lujo Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 (aangepast) Na lang getwijfeld te hebben hoe ik 13 - 16 - 19,2 - 23,5 - 28,2 het best kan ontvangen hoop ik nu na dit draadje definitieve keuze te maken. Wat ik wil is dus: 1. ontvangst van 13 - 16 - 19,2 - 23,5 - 28,2 2. met één offset schotel (dus geen T90) 3. het liefst allemaal twin lnb's anders single lnb op 13 - 16 -28,2. Single lnb alleen als het niet anders kan. 4. lnb's: inverto Black Ultra, Inverto Multiconnect zwart, Alps. Het liefst gebruik ik allemaal dezelfde kleur lnb's, want het oog wil ook wat. Maar aangezien mijn oog vaker naar de televisie zal kijken dan naar de schotel wil ik wel best mogelijk signaal. Schotels die ik op het oog had: - Triax 88 - Maximum E-85 - Fuba DAA 850 - Gibertini OP 85 - Kathrein CityCom CCA 850 Ik heb op dit moment lichte voorkeur voor Maximum E-85 maar als ik met andere schotels betere ontvangst heb dan ga ik waarschijnlijk voor die. Mocht ik door een of andere reden 13.0E moeten laten vallen dan is dat ook een optie. Ik hoop dat ik zo voldoende informatie gegeven heb zodat we tot de beste keuze kunnen komen wat als voorbeeld kan dienen voor anderen die ook deze satellieten willen ontvangen. Sprietje, pak je rekenmachine, kop koffie en een koekje. Ik trakteer Zou je a.u.b. ons stap voor stap in je berekening willen meenemen zodat we ook weer daarvan kunnen leren. 12 november 2014 aangepast door lujo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen