gehaald maar dit is de grootst mogelijke onzin. Het is gewoon de Inverto Flens LNB die al jaren op de markt is, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=175

 

 

Komt van een veilingsite. En dat het onzin is weet ik ook wel daarom staat dit ook in Off Topic.

Je zou maar een internetwinkeltje hebben en totaal niet weten welke termen je moet gebruiken.

 

Is wel jammer dat er niet aangegeven word of ie 3D geschikt is :sick:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een vraagje:

 

Als je een LNC hebt die geoptimaliseerd is voor HD, doet ie het dan ook voor SD?  Of is het beeld dan minder?

Daarvoor heb je dan een speciale HD/SD schakeling voor nodig die werkt op 5volt LC voor HD en 5volt RC voor SD

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Drs. IJzerbout, jammer dat je zo slecht van begrip bent.
Voor een primefocus schotel moet deze (zie bijlage) feedhorn er op geplaatst worden. Moeten de lnb's dicht bij elkaar staan, dan moet er aan beide feedhorns een stuk afgezaagd worden en dan past deze Inverto, zie de bijlage van de twee C-band feedhorns waarvan ook stukken zijn afgezaagd. Dat gaat nooit lukken met een Invacom waarvan de lnb al ruim 70mm breed is maar wel met de Inverto.
 

post-60869-0-64568700-1415118898.jpeg

post-60869-0-72454200-1415118965_thumb.jpg

post-60869-0-01205300-1415118978_thumb.jpg

post-60869-0-16015500-1415119016_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..dat ik slecht van begrip zou zijn is jouw mening.

 

Mijn mening is dat een primefocus schotel eigenlijk helemaal niet zo geschikt is voor multifeed ontvangst.

Stukken van feedhoorns afzagen vind ik behoorlijk avontuurlijk en gaat ten koste van de haalbare winst. Ik zou het niet in mijn hoofd halen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

Wat schrijf je nu toch weer voor onzin.
Is een primefocus schotel minder geschikt voor multifeed ontvangst? Hoezo? Waarom? Dat het lastiger is om dat voor elkaar te krijgen, ja dat klopt maar een primfocus schotel is net zo goed als een offestschotel te gebruiken voor multifeedontvangst.
En waarom zou stukken van de feedhorns afzagen niet kunnen?
Heb je al wel eens gekeken hoe de feedhorns er bijv. uitzien van een duo-lnb voor een 60cm-schotel? Dat zijn toch ook geen twee volwaardige feedhorns? Dat zijn in feite ook twee afgezaagde feedhorns tegen elkaar.
Heeft iemand ooit beweert dat die duo-lnb's voor 60cm schotels niet deugen?
 

post-60869-0-49325000-1415306619_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Drs. IJzerbout, jammer dat je zo slecht van begrip bent.

Wat schrijf je nu toch weer voor onzin.

 

He...Sprietje, kunnen we een klein beetje toleranter en met respekt met elkaar omgaan?

 

Ik schrijf niet dat multifeed ontvangst met een primefocusschotel niet gaat. Ik zeg alleen dat een primefocusschotel er minder geschikt voor is.

Dat komt omdat de feedhoorns een duidelijk grotere diameter hebben en bij posities die dicht bij elkaar liggen, zitten de feedhoorns elkaar in de weg.

Dan kun je de zaag er wel in gaan zetten maar dat zie ik niet als oplossing.

Verder heeft een primefocus schotel last van schaduwwerking van de LNC´s met de daarbijhorende feedhoorns. Bij één LNC zet dat geen zoden aan de dijk maar ga je er 4 of nog meer in een kleine pf schotel zetten, dan is dat wel degelijk te merken.

Bij een offset schotel is er in het geheel geen schaduweffekt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal wat je schrijft maar ik zal ook de laatste zijn die een primefocus schotel aanbeveelt met 5 lnb's. Ik laat die foto alleen maar zien dat het gewoon mogelijk is. Ik heb het over twee lnb's en primefocus schotels van een klein formaat zijn doorgaans niet te koop. Ik heb het dan over schotels van 150-180cm. Die zijn in primefocus aanzienlijk goedkoper dan in offset. De scalarring van een Ku-band lnb is 70mm, een kop van een offset-lnb 60mm. Zo heel veel verschil is er dus niet en voor die grote schotelmaten, is het dus heel goed mogelijk om twee lnb's op een primefocus schotel te plaatsen als de lnb zelf niet te breed is. En dat is met een Inverto het geval maar onmogelijk met bijv. Invacom. Je kunt dus van de scalarring gerust 20mm afzagen waardoor ze 40mm dichter bij elkaar kunnen staan en je in feite hetzelfde effect krijgt als bij een duo-lnb.
Toename van schaduweffect is hierdoor minimaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...