Ga naar inhoud


schroef los krijgen !


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb aleens een topic hierover geopent maar kan t niet terug vinden ben maar weer eens aan de gang gegaan ermee maar heb hiereen watermeter is glas van kapot nu heeft een kennis me een nieuw glas gesneden ervoor .

 

Maar ik krijg die verd*mde bronzen schroef niet los zie foto , kan iemad me helpen hiermee is dat linkse of rechtse schreofdraad je kan t juist niet zien lijkt wel alsof die geborgd is met loctite of zo nl .

thkx

 

1pm

post-32925-0-32676600-1415110448_thumb.jpg

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


is niet de originele hoor dat weet ik ook dat dit niet mag deze is voor mezelf nl heb een eigen pomp systeem voor de vijver en zwembad zodoende staat los van de normale watertoevoer .

de oude is het glas van kapot gegaan dus glas laten aanmaken van een vriend zoals ik al zei en wil ik omzetten daarvoor .

tja dan maar kjiken of ik m loskrijg ding zit echt vast nl .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze van jou zelf is dan geen probleem maken en die schroef uitboren, je kan er daarna altijd een bout en moer inzetten.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote waterpomptang gebruiken en los is deze,en naar links draaien zoals ie in de bankschroef staat.

Eventueel doek erom wikkelen tegen schade van koper.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk gewoon linksom los draaien met een grote tang (sokkentang of moordenaar )

Of andersom proberen , bovendeel heel licht op het ronde inklemmenzodat de uitstekende nokken tegen de bekken van de bankschroef rusten .

Dan in beide openingen een passend stuk pijp of staaf steken om kracht te kunnen zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze van jou zelf is dan geen probleem maken en die schroef uitboren, je kan er daarna altijd een bout en moer inzetten.

Hierbij ging ik natuurlijk uit van een borgschroef waarmee de bovenkant vastgezet zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen alles goed in de WD40 zetten. Een wondermiddel dat overal goed voor is.  Misschien ook even warm stoken om de schroefdraad wat te laten werken.

 

Je kunt natuurlijk ook als eerste proberen de gebroken glasresten te verwijderen en dan ook weer WD40 ertussen spuiten.

 

Laten inwerken en dan proberen de zaak los te draaien. 

 

Dan moet het lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay is los is rechtse schroefdraad

Das mooi ! Maar hoe heb je het nu gedaan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links is voor gas dus ........

Ik moet je teleurstellen. Bij aardgas mag alleen rechtse schroefdraad worden gebruikt.

Bij acetyleen (lassen) wordt wel linkse schroefdraad gebruikt om verwarring te

voorkomen met de zuurstof-aansluiting.

Bij propaan (butaan) wordt ook linkse schroefdraad gebruikt.

Bij (dikwandige) cv-installaties werden (vroeger) ook links/rechtse sokken gebruikt.

(deze zijn nog te koop)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das mooi ! Maar hoe heb je het nu gedaan ?

ik heb m ingespoten met wd 40 was eigenlijk niet nodig toen met een grote ketting tang waar je oliefilters mee los draait bij een auto deze spant zich nl automatisch dan bij losdraaien en perfect zo los

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...