waterpas Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 Ik moet de Thor opnieuw scannen en ga dat handmatig doen op een draaibare opstelling, ik kijk ook naar Astra 1, 2, 3 en andere satellieten. Op de Dreambox is er in het betreffende menu-onderdeel dan de optie; alle zenders wissen? Ik heb expliciet de Thor aangegeven om te scannen, maar wanneer kies voor wissen worden dan enkel de zenders van de Thor gewist of alle zenders van alle gescande satellieten? En dan nog iets, weet iemand wellicht of er ook een mogelijkheid bestaat om een enkele provider te scannen? Dank voor het meedenken! In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 die optie is bedoeld om oude gegevens te wissen ten opzichte van je NU net nieuwe zender zoekloop / scan dus oude zender gegevens worden gewist en de nieuwe gegevens komen daarvoor in de plaats de naam van die zender is maatgevend. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
waterpas Geplaatst: 13 november 2014 Auteur Geplaatst: 13 november 2014 Hoi Tonski, alle ''oude'' zenders van alle satellieten zijn dan dus pleite? Het gaat enkel om die oude van de Thor die eventueel weg mogen. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 neen per manuele scan wist de receiver enkel en eerst de oude gegevens van die ENE satelliet positie en dus alle nieuwe gegevens komen daarvoor in de plaats manueel scannen kan enkel per satelliet positie of transponder dus alle overige sat-posities blijven wat ze zijn ik maak natuurlijk als overbodige luxe altijd een backupje maar er is nog nooit iets veranderd in mijn settings dat ik niet bedoeld had. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Alex1970 Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 En dan nog iets, weet iemand wellicht of er ook een mogelijkheid bestaat om een enkele provider te scannen? Dank voor het meedenken! Alleen één provider scannen is een lastige. Er wordt maar één providernaam meegeven terwijl sommige zenders door meerdere providers worden doorgegeven. Bijv. NatGeo Wild HD op 11785H wordt voor zowel Canal Digital Nordic als UPC Direct en Focus sat doorgegeven. Ook worden er verschillende benamingen voor dezelfde provider gebruikt, bijv. 'CanalDigitaal', 'Canal Digitaal', 'CANAL DIGITAAL' of nog veel afwijkender. Canal+ uit Spanje maakt er helemaal een potje van door bij de providernaam de naam van de zender in te vullen... Verder kan ik alleen bedenken dat je één transponder scant waar alleen maar zenders van de gewenste provider op zien met de optie Netwerk scannen op ja, maar of je dan alle zenders van die provider binnenhaalt en niet meer of minder zal je even proefondervindelijk moeten proberen. Je zou ev. achteraf middels Dreamset de ongewenste zenders eruit kunnen gooien. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
waterpas Geplaatst: 13 november 2014 Auteur Geplaatst: 13 november 2014 Dank voor jullie reactie's en ik ga er mee aan de gang! In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
smetje limb.BE Geplaatst: 13 november 2014 Geplaatst: 13 november 2014 fig 1,zo kan je hem ook laten scannen,dan scant hij ook de hele sat thor of vrije keuze zie fig 2 wel alle frequentie handmatig ingeven enz 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 voor zoeken alle zenders wissen heb ik altijd met JA ingesteld anders heb je kans op dubbele namen en dat geld enkel voor die je gekozen hebt in de zoekmodus : transponder of sat-positie twee keer testen, met vooraf een backup van je originele settings, helpt helderheid brengen in de methodiek Nothing Compares 2U Jimmy Scott
waterpas Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Geplaatst: 14 november 2014 Allemaal nog eens bedankt voor jullie inbreng, het is inmiddels gelukt dus ik kan alle kanalen van Lokalpaketet weer zien! In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen