Ga naar inhoud


Kabel in de ether: zorgt dit storing voor DAB+ ontvangst?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Op mijn scanner ontvang ik audio signalen van de tv, deze audio kanalen stemmen overeen met UPC kabel. 

 

Kanaal 11c van DAB+ valt om de haverklap weg. Kan het zijn dat onze buren de kabel niet goed hebben afgeschermd waardoor ik steeds last van storing heb? Op de tv kanalen hoor je een flinke bromtoon. Ik heb zelf geen kabel tv. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor dat kan..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet van een verhaal na klachten van radio amateurs naar het bipt toe, dat de kabelaar in gans de straat nieuwe aftakdoosjes moest plaatsen.

Het kan je gebuur zijn die stoort, maar ook een "lek" in één of ander gebruikt toestel door UPC.

Hier kan je, je beklag doen bij het bipt, maar moet men zeker zijn, dat je zelf volledig met alles in orde zijn.

Mijn vermoeden is dan ook, dat in Nederland een soortgelijk controle orgaan is, dan hier bij ons het bipt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bromtonen zullen de digitale transportstreams zijn..

 

Laten we nu niet meteen de kabelmaatschappij de schuld geven.  Het zal 1 van je buren zijn die bijvoorbeeld een dikke versterker gekocht hebben omdat ze slecht beeld hadden maar nog steeds slechte kabels en pluggen gebruiken die niet bepaald HF dicht zijn.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is dan wel raar: Ik heb soms dagenlang wel goed signaal van DAB+ kanaal 11c. Maar soms is het signaal opeens zwak en dan ontvang ik helemaal niets meer. Dit terwijl kanaal 12c altijd goed te ontvangen is? Ik heb ook gelezen dat de netwerken van Broadcast Partners niet altijd synchroon loopt en dat dan de netwerken onderling van kanaal 11c elkaar storen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...