Ga naar inhoud

flat antenne H30D4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan een flat antenne H30D 4 aangesloten worden op een disecq en hoe zou dat moeten.

Geplaatst: (aangepast)

Beste johnnyd

Welkom op dit forum

Een vlakantenne kan net zo goed als een gewone schotel op een diseqc-switch aangesloten worden.
Jou vlakantenne heeft 4 aansluitingen. Elke aansluiting kun je op een diseqc-switch aansluiten om deze te koppelen met een andere vlakantenne of lnb op een schotel.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Beste Sprietje

Bedankt voor uw antwoord.

Ben er al een paar uren mee bezig geweest maar misschien moet ik eens een nieuwe disecq plaatsen want het wou maar niet lukken.

Het is een disecq met vier uitgangen. Op één wou ik de vlak antenne aansluiten op Hotbird, op twee heb ik Astra 1 en op drie heb ik Astra 3.

Ertussen had ik ook nog een satfinder (Digisat pro) gemonteerd maar die deed het niet. Ofwel gaf hij zo weinig signiaal of als je de instellingen aan paste gaf hij vol signiaal en was er niets mee aan te vangen.

• Moderator
Geplaatst:

Heb je dan wel 4 vlakantenne"s, elk uitgericht op een satelliet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee ik heb Astra 3 op een Triax 88 en Astra 1 op een 60 cm schotel waarvan ik de naam niet meer terugvind want die heb ik eens moeten schilderen van de ouderdom. Aangekocht zo denk ik tussen 1993 en 1995 ik weet het niet meer.

De vlakantenne is nu de nieuwste.

Geplaatst:

Ik zou om te beginnen maar eens een andere volgorde van de diseqc nemen.
Astra 19,2 op 1 of A
Astra 23,5 op 2 of B
Hotbird 13 op 4 of D
Aansluiting 3 niet gebruiken en op je ontvanger niet invullen.

Verder vind ik die vlakantenne wel erg weinig signaal geven om daar de Hotbird goed mee te ontvangen.

Eigenlijk kun je de satellieten die je wilt ontvangen allemaal met je Triax 88 ontvangen als je daar een rail op zet.

Geplaatst:

Heb de disecq aangepast,  op 1 = Astra1,  op 2 = Astra3 en op 4 = Hotbird.

De vlakantenne is inderdaad voor Astra1  en op de triax heb ik Astra3, de schotel van 60 cm heb ik Hotbird.

Alles terug afgeregeld en het valt heel goed mee ( heel mooi beeld ).

De triax 88 zal ik zeker houden voor Astra3.

Aan iedereen bedankt voor de hulp want van die vlakantenne had ik meer verwacht.

Dank U

Dat kan ik me voorstellen dat je er meer van had verwacht. Dat komt door de fabrikanten van die vlakantennes altijd beweren dat zo'n kleine vlakantenne net zo goed presteert als een flinke schotel. Maar kijk nu eens gewoon naar de versterking die een vlakantenne geeft en een schotel. Dan zie je dat het gekrakeel van die fabrikanten gewoon niet klopt. Het kan ook niet kloppen want de versterking wordt hoofdzakelijk bepaald door het oppervlak van de antenne en daarbij verliest de vlakantenne het meestal.

Jou vlakantenne presteert zelfs minder dan een Triax 54.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Helemaal mee eens!

Het is ook niet voor niets dat de betere merken opeens beginnen met de verkoop van 85cm automatische systemen en stoppen met vlakantennes.

Tja, een vlakantenne is best een hele mooie uitvinding maar ik zie hem alleen maar voordeel opleveren als je geen schotel aan je huis mag plaatsen. Het ziet er niet uit als een schotel vanwege de rechthoekige vorm en hij heeft geen lnb op een lnb-arm. Dit zorgt er voor dat veel mensen zo'n ding niet als een satelliet ontvangstantenne herkennen maar verder hebben ze veel nadelen.
- De kleine vlakantennes geven erg weinig versterking.
- Je kunt er slechts één satelliet mee ontvangen tenzij je hem draaibaar maakt.
- Ze zijn een stuk duurder dan een gewone schotel
- Een kapotte lnb in een vlakantenne is of heel moeilijk of niet te vervangen.

En een folder is natuurlijk heel geduldig. Daar beelden ze de vlakantenne altijd horizontaal af maar als je bijv. de Astra 23,5 of 28,2 er mee wilt ontvangen, dan moet je hem toch een flink stuk scheef zetten en dat is toch een heel ander gezicht dan horizontaal op de folder.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen