Ga naar inhoud


Kwalitatief beste schotel voor de normale sterveling?


lujo

Aanbevolen berichten

Triax schotels kent iedereen voornamelijk vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding.

 

Ik ben echter ook aan het kijken voor een kwalitatief betere schotel. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat jullie de beste schotel vinden die qua grootte vergelijkbaar is met een Triax 88 (85 cm x 95 cm).

 

Ik zat zelf te kijken naar de volgende schotels:

 

- Triax 88 Aluminium (85 x 95) (rond 70 euro)

 

- Fuba DAA 850 (85 x 85) (rond 100 euro)

 

- Gibertini OP 85 L (85 x 90,5) (rond 45 euro)

- Gibertini OP 85 XP (85 x 90,5) (rond 60 euro)

- Gibertini OP 85 SE (85 x 90,5) (rond 70 euro)

 

- Kathrein CityCom CCA 850 (85 x 85) (rond 80 euro)

 

Ben zeer benieuwd naar jullie meningen. Bij mij zal de schotel in eerste instantie aangestuurd gaan worden door een Stab HH120. Later zou ik misschien gaan overstappen op een multifeed opstelling met 19,2 - 23,5 - 28,2.

 

Mocht je andere schotels met een maximum prijs van rond de honderd euro weten die kwalitatief zeer goed/beter zijn dan de door mij genoemde schotels laat het a.u.b. weten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duits spul...?

Is daar wat tegen te zeggen dan?

Het is zeer degelijk materiaal. Je hebt het voor je leven.

Als je denkt dat Triax alleen zaligmakend is, kun je net zo goed de deksel van de braadpan van je schoonmoeder nemen. Die is nog stabieler.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor SATAN gaan

:D

dat zei een buurman eens tegen me, dat hij op zijn dakterras altijd dat woord las i.p.v. sat an als afkorting satelliet antenne

toen wist ik ook dat hij op mijn dak gelopen had gezien de uitrichting

 

 

Ik ben echter ook aan het kijken voor een kwalitatief betere schotel.

Lujo,

de normale sterveling moet er dan wel wat voor neertellen, spreek betalen.

Ik zou zomaar, weer een Sat An nemen Kathrein Cas 80 is oerdegelijk en die ontvangstwaarden zijn heel goed (ook bij multifeed)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies zou een Gibertini 100 cm zijn. Kost zo'n € 70,-. De rail kost zo'n € 15,- voor drie of 4 lnb's.

Mooie kwaliteit, goed afgewerkt, goed signaal en schaal van aluminium (onverslijtbaar).

 

Anders, ik heb echt geen aandelen in dat ding, een Maximum E85 compleet. Goed, degelijk, goed signaal en met rail en 5 lnb houders.

Kost zo'n € 75,- tot € 80,-.

 

Beide mooi binnen budget. Blijft er wat over voor goede (inverto BU) lnb's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor SATAN gaan

:D

dat zei een buurman eens tegen me, dat hij op zijn dakterras altijd dat woord las i.p.v. sat an als afkorting Satellit Anlage

toen wist ik ook dat hij op mijn dak gelopen had gezien de uitrichting

 

 

Zeg maar gewoon Kathrein hoor. ;) .

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie PDF .Ik heb een rotor met een triax 88 en voldoet prima.Triax gekocht als kit in luxemburg voor 45 euro.Kost hier 89 euro.Voor de vaste ga ik eens kijken om die triax te vervangen in de toekomst naar mss een bisat opstelling.Ga ook eens horen wat de eigenaar van Camping op der sauer heeft hangen.Is een grotere minimum meterschotel met quad lnb's en heel mooi afgewerkt en zeer sterk materiaal.Vind alleen het merk niet terug.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duits spul is gewoon erg goed Ijzerbout. Dat wilde ik aangeven. Ik heb ooit een Fuba DAA 110 cm gehad, geweldige schotel wat betreft degelijkheid, materiaalkeuze, opbouwen en ontvangst.

 

Ik vind een BigBisat ook zeer goed wat betreft bovenstaande. Kathrein is ongeveer neusje van de zalm. 

 

Wat mij betreft:

 

Kathrein, Fuba, Visiosat, Technisat, Triax. Merken als Schwaiger, Gibertini en Humax horen er zeker tussen. 

 

Antwoord op je vraag: Ik zou de Fuba doen. De gewenste multifeedopstelling is eenvoudig aan te brengen plus van degelijk materiaal. Triax spul is van kunststof en gaat op den duur naar de gallemiezen. Kathrein en Gibertini weet ik het niet van.

 

BigBisat kan je alle kanten mee op. Meer dan 4 satellitieten mogelijk, evenals met Maximum of WaveFrontier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...