Ga naar inhoud


Installatie D-Link DWA140


CHRIS

Aanbevolen berichten


Misschien een raar idee, maar ik lees allerhande problemen met USB WLAN i.v.m. Drivers. Waarom niet gewoon een WiFi Bridge. Kosten €20 en werken als LAN. Nooit een probleem wat betreft drivers. Gebruik zo'n oud ding al jaren op mijn box boven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij functioneren alle op Ralink RT73 (chipset) gebaseerde WLAN sticks met VTI.

Veel van de te koop zijnde WLAN USB sticks functioneren niet op de VU DUO dus zou ik eerst het advies van Theparasol (post #2) opvolgen en kijken welke driver jij nodig hebt.

 

Als je een VU WLAN stick koopt doet die het in elk geval, afgezien van het feit dat ik het gebruik van een WLAN USB stick zou afraden maar dat is weer een ander verhaal.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is er op VTI 6.0.8 geen support meer (algemeen)

dus het kan zijn dat je ook geen extra drivers voor die D-link dongle meer kunt downloaden uit de VTI feed

 

Maar dan is er een mogelijke analyse: laptop of PC bij de hand en via LANkabel aansluiten

(daar we wel een telnet verbinding moet hebben om die analyse uit te voeren met je D-Link stick in de box)

 

herstarten via je Webinterface en meteen daarna in telnet de uitvoer van het dmesg commando oproepen

 

dus telnet ip-adres VU+

root {enter}

jou_wachtwoord {enter}

cd / {enter}

dmesg {enter}

en dat toont dan een extreem lange waslijst aan gegevens onmiddelijk na het opstarten van de VU+

waar dan ook te zien is hoe de USB devices worden herkent

( voor de ervaren gebruiker een job van 1/2 minuut )

 

mocht je dus niet aan passende linux drivers voor die D-Link kunnen geraken onder VTI 6.0.8 zul je over moeten stappen op VTI 7.0.1

maar als ik jou was zou ik ook even zoeken op het duits vuplus support forum inzake de bekende ondersteunde wifi usb sticks

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...