Ga naar inhoud


opnemen en kijken tegelijkertijd?


appie6

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

 

Ik heb een vraagje over een dreambox.

Ik wil graag ook kunnen opnemen en tegelijkertijd een andere zender kunnen kijken.

Wat is beter een dreambox via een satelliet of via de kabel.

En welke is goed.

Ik hoop dat ik snel wat te horen krijg van jullie.

 

Gr Albert

 

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerp titel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedenmiddag,

 

Ik heb een vraagje over een dreambox.

Ik wil graag ook kunnen opnemen en tegelijkertijd een andere zender kunnen kijken.

Wat is beter een dreambox via een satelliet of via de kabel.

En welke is goed.

Ik hoop dat ik snel wat te horen krijg van jullie.

 

Gr Albert

Even zo een vraagje, waarom wil jij een dreambox aanschaffen ?

Kijk eerste maar eens rond zo hier op het forum en combineer jouw wensen ten aanzien van de mogelijkheden van diverse ontvangst methoden ( DVB-c ( kabel ); DVB-T ( digitenne ); DVB-S ( digitale ontvangst via sateliet ); interactive TV ( Tv via internet ). Elke methoden heeft zo zijn voor ,maar ook zijn tegens. Het één en ander hangt ook af van jouw woonplaats, ligging van het huis / erf en jouw specifieke wensen.

 

En kijk dan naar merk / type ontvanger en wat dan de mogelijkheden ervan zijn, die het dichtst bij jouw wensen uitkomen. Zo kom je gericht naar een TV ontvangst systeem, wat het beste bij jouw past.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Dreambox heeft nog maar de naam omdat het ooit de eerste was. Zowel de kwaliteit en de naam zijn allang ingehaald door andere modellen die net zoveel kunnen als een Dreambox en ook zeker niet onderdoen voor een Dreambox.

Wat betreft het kijken en opnemen tegelijk zul je op zijn minst een dubbele tuner nodig hebben. Voor satelliet of kabel maakt dit geen enkel verschil. Je kunt zelfs kiezen voor een combinatie als je dat wil..

 

Uiteraard heb je voor zowel kabel als satelliet een geldige smartcard nodig om gecodeerde programma's te zien c.q. Op te nemen.

Voor Canal Digitaal/TVV geldt dat je maximaal 4 kanalen kunt opnemen. De smartcard blokkeert anders.

Voor Ziggo is deze beperking er niet. UPC kasrten worden door een Enigma 2 ontvanger niet gelezen tenzij je beschikt over de boxkey/rsakey.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...