Ga naar inhoud

Helft van duo LNB defect?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aan mijn Triax 64 met duo LNB twin (Astra 1 + 3) heb ik twee Amiko mini HD receivers. Beide hebben een tijd goed gewerkt. De ene werkt nog steeds prima, de andere nog wel goed op Astra1 maar wil nu niet meer naar Astra3 schakelen. Uiteraard heb ik de diseqc instellingen gecontroleerd (hoewel ik niet verwacht dat die spontaan wijzigt). Wanneer ik de ontvangers verwissel verhuist het probleem naar de andere receiver (dus het blijft op hetzelfde kabeleind). Wanneer ik de kabels aan de zijde van de LNB verwissel verhuist het probleem mee. Dus aan de receiver ligt het niet.  Daar in beide gevallen Astra1 het goed doet, lijkt het mij ook niet aan de kabels te liggen, of is dit te kort door de bocht? Blijft over de LNB. Maar het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat de ene aansluiting van de LNB wel goed wil schakelen maar de andere helft niet, zou het toch in de ene kabel zitten?

Wat kan ik verder doen om te bepalen of de LNB defect is of dat het toch de ene kabel is?

Bij voorbaat dank voor suggesties,

Rob.

Geplaatst:

Rob1, uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat de ingebouwde diseqc-schakelaar in een twin lnb inderdaad haperen en kapot gaan. Dus ook in jouw duo lnb. 

Volgens mij ben je op de juiste manier aan het testen en uitsluiten geweest. Dus je conclusie moet inderdaad kloppen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Het heeft er veel van weg dat een van de diseqc schakelaars in de lnb defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank voor de snelle reacties!

Ik bleek nog een kabel in de kast te hebben liggen die lang genoeg is en heb die even gebruikt op de 'verdachte' LNB plug. Probleem blijft, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat het inderdaad een defect van de LNB is.  Heb ik wel meteen een smoes om de triple LNB aan te schaffen!

Ik had nog vergeten te melden, maar wellicht toch nuttig voor wie ooit ook tegen een dergelijk probleem aanloopt. Voordat het schakelen van Astra1 naar Astra3 (op die ene receiver) helemaal niet meer wilde begon het probleem zich schijnbaar al te manifesteren bij het selecteren van RTL8. Daarvoor moest je eerst  'een'  (Belgie) kiezen anders wilde RTL8 niet opkomen. Dit had ik maar als ongemak geaccepteerd, maar dit zal de voorbode zijn geweest van het defect.

• Moderator
Geplaatst:

Grote kans dat de lnb in het voorjaar weer gaat werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...