Ga naar inhoud


Geen Wavefrontier T90 maar twee Maximum E85


lujo

Aanbevolen berichten

Als we ons voorstellen dat plaatsing van een Wavefrontier T90 niet mogelijk is maar wel plaatsing van twee Maximum E85 schotels.

 

Vereiste is om 13, 16, 19,2, 23,5 en 28 te ontvangen met zoveel mogelijk andere satellieten.

Andere vereiste is om gebruik te maken van Inverto Black Ultra Twin lnb's.

 

Ik ben benieuwd welke satellieten per schotel jullie zouden kiezen om te ontvangen en waarom.

 

 

 

 

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hangt er een beetje van af wat je definitie van "zoveel mogelijk andere satellieten" is. Heb je er een paar op het oog?

Als je naar west wil uitbreiden, zou ik 19.2, 23.5 en 28 op één schotel zetten, en 13 en 16 op de andere (zitten wel erg dicht bij elkaar), waarbij je daar nog verder naar west kan uitbreiden.

Wil je meer satellieten van oost? Meer op de west-schotel en minder op de andere (bijv alleen 23.5 en 28 op die schotel).

 

Wil je meer gemak en precisie? Dan zou ik 13, 19.2 en 28 op de ene schotel zetten en 16 en 23.5 op de andere. De LNB's zitten elkaar dan niet in de weg en je kan sowieso nog wel uitbreiden. Alleen niet zo extreem als ik hierboven heb geschetst.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lujo,

 

Heb naast een T90 van Wavefield een E85 van Maximum (let op neppers) hangen. Qua afmeting is er een enorm verschil. De T90 is een bakbeest van een schotel.

 

Op een E85 kan ik zo'n 6 satelliet posities halen zonder verlies aan de uiterste posities. Jouw wens kan dus al met een E85 in vervulling gaan. Ik haal uit een T90 niet noemenswaardig meer signaal binnen de 6 (sterke) satellieten dan bij een E85. Ga ik buiten deze 6 satellieten dan is de T90 een stuk beter. Logisch want daar is ze voor gemaakt! Beide schotels laten zich goed afstellen, maar de T90 kost wel meer tijd om op te zetten. 

 

Foto: Maximum E85 met HB en Astra(s) met Inverto Black Ultra en een smalle Inverto op 19.2 waarvoor ik liever een Alps gebruik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-72666-0-22643000-1415798378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn dus 13 - 16 - 19,2 - 13,5 - 28,2 de belangrijkste satellieten. Als ik deze allemaal met Inverto Ultra Black lnb's wil ontvangen moet ik voor twee schotels gaan. Andere satellieten zijn niet vereist maar ik dacht als ik twee schotels zou gebruiken dan is het handig om zoveel mogelijk satellieten te pakken. Waarom? Omdat het kan. :)

 

Vandaar dat ik benieuwd ben welke satellieten jullie erbij zouden willen en waarom.

 

Voor ontvangst van deze satellieten met één schotel zal ik een ander draadje openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wens ik sterk te betwijfelen dat jij 6 satellieten ontvangt zonder enig verlies aan de buitenste lnbs op een E85 Hansvus2

  aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal er van af hangen hoe ver de twee buitenste satellieten uit elkaar staan en of je die mooi evenredig verdeeld hebt vanaf het midden. Als je niet verder komt dan Hotbird 13 en Astra 28,2, dan is het verlies op de buitenste lnb's maar 0,3dB. Ga je verder, dan loopt het verlies snel op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stevie-V,

 

Uiteraard krijg je wat verlies aan de buitenste lnb's. Dat heb ik met een T90 en een Visiosat ook.

Maar zoals je op de rail kunt zien is er standaard ruimte voor 5 tot 6 lnb's.

En ja de combinatie van 4 lnb's werkt het allerbeste!

 

Sprietje had laatst zo'n mooie sheet waarin je kan aflezen hoe snel het signaal afneemt.

 

Heb je er zelf ook geen 6 inhangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik er ook 6 de 28.2 23.5 19.2 13 9.0 en de 4.8

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die gegevens wil ik nog wel eens even plaatsen van de Maximum E-85.
Maar ik wil hierbij wel een opmerking maken.
Als er gesproken wordt hoeveel graden de satellieten uit elkaar staan, dan heb je met twee verschillende zaken te maken.
Ten eerste graden orbit. Dit is het verschil tussen de satellietposities gemeten vanuit het middelpunt van de aarde, bijv. tussen de Hotbird 13 en Astra 28,2 zit 28,2-13,0=15,2 graden orbit.
Maar vanaf het oppervlak van de aarde gemeten is het meer omdat we dan dichter bij de satellieten zitten. We spreken dan van graden Azimuth en dat is in midden Nederland (Utrecht) voor de Hotbird 13 en Astra 28,2 oost 18,42 graden, een stuk meer dus.
Als er metingen gedaan worden aan een schotel hoe veel die afvalt onder een bepaalde ontvangsthoek, dan wordt altijd graden Azimuth bedoeld vanuit het midden van de schotel.
Zie de meetgegevens in rood in de pdf-file.
 

23680.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk aan te geven hoeveel ik verloren heb op de buitenste lnb de 4.8 aangezien elke zender niet even sterk binnenkomt

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...