Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik had een vraagje, wat mij niet duidelijk werd bij de previeuw / test ergens op dit forum.

Als je een aantal programma's opneemt met de VU+ duo2, en doordat de CD kaart niet alles kan decoderen (bijv, je neemt 6 programma's op) worden er dan 4 ongecodeerd opgenomen, en de rest gecodeerd?

En is het mogelijk om programma's op te nemen, zonder Cd kaart erin......en deze programma's later te coderen? En zo ja, versneld / een aantal programma's tegelijk of een voor een?

Een VU+ bijv, met de VTI image, en CCcam.

Nu heb ik bijv een humax icord, en deze neemt programma's gecodeerd op als ik naar een ander programma kijk. En moet deze later decoderen.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Een vu duo neemt alles gedecodeerd op. Als je meer opname's maakt, dan dat de kaart aankan, gaat die in strafmode en zijn al je opname's van die tijd mislukt, met zwart beeld.

Dit kan je vermijden door een sid limit in te stellen, en kan je dus in het beste geval 4 opname's maken van CD zenders.

Wat wel mogelijk is, is opnemen van bvb 3 FTA zenders en 2 van canal digitaal.

Dit wel op voorwaarde, dat de geschikte hardware en installatie aanwezig is om zoveel verschillende zenders op te nemen, tegelijkertijd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

En als je opnames maakt van 6 gecodeerde CD kanalen, en je haalt de Cd kaart eruit.

Kan je later die gecodeerde zenders weer decoderen?  Of dan gaat bekijken met de Cd kaart erin, zodat je wel kan kijken?

bijv, m'n humax nu kan 4 zenders opnemen, en je kan naar een vijfde kijken. De opnames staan dan wel gecodeerd op de HD, maar je kan ze gewoon terugzien met een geldige kaart erin. Of later decoderen, en ze staan ongecodeerd op de HD. Kan zoiets dan wel ?

aangepast door joker55

Geplaatst:

Nee je kunt ze niet later decoderen.

Als je bijv oscam goed insteld kun je meer als 4 kanalen opnemen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Met een xtrend kun je wel achteraf decoderen, maar vooralsnog moet je zelf in de gaten houden of je over het maximaal aantal opnames/smartcard heengaat. Je kunt zelf aangeven of een opname direct moet worden gedecodeerd of niet.

Geplaatst:

Met een xtrend kun je wel achteraf decoderen, maar vooralsnog moet je zelf in de gaten houden of je over het maximaal aantal opnames/smartcard heengaat. Je kunt zelf aangeven of een opname direct moet worden gedecodeerd of niet.

HEERLIJK zo een Xtrend...

Hier gaat het over de DUO2

on topic, het achteraf decoderen is zo iets van ouderwets dat wil je niet

als je het probeerd om daarmee de SID limit van knal digitaal te omgaan heb je gewoon pech sind 2008

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

het achteraf decoderen is zo iets van ouderwets dat wil je niet

ja, wil ik wel.

Tsja, valt me toch tegen dan. Bedankt voor de advies en antwoorden.

wat ik dus begrijp met mijn simpele ziel:]

1. de vu+ kan geen enkele gecodeerde opname maken als de kaart er niet in zit.

2. je zit vast aan de beperkingen van de kaart.

3. of hij neemt een gecodeerde zender ongecodeerd op, of hij kan de gecodeerde zender niet opnemen.

• Moderator
Geplaatst:

En na enkele tot 48 uur is de gecodeerde opname voor eeuwig gecodeerd en niet meer af te spelen..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je wilt geen ongecodeerde bestanden opnemen! Dit is nog uit de tijd dat je maximaal 2 maanden met je sleutels op de kaart kon kijken. Met de huidige kaarten is die tijd verkort tot 2 weken. Als je een gecodeerd bestand na die 2 weken zou willen bekijken is de code op de kaart veranderd en zit je dus naar zwart beeld te turen! Dus decoderen tindens opname zodat je een ongecodeerd bestand krijgt wat je in principe altijd kunt terugzien..

Geplaatst:

Je wilt geen ongecodeerde bestanden opnemen! 

liever inderdaad ongecodeerd. Maar ik heb begrepen dat de vu+ dat niet kan voor 4 of meer opnames.

Dus: gecodeerd opnemen en gewoon 's nachts coderen. Geen gezeik met de kaart, en andere beperkingen.

Zo doe ik dat met de humax, 4, 5, of 6 opnames, en eentje live bekijken die wel gebruik maakt van de kaart,

en gewoon in de nacht alles coderen, en wel 1 voor 1. Werkt feilloos.

jammer dat de vu+ dat niet kan........blijf ik bij de humax, is de vu+ niets voor mij, te veel beperkingen.

niet eens opnames maken zonder kaart erin.

• Beheerder
Geplaatst:

Hoe maak jij met een humax twin tuner 5-6 opnames tegelijk terwijl je naar wat anders kijkt?

Je bent dan gebonden tot 2 transponders. Dat is pas een beperking!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Ik zeg ook niet dat ik die 4, 5, of 6 opnames tegelijk maak, goed lezen Michel.

Met de humax is 4 opnames, en tegelijk kijken naar een vijfde mogelijk.

Maar als een opname klaar is terwijl ik naar een zender kijk, kan je eventueel  later op dezelfde transponder, maar een andere zender een vijfde starten.........geen probleem.

Eventueel later alles een voor een decoderen in de nacht, en ik kan ze allemaal bekijken.

Bij de VU+ heb ik begrepen dat ALLE opnames mislukken, omdat d ekaart het niet vrijgeeft.......hij neemt niet eens op! 

Gecodeerd of ongecodeerd, dat boeit me niet, maar hij neemt niets op!  En dat vind ik een wat grotere beperking ook met eventueel 2 dubbele tuners erin.

(en soms leen ik een kaart van de buurman die wel de filmkanalen heeft, om overdag mijn oname te decoderen. maar is dus ook niet mogelijk met de VU+)

aangepast door joker55

Geplaatst:

Net even gekeken bij mijn VU-Duo, daar kan ik bij het zetten van een timer aangeven hoe hij moet opnemen, daar heb ik de keuze van 3 mogelijkheden om op te nemen. Eentje daarvan zal toch wel voldoen aan de vraag van Joker55?

Gemakshalve neem ik aan dat als ik dat met de DUO kan dat het zeker met de DUO2 moet kunnen.

Geplaatst:

Ik zeg ook niet dat ik die 4, 5, of 6 opnames tegelijk maak, goed lezen Michel.

Met de humax is 4 opnames, en tegelijk kijken naar een vijfde mogelijk.

Maar als een opname klaar is terwijl ik naar een zender kijk, kan je eventueel  later op dezelfde transponder, maar een andere zender een vijfde starten.........geen probleem.

Eventueel later alles een voor een decoderen in de nacht, en ik kan ze allemaal bekijken.

Bij de VU+ heb ik begrepen dat ALLE opnames mislukken, omdat d ekaart het niet vrijgeeft.......hij neemt niet eens op! 

Gecodeerd of ongecodeerd, dat boeit me niet, maar hij neemt niets op!  En dat vind ik een wat grotere beperking ook met eventueel 2 dubbele tuners erin.

(en soms leen ik een kaart van de buurman die wel de filmkanalen heeft, om overdag mijn oname te decoderen. maar is dus ook niet mogelijk met de VU+)

je moet niet zoveel onzin schrijven als je zelf nog geen VU+ hebt en OOK omdat jezelf geen PayTV smartcard hebt

dat noemt men verdacht van cardsharing

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

vertel mij eens wat onzin is. met de icord kan ik 4 opnames maken....en naar een vijfde kijken, totaal max 2 transponders.

de opnames kan ik later gewoon decoderen met mijn eigen kaart

ik heb een kaart van CD, (zelfs twee, ook voor boven) maar heel soms zie ik een leuke film op een filmkanaal. 

deze neem ik op, en leen de kaart van de buurman.

is dat onzin schrijven?  Verder gebruik ik mijn eigen kaart voor het entertainment pakket met de humax icord, de tweede zit alleen het standaard pakket, is voor boven, icm de oude humax 5400.

maar hulkman lijkt mij wat wijzer te maken.......

verder bedankt een ieder voor de antwoorden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...