Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Geplaatst:

Even voor mijn idee, want volgens metoo zit ik er helemaal naast, betekend dan:

Onder Timer/Timerinvoer; Opnamesoort   (normaal, ecm decoderen en opnemen of ecm niet decoderen maar wel opnemen)

En vooral, wat moet je met een niet gedecodeerde opname als je niet achteraf kunt decoderen. Ik begrijp wel dat de enigma's niet in de nacht kunnen decoderen, maar dat is ook niet waar TS naar vraagt.

Waarom kan dat dan niet, technische beperking van de hardware?

Geplaatst:

Ik heb het met mijn vuduo geprobeerd.

-normaal: doet het natuurlijk ongecodeerd opnemen.

-ecm decoderen en opnemen: Bij terugspelen heb ik gewoon beeld, is dit anders dan normaal?

-ecm niet decoderen maar wel opnemen: Bij terugspelen geen beeld, hier kun je niets mee, denk ik.

metoo's verhaal lijkt te kloppen, met de nuance dat het misschien ooit mogelijk wordt voor de VU's, en met het enigma familielid ET kan het schijnbaar nu al wel.

Geplaatst:

Nee je kunt ze niet later decoderen.

Als je bijv oscam goed insteld kun je meer als 4 kanalen opnemen.

Huh?

Met een SID limit van vier?

Hoe die je dat dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

I...

metoo's verhaal lijkt te kloppen, met de nuance dat het misschien ooit mogelijk wordt voor de VU's, en met het enigma familielid ET kan het schijnbaar nu al wel.

Vergeet het nu maar gauw... dat kan niet op een VU+

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

hoe dan ook, welk soort beperking je het wilt noemen:

dat is nooit voorzien voor een enigma2 receiver

dat is een topfield (en soortgelijke) receiver feature die voor een enigma2 - linux kast never nooit bedacht is

omdat het beperken van een SID per kaart ook geen zin heeft

als de xtrend 10000 dat wel kan, fijn voor hen die de xtrend hebben

ga je nu lezen op het xtrend subforum a.u.b.

in het begin schreef ik al dat het Noppes met VU+ van doen heeft

het is de imagebakker die zulks belooft

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Die functie is door Openpli nieuw toegevoegd toen de SID limiet van CD er kwam, met de bedoeling de box sńachts te laten decoderen als er minder van de kaart gevraagd wordt.

Naast de Xtrent schijnen  de XP1000,  Formuler en de Mutant dat ook te kunnen dus ik denk dat het dan een optie is die de drivers moeten ondersteunen, lijkt me dan niet hardware gerelateerd.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Huh?

Met een SID limit van vier?

Hoe die je dat dan?

Ratelimit ecm op 4 zetten en de ratelimittime op 9000 zetten.

De ratelimittime kun je nog wat oprekken dat moet je zelf een beetje uitzoeken iedereen heeft die weer anders staan.

Hij vraagt nu per 9 seconden 4 x een ecm aan heb je 6 x een ecm nodig dan roteert het telkens in dat tijdsvak van 9 seconden.

Je tijden gaan dan omhoog totdat je teveel vraagt en freezes krijgt gewoon uitproberen zou ik zeggen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

@tonskidutch en @metoo,

Sorry dat ik er zo op doorvroeg, ik was niet van plan image bakker of fabrikant te veroordelen of zo, maar in mijn onwetendheid ga ik ervan uit dat als een feature in de software niet werkt, het een hardware probleem zou moeten zijn. Bv dat de stream van de hdd niet opnieuw door de kaart geleid kan worden of zo. Het ging me niet om pro of contra, alleen om de techniek.

Off-topic: Is het ondoenlijk voor de image bakker om dergelijke onbereikbare features voor bepaalde modellen uit de software te filteren? Vooral omdat de mogelijkheden per merk/type enigma ontvanger steeds verder uit elkaar komen te liggen. Om maar een voorbeeld te noemen, kan ik ook geen instellingen maken voor een 3e of 4e tuner als die er niet inzit, maar wel voor een OLED display dat er niet inzit. Ik vermoed dat het best moet kunnen, en zal het eens bij Pli aankaarten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...