Ga naar inhoud


Overstappen van iPad 3 naar iPad Air 2 was het de moeite waard?


winwiz

Aanbevolen berichten

Ik ben ooit begonnen met de eerste iPad. In heb begin was de meerwaarde niet heel hoog, ook omdat er nog niet veel geoptimaliseerde apps waren, maar daar kwam toch wel heel rap verbetering in. Na bijna 2 jaar trouwe dienst stapte ik over naar de Nieuwe iPad (iPad 3). De hardware van de iPad 2 zo'n beetje maar dan met retina scherm en dat verschil is echt te zien (4x hogere resolutie). Hij was sowieso een stuk rapper dan de eerste iPad maar toch merkte je wel dat je heel af en toe een hikje had. Apple had dat ook wel in de gaten en bracht vrij snel de iPad 4 uit. Daar baalde ik wel van, ik had net 2 maanden de iPad 3 in huis.....

 

We zijn inmiddels al weer bijna 2,5 jaar verder en de iPad Air 2 is uitgekomen. Nu had ik iemand die al maanden vroeg of ik een nieuwe iPad ging kopen, ze wilde de mijne wel overnemen. Op zich had ik er geen behoefte aan, maar omdat mijn werkzaamheden flink gewijzigd waren en ik veel reistijd heb had ik inmiddels toch wel behoefte aan meer opslag (ik had 16 GB)..... toch maar overstappen dan?  Ja dus. :)  Wel of geen 4G?  Ik heb altijd de luxe versie gehad met 3G/4G aan boord. Ik gebruikte het alleen op vakantie door er een lokale sim in te zetten, dus echt noodzakelijk? Nee, niet in mijn geval. Je most dan ook de GPS maar dat ik voor mijn gebruik ook niet zo'n ramp. Een afweging dus.

 

Ik heb nu dus de iPad Air 2 64 GB.

 

Het verschil is toch wel heel opmerkelijk. Alleen al als je hem vastpakt is het verschil enorm. De dikte is bijna de helft en de randen (bezel) is veel smaller. Het gewicht scheelt echt ook veel.  Het scherm is duidelijk mooier, de resolutie is gelijk maar de kleuren zijn voller, de icoontjes lijken er wel bovenop te liggen en de geclaimde mindere spiegeling is echt zichtbaar. Het verschil is snelheid is echt spectaculair. Het reageert allemaal veel soepeler en schokvrij; een wereld van verschil! 

 

Ondanks dat op de oude en nieuwe beide iOS 8.1 staat zijn er toch verschillen. Handoff en Continuity werken nu in combinatie met mijn iPhone. Uitleg: http://www.apple.com/nl/ios/ios8/continuity/ Ik kan simpel de hotspot functie van de iPhone aanzetten vanaf de iPad... 

 

De Lightning connector is ook een verademing. Je kunt de voedingsstekker er blind instoppen, verkeerd om kan niet. :) gelijk aan mijn iPhone.

 

Ik kan er de komende paar jaar weer mee voort.

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...